BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM OKULU 6., 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇOKLU ZEK ALANLARININ GELİŞMİŞLİK DÜZEYLERİ

Year 2007, Volume: 6 Issue: 20, 208 - 220, 01.03.2007

Abstract

-

References

  • Aşçı, Z. Ve Değirmencioğlu, H., (2004), Çoklu Zeka Temelli Öğretimin Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Ekoloji Başarısına, Ekoloji Tutumlarına Ve Çoklu Zekalarına Etkisi, http://www.erg.sabanciuniv.edu/iok2004/bildiriler/Zuhal%20Asci%20Akdag.doc (Erişim: 17.03.2007).
  • Atlan, M., Z., (1999), “Çoklu Zekâ Kuramı” , Eğitim Yönetimi, Sayı: 17, Kış, Ss:105-117.
  • Azaklı, N., (2007) Çoklu Zekâ Kuramı ( MI Teory), http://www.rehberonline.net/kuram/ kuram1.htm (erişim: 15 Mart).
  • Balım, A. G., Pekmez, E. Ş., ve Erdem, M. Ö., (2004) “Asitler Bazlar Konusunda Çoklu Zeka Kuramı’na Dayalı Uygulamaların Öğrenci Başarısına Etkisi” Ege Eğitim Dergisi (5) 2, S:13-19.
  • Brualdi, Amy C., (2007) Multiple Intelligences: Gardner's Theory, http://pareonline.net/ getvn.asp?v=5&n=10 (erişim: 16 Mart).
  • Gardner, H., (2004). Zihin Çerçeveleri: Zekâ Kuramı, (Çeviren: Ebru Kılıç), ALFA Yayınları, 1. Basım, İstanbul.
  • Guignon, A., (1998). “Curriculum: Multiple Intelligences: A Theory for Everyone” Education World. http://www.education-world.com/a_curr/curr054.shtml. (erişim: 09 Mart).
  • Kansu Nuran, (2007), Çoklu Zeka Teorisi, http://www.zaferkoleji.k12.tr/kategoriler /sayfa.asp?islem=2&SayfaNo=13 (Erişim: 16 Mart).
  • MEB, (2005), http://reportsuc.meb.gov.tr./raporlar/rapor_goster.asp (erişim: 23 Aralık)
  • Selçuk, Z., Kayılı H. ve Okut L., (2003). Çoklu Zekâ Uygulamaları, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara.
  • Smith, M. K. (2002) “Howard Gardner and Multiple Intelligences”, the Encyclopedia of Informal Education, http://www.infed.org/thinkers/gardner.htm. (Erişim: 01.06.2005).
  • Şimşek, H., (1997), Paradigmalar Savaşı: Kaostaki Türkiye, Sistem Yayıncılık, 1. Basım, İstanbul.
  • Tarman, S., (1998), “Çoklu Zeka Kuramı ve Yedi Türü”, Yaşadıkça eğitim Dergisi, Mayıs/Haziran 1998, Sayı: 58, Sayfa: 12-16.
  • Yavuz, K. E., (2004). Eğitim – Öğretimde Çoklu Zekâ Teorisi ve Öğretimi, Ceceli Yayınları Eğitim Dizisi – 1, Beşinci Baskı, Ankara.

İLKÖĞRETİM OKULU 6., 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇOKLU ZEK ALANLARININ GELİŞMİŞLİK DÜZEYLERİ

Year 2007, Volume: 6 Issue: 20, 208 - 220, 01.03.2007

Abstract

Bu araştırma, çoklu zekâ kuramına uygun olarak, ilköğretim okulu 6., 7. ve 8. sınıflarında eğitim gören öğrencilerin farklı zekâ alanlarının gelişmişlik düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma evrenini Sivas il merkezi ve Şarkışla ilçesinde bulunan ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarına devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Yansızlık ilkesine uygun olarak Sivas merkez ilçede 7 ve Şarkışla ilçesinde 2 ilköğretim okulunda toplam 942 öğrenci örneklem alınmıştır. Sekiz farklı zekâ alanının her birini 10 madde ile ölçmek amacıyla 80 maddelik Likert tipi bir anket geliştirildi ve 2004-2005 öğretim yılında uygulandı. Elde edilen verilerin SPSS paket programında aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplandı

References

  • Aşçı, Z. Ve Değirmencioğlu, H., (2004), Çoklu Zeka Temelli Öğretimin Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Ekoloji Başarısına, Ekoloji Tutumlarına Ve Çoklu Zekalarına Etkisi, http://www.erg.sabanciuniv.edu/iok2004/bildiriler/Zuhal%20Asci%20Akdag.doc (Erişim: 17.03.2007).
  • Atlan, M., Z., (1999), “Çoklu Zekâ Kuramı” , Eğitim Yönetimi, Sayı: 17, Kış, Ss:105-117.
  • Azaklı, N., (2007) Çoklu Zekâ Kuramı ( MI Teory), http://www.rehberonline.net/kuram/ kuram1.htm (erişim: 15 Mart).
  • Balım, A. G., Pekmez, E. Ş., ve Erdem, M. Ö., (2004) “Asitler Bazlar Konusunda Çoklu Zeka Kuramı’na Dayalı Uygulamaların Öğrenci Başarısına Etkisi” Ege Eğitim Dergisi (5) 2, S:13-19.
  • Brualdi, Amy C., (2007) Multiple Intelligences: Gardner's Theory, http://pareonline.net/ getvn.asp?v=5&n=10 (erişim: 16 Mart).
  • Gardner, H., (2004). Zihin Çerçeveleri: Zekâ Kuramı, (Çeviren: Ebru Kılıç), ALFA Yayınları, 1. Basım, İstanbul.
  • Guignon, A., (1998). “Curriculum: Multiple Intelligences: A Theory for Everyone” Education World. http://www.education-world.com/a_curr/curr054.shtml. (erişim: 09 Mart).
  • Kansu Nuran, (2007), Çoklu Zeka Teorisi, http://www.zaferkoleji.k12.tr/kategoriler /sayfa.asp?islem=2&SayfaNo=13 (Erişim: 16 Mart).
  • MEB, (2005), http://reportsuc.meb.gov.tr./raporlar/rapor_goster.asp (erişim: 23 Aralık)
  • Selçuk, Z., Kayılı H. ve Okut L., (2003). Çoklu Zekâ Uygulamaları, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara.
  • Smith, M. K. (2002) “Howard Gardner and Multiple Intelligences”, the Encyclopedia of Informal Education, http://www.infed.org/thinkers/gardner.htm. (Erişim: 01.06.2005).
  • Şimşek, H., (1997), Paradigmalar Savaşı: Kaostaki Türkiye, Sistem Yayıncılık, 1. Basım, İstanbul.
  • Tarman, S., (1998), “Çoklu Zeka Kuramı ve Yedi Türü”, Yaşadıkça eğitim Dergisi, Mayıs/Haziran 1998, Sayı: 58, Sayfa: 12-16.
  • Yavuz, K. E., (2004). Eğitim – Öğretimde Çoklu Zekâ Teorisi ve Öğretimi, Ceceli Yayınları Eğitim Dizisi – 1, Beşinci Baskı, Ankara.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Zülfü Demirtaş/ Adem Duran This is me

Publication Date March 1, 2007
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 6 Issue: 20

Cite

APA Duran, Y. D. D. Z. D. A. (2007). İLKÖĞRETİM OKULU 6., 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇOKLU ZEK ALANLARININ GELİŞMİŞLİK DÜZEYLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 208-220.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.