BibTex RIS Cite

KRİZ DÖNEMLERİNDE İŞLETME STRATEJİLERİ VE MALATYA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE FAALİYET GÖSTEREN TEKSTİL İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA

Year 2007, Volume: 6 Issue: 20, 156 - 176, 01.03.2007

Abstract

-

References

  • ANDERSON Barbara A., (2006), Crisis Management in the Australian Tourism Industry: Preparedness, Personnel and Postscript, Tourism Management, www.sciencedirect.com.
  • ARBAK Gani Oktay, "İleri Teknoloji ve Çağdaş Yönetim Anlayışında Gelişmeler", Organizasyon Dergisi, Y.1 , S.2.
  • ATAMAN Göksel, (2001), İşletme Yönetimi, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • CAPONIGRO Jeffrey R., (2000), The Crisis Counselor, Contemporary Books, Chicago.
  • DİNÇER Ömer,(2003), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Basım,6.B., İstanbul.
  • DONNELY James H., GIBSON James, IVANCEVICH John M., (1975), Fundamental of Management, Business Pub., USA.
  • FAULKNER, B. ( 2001), Towards a Framework for Tourism Disaster Management, Tourism Management ,22.
  • KOÇEL Tamer, 26-28 Mayıs 1996. İşletmelerde Kriz Durumlarında Yönetim Uygulamaları, Zaman Yönetimi ve Kriz Yönetimi Semineri, TÜSSİDE. Gebze.
  • KUKLAN Hooshang, Crisis Confrontation in İnternational Management: Consequences and Coping Actions, Management İnternational Review, Vol:28, No:3, 1988
  • MITROFF Ian I., (2001), Managing Crises Before They Happen, Amacom, New-York.
  • PAUCHANT Thierry C., MITROFF Ian I., (1992), Transforming the Crisis-Prone Organization, Jossey-Bass Publishers, New York.
  • PHELPS Norman L., (Spring 1986), Setting Up a Crisis Recovery Plan, The Jornal of Business Strategy, Vol.6, No.4
  • PHENG Low Sui, HO David K.H., 1999, “Crisis Management: Survey of Property Development Firms” Property Management, Vol: 17-3.
  • PORTER Michael E., (Kasım 2000), Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • SPİLLAN John E., (2003),Journal of Contingencies and Crisis Management,Vol.11 No:4.
  • TACK Philip B., (1994), Kriz Zamanı Yönetimi, Çev: Yakut GÜNERİ, İlgi Yay., İstanbul.
  • TÜZ Melek, (2001), Kriz ve İşletme Yönetimi, Alfa Basım Yayım, İstanbul.
  • …….Wordsmyth Dictionary http://www.wordsmyth.net/
  • ……..(May 2002), “ Crisis Management for Directors: Preparing for the Unexpected”
  • CA Magazine, Vol.135, Issue 4, Toronto.

KRİZ DÖNEMLERİNDE İŞLETME STRATEJİLERİ VE MALATYA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE FAALİYET GÖSTEREN TEKSTİL İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA

Year 2007, Volume: 6 Issue: 20, 156 - 176, 01.03.2007

Abstract

Er veya geç, her işletmenin bir kriz tipiyle karşı karşıya kalması olağan bir durumdur. Krizi başarılı bir şekilde yönetme becerisi, işletmenin yaşaması veya yok olması gibi bir farkı ortaya çıkarabilir. Krizden en az zararla kurtulmak için önceden yeterli hazırlık yapılmalıdır. Bunun için sürekli analizler yapılmalı, değişen çevre koşullarına uyum sağlanmalı, kriz yönetim planları hazırlanmalıdır. Bazı durumlarda krizler fırsat olarak kullanılabilir. İşletmenin faaliyetinin sürdürülebilmesi için işletme bünyesindeki her birey, krize karşı eğitimli ve hazır olmalıdır

References

  • ANDERSON Barbara A., (2006), Crisis Management in the Australian Tourism Industry: Preparedness, Personnel and Postscript, Tourism Management, www.sciencedirect.com.
  • ARBAK Gani Oktay, "İleri Teknoloji ve Çağdaş Yönetim Anlayışında Gelişmeler", Organizasyon Dergisi, Y.1 , S.2.
  • ATAMAN Göksel, (2001), İşletme Yönetimi, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • CAPONIGRO Jeffrey R., (2000), The Crisis Counselor, Contemporary Books, Chicago.
  • DİNÇER Ömer,(2003), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Basım,6.B., İstanbul.
  • DONNELY James H., GIBSON James, IVANCEVICH John M., (1975), Fundamental of Management, Business Pub., USA.
  • FAULKNER, B. ( 2001), Towards a Framework for Tourism Disaster Management, Tourism Management ,22.
  • KOÇEL Tamer, 26-28 Mayıs 1996. İşletmelerde Kriz Durumlarında Yönetim Uygulamaları, Zaman Yönetimi ve Kriz Yönetimi Semineri, TÜSSİDE. Gebze.
  • KUKLAN Hooshang, Crisis Confrontation in İnternational Management: Consequences and Coping Actions, Management İnternational Review, Vol:28, No:3, 1988
  • MITROFF Ian I., (2001), Managing Crises Before They Happen, Amacom, New-York.
  • PAUCHANT Thierry C., MITROFF Ian I., (1992), Transforming the Crisis-Prone Organization, Jossey-Bass Publishers, New York.
  • PHELPS Norman L., (Spring 1986), Setting Up a Crisis Recovery Plan, The Jornal of Business Strategy, Vol.6, No.4
  • PHENG Low Sui, HO David K.H., 1999, “Crisis Management: Survey of Property Development Firms” Property Management, Vol: 17-3.
  • PORTER Michael E., (Kasım 2000), Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • SPİLLAN John E., (2003),Journal of Contingencies and Crisis Management,Vol.11 No:4.
  • TACK Philip B., (1994), Kriz Zamanı Yönetimi, Çev: Yakut GÜNERİ, İlgi Yay., İstanbul.
  • TÜZ Melek, (2001), Kriz ve İşletme Yönetimi, Alfa Basım Yayım, İstanbul.
  • …….Wordsmyth Dictionary http://www.wordsmyth.net/
  • ……..(May 2002), “ Crisis Management for Directors: Preparing for the Unexpected”
  • CA Magazine, Vol.135, Issue 4, Toronto.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Deniz Murat Sağlam This is me

Mehmet Deniz This is me

Publication Date March 1, 2007
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 6 Issue: 20

Cite

APA Sağlam, M. D. M., & Deniz, M. (2007). KRİZ DÖNEMLERİNDE İŞLETME STRATEJİLERİ VE MALATYA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİNDE FAALİYET GÖSTEREN TEKSTİL İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 156-176.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.