BibTex RIS Cite

KIYASLAMAYA İLİŞKİN TEORİK BİR ÇALIŞMA

Year 2007, Volume: 6 Issue: 21, 147 - 171, 01.04.2007

Abstract

-

References

  • ANDERSEN, Bjorn, (1999), “ Industrial Benchmarking for Competitive Advantage”, Human Systems Management, Vol:18.
  • ARDINÇ, Kadir ve YILDIZ, Gültekin, (1997) “Benchmarking’te Bilgiye Ulaşmada Ahlak Sorunu”, Siyasette ve Yönetimde Etik Sempozyumu, Aralık, Sakarya, ss 1-16
  • BAKAN, İsmail (Ed.) (2004), Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, 1.Bası, İstanbul: Beta Basım
  • BASETTI, V., Cassinelli, M. ve Lanza, A. (2006),” Benchmarking in Tourism Destination, Keeping in Mind the Sustainable Paradigm”, Natural Resources Management, http://www.feem.it/Feem/Pub/Publications/WPapers/default.htm,
  • BEDÜK, Aykut (2002), Benchmarking, Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., 1. Basım, Ankara.
  • BEDÜK, Aykut, “Yeni Yönetim Tekniği Benchmarkıng”, http://www.foreigntrade.gov.tr/ead/DTDERGI/ekim2000/yeniyonetim.htm, 20.10.2006.
  • BOLAT, Tamer (2000), Toplam Kalite Yönetimi, (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması), 1.Basım, İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • BRENT RITCHIE, J.R. (2004), “One View on the Future of Benchmarking in Tourism “,Tourism Benchmarking Forum, Texas A&M University, March 14-16.
  • BURHIN, F., Paskaleva, K.P., ve Santamaria, S. (2003) “European Governance For Sustaınable Urban Tourısm Benchmarking Report”, http://sut.itas.fzk.de/benchmarking/benchmarking_report_ogm_final.pdf , Erişim Tarihi: 25.11.2006
  • CANO, M., Drummond, S., Miller, C. ve Barclay, S.(2001), “Learning from others: Benchmarking in diverse tourism enterprises”, Total Qualıty Management, Vol. 12, No.7,8 ss, 974- 980
  • ÇOLAK, Metin (1995),“Kıyaslama”, 4. Ulusal Kalite Kongresi: TKY ve Eğitimde Kalite, TÜSİAD ve KalDer Yayınları, Cilt.1, İstanbul, ss.113-120
  • DANGAÇ, Gönül, “Toplam Kalite Yönetimi ve Kıyaslama (Benchmarking) İlişkileri”, http://www.kisiselbasari.com/Makale.asp?ID=153, 30.11.2006
  • ERTÜRK, Mümin (2000) İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayın Dağıtım A.Ş, 3. Basım, İstanbul.
  • GENÇ, Nurullah (2004), Yönetim ve Organizasyon”, 2.Baskı, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • JARRAR, F. Yasar ve Mohamed Zairi (2001), “Future Trend sın Benchmarking for Competitive Advantage: A Global Survey”, Total Quality Management, Vol:12, No:78.
  • KAUFMAN Roger (1998), “If Benchmarking ıs The Solutıon, What’s The Problem? Some Informal Observatıons”, www.pignc-ispi.com/articles/org-change/kaufman- enchmarking.htm, 20.10.2006
  • KAYA, Bülent (1997), ”Bir Verimlilik Artırma Tekniği Yaklaşımı: Kıyaslama (benchmarking)”, Verimlilik Dergisi, MPM Yayını, Sayı:1 ss:59-78
  • KAYA, Ülkü, (2004), “Toplam Kalite Yönetim Tekniği Olarak Kıyaslama”, Ed: Mehmet Tikici, Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., 1. Basım.
  • ----“Kıyaslama”, http://www.sitetky.com/frameset/tky/tkymain24.html, 30.11.2006
  • KOÇEL, Tamer, (2005) ”İşletme Yöneticiliği” Arıkan Ltd., 10.Bası, İstanbul.
  • KOSTAK, Fevzi ,” Benchmarking”, http://www.kobitek.com/article.php?id=15, 15.11.2006.
  • KOZAK, Akoğlan Meryem ve GÜÇLÜ, Hatice, “Turizm İşletmelerinde Değişim Yönetimi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme”, http://www.isguc.org/degisim_yonetimi.php, 30.11.2006
  • KOZAK, Metin, “What is Benchmarking? Understanding its Philosophy”, www.rpts.tamu.edu/faculty/petrick/abstracts/sessionII.pdf, 20.10.2006.
  • ÖZKAN, Mehmet, “Benchmarking”, http://www.bankaciyiz.biz, 20.11.2006.
  • RICHARD L., Dunn (1999),” Basic Guide To Maintenance Benchmarking”, www.manufacturing.net/ple/article/CA119641.html, 20.10.2006
  • SARAÇ, Osman (2005), “Benchmarking ve Stratejik Yönetim”, Sayıştay Dergisi, Sayı:56, Mart, ss 53-78
  • ŞİMŞEK, Muhittin (2004), Toplam Kalite Yönetimi, 4. Basım, İstanbul, Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • SÜERDAM, Arzu, (Ocak 2007) “Kıyaslama'nın Tarihsel Gelişimi, Dünya'da ve Türkiye'de Kıyaslama, http://www.sitetky.com/frameset/tky/ tkymain24.html
  • SÜRAL, Pınar (1996), “Benchmarking”, Dokuz Eylül Üniversitesi. İİBF Dergisi Yayını Cilt: 11, Sayı:2, İzmir
  • THIAGARAJAN, T., Zairi, “AReview of Total Quality Management ın Practice: Under Standing The Fundementals Thhrough Examples of Best Practice Applications- partII”, The TQM Magazine, Vol.9, No:5.
  • THOR,carl G., “Let’s Clear Up Some Confusion About Benchmarking”, Journal for Quality&Participation, Vol:19.
  • TİKİCİ, Mehmet, Ülkü KAYA, (2004), “Kıyaslama” Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, (Editör: İsmail Bakan), İstanbul; Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
  • TRIMBLE, Dave,” Benchmarking - Uncovering Best Practices and Learning from Others” http://www.prosci.com/benchmark.htm, Erişim Tarihi :25.11.2006
  • WOBER, Karl W.(2001),” A Heuristic Model for Benchmarking SME Hotel and Restaurant Businesses on the Internet”, Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, Volume: 2 Issue: 3/4, ss:1-39
  • YATKIN, Ahmet (2003), Toplam Kalite Yönetimi, 1.Baskı, Ankara: Nobel Yayın
  • YILDIZ, Gültekin (2002), “Toplam Kalite Yönetimi Yaklaşımı İle Değişen Kontrol fonksiyonu “,Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, (Edt: İ. Dalay, R. Altunışık, R. Coşkun), 1.Bası, İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.
  • www.planindir.com/odevdetay.asp, 20.10.2006
  • www.kaliteofisi.com/makale/makaleler.asp , 15.11.2006
  • www.tangram.com.tr/kiyas.htm, 20.11.2006
  • www.kobifinans.com.tr/bilgi_merkezi/020605/425, 15.11.2006
  • www.home.anadolu.edu.tr/~eustunbas, 15.11.2006
  • www.kykonline.com/content/view, 15.11.2006
  • www.benchnet.com/wib.htm, 25.10.2006.

KIYASLAMAYA İLİŞKİN TEORİK BİR ÇALIŞMA

Year 2007, Volume: 6 Issue: 21, 147 - 171, 01.04.2007

Abstract

Son zamanlarda yaşanan gelişmelere paralel olarak yönetim alanında birçok yeni görüş ve kavramlar ortaya çıkmıştır. Bu gelişmeler, yoğun rekabet içerisinde bulunan işletmelerin yeni kavram, teknik ve uygulamaları öğrenme ve uygulama noktasında gayretlerini arttırmıştır. Kıyaslama da son zamanlarda gelişen yönetim tekniklerinden biridir. Bu çalışmada çağımızda işletmeler tarafından sıkça kullanılmaya başlanan post-modern yönetsel yaklaşımlardan kıyaslamanın tanımlanması, gelişimi, özellikleri, avantaj ve dezavantajlarının yanı sıra, kıyaslama türleri ve kıyaslama süreci ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Türkiye’de ve dünyada kıyaslamaya ilişkin örnekler verilerek, konu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürden yararlanılarak keşifsel bir çalışma yapılmıştır

References

  • ANDERSEN, Bjorn, (1999), “ Industrial Benchmarking for Competitive Advantage”, Human Systems Management, Vol:18.
  • ARDINÇ, Kadir ve YILDIZ, Gültekin, (1997) “Benchmarking’te Bilgiye Ulaşmada Ahlak Sorunu”, Siyasette ve Yönetimde Etik Sempozyumu, Aralık, Sakarya, ss 1-16
  • BAKAN, İsmail (Ed.) (2004), Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, 1.Bası, İstanbul: Beta Basım
  • BASETTI, V., Cassinelli, M. ve Lanza, A. (2006),” Benchmarking in Tourism Destination, Keeping in Mind the Sustainable Paradigm”, Natural Resources Management, http://www.feem.it/Feem/Pub/Publications/WPapers/default.htm,
  • BEDÜK, Aykut (2002), Benchmarking, Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., 1. Basım, Ankara.
  • BEDÜK, Aykut, “Yeni Yönetim Tekniği Benchmarkıng”, http://www.foreigntrade.gov.tr/ead/DTDERGI/ekim2000/yeniyonetim.htm, 20.10.2006.
  • BOLAT, Tamer (2000), Toplam Kalite Yönetimi, (Konaklama İşletmelerinde Uygulanması), 1.Basım, İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • BRENT RITCHIE, J.R. (2004), “One View on the Future of Benchmarking in Tourism “,Tourism Benchmarking Forum, Texas A&M University, March 14-16.
  • BURHIN, F., Paskaleva, K.P., ve Santamaria, S. (2003) “European Governance For Sustaınable Urban Tourısm Benchmarking Report”, http://sut.itas.fzk.de/benchmarking/benchmarking_report_ogm_final.pdf , Erişim Tarihi: 25.11.2006
  • CANO, M., Drummond, S., Miller, C. ve Barclay, S.(2001), “Learning from others: Benchmarking in diverse tourism enterprises”, Total Qualıty Management, Vol. 12, No.7,8 ss, 974- 980
  • ÇOLAK, Metin (1995),“Kıyaslama”, 4. Ulusal Kalite Kongresi: TKY ve Eğitimde Kalite, TÜSİAD ve KalDer Yayınları, Cilt.1, İstanbul, ss.113-120
  • DANGAÇ, Gönül, “Toplam Kalite Yönetimi ve Kıyaslama (Benchmarking) İlişkileri”, http://www.kisiselbasari.com/Makale.asp?ID=153, 30.11.2006
  • ERTÜRK, Mümin (2000) İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayın Dağıtım A.Ş, 3. Basım, İstanbul.
  • GENÇ, Nurullah (2004), Yönetim ve Organizasyon”, 2.Baskı, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • JARRAR, F. Yasar ve Mohamed Zairi (2001), “Future Trend sın Benchmarking for Competitive Advantage: A Global Survey”, Total Quality Management, Vol:12, No:78.
  • KAUFMAN Roger (1998), “If Benchmarking ıs The Solutıon, What’s The Problem? Some Informal Observatıons”, www.pignc-ispi.com/articles/org-change/kaufman- enchmarking.htm, 20.10.2006
  • KAYA, Bülent (1997), ”Bir Verimlilik Artırma Tekniği Yaklaşımı: Kıyaslama (benchmarking)”, Verimlilik Dergisi, MPM Yayını, Sayı:1 ss:59-78
  • KAYA, Ülkü, (2004), “Toplam Kalite Yönetim Tekniği Olarak Kıyaslama”, Ed: Mehmet Tikici, Nobel Yayın Dağıtım A.Ş., 1. Basım.
  • ----“Kıyaslama”, http://www.sitetky.com/frameset/tky/tkymain24.html, 30.11.2006
  • KOÇEL, Tamer, (2005) ”İşletme Yöneticiliği” Arıkan Ltd., 10.Bası, İstanbul.
  • KOSTAK, Fevzi ,” Benchmarking”, http://www.kobitek.com/article.php?id=15, 15.11.2006.
  • KOZAK, Akoğlan Meryem ve GÜÇLÜ, Hatice, “Turizm İşletmelerinde Değişim Yönetimi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme”, http://www.isguc.org/degisim_yonetimi.php, 30.11.2006
  • KOZAK, Metin, “What is Benchmarking? Understanding its Philosophy”, www.rpts.tamu.edu/faculty/petrick/abstracts/sessionII.pdf, 20.10.2006.
  • ÖZKAN, Mehmet, “Benchmarking”, http://www.bankaciyiz.biz, 20.11.2006.
  • RICHARD L., Dunn (1999),” Basic Guide To Maintenance Benchmarking”, www.manufacturing.net/ple/article/CA119641.html, 20.10.2006
  • SARAÇ, Osman (2005), “Benchmarking ve Stratejik Yönetim”, Sayıştay Dergisi, Sayı:56, Mart, ss 53-78
  • ŞİMŞEK, Muhittin (2004), Toplam Kalite Yönetimi, 4. Basım, İstanbul, Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • SÜERDAM, Arzu, (Ocak 2007) “Kıyaslama'nın Tarihsel Gelişimi, Dünya'da ve Türkiye'de Kıyaslama, http://www.sitetky.com/frameset/tky/ tkymain24.html
  • SÜRAL, Pınar (1996), “Benchmarking”, Dokuz Eylül Üniversitesi. İİBF Dergisi Yayını Cilt: 11, Sayı:2, İzmir
  • THIAGARAJAN, T., Zairi, “AReview of Total Quality Management ın Practice: Under Standing The Fundementals Thhrough Examples of Best Practice Applications- partII”, The TQM Magazine, Vol.9, No:5.
  • THOR,carl G., “Let’s Clear Up Some Confusion About Benchmarking”, Journal for Quality&Participation, Vol:19.
  • TİKİCİ, Mehmet, Ülkü KAYA, (2004), “Kıyaslama” Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, (Editör: İsmail Bakan), İstanbul; Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
  • TRIMBLE, Dave,” Benchmarking - Uncovering Best Practices and Learning from Others” http://www.prosci.com/benchmark.htm, Erişim Tarihi :25.11.2006
  • WOBER, Karl W.(2001),” A Heuristic Model for Benchmarking SME Hotel and Restaurant Businesses on the Internet”, Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism, Volume: 2 Issue: 3/4, ss:1-39
  • YATKIN, Ahmet (2003), Toplam Kalite Yönetimi, 1.Baskı, Ankara: Nobel Yayın
  • YILDIZ, Gültekin (2002), “Toplam Kalite Yönetimi Yaklaşımı İle Değişen Kontrol fonksiyonu “,Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, (Edt: İ. Dalay, R. Altunışık, R. Coşkun), 1.Bası, İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.
  • www.planindir.com/odevdetay.asp, 20.10.2006
  • www.kaliteofisi.com/makale/makaleler.asp , 15.11.2006
  • www.tangram.com.tr/kiyas.htm, 20.11.2006
  • www.kobifinans.com.tr/bilgi_merkezi/020605/425, 15.11.2006
  • www.home.anadolu.edu.tr/~eustunbas, 15.11.2006
  • www.kykonline.com/content/view, 15.11.2006
  • www.benchnet.com/wib.htm, 25.10.2006.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Kahraman Çatı This is me

Yrd. Doç. Dr. Said Kıngır This is me

Muammer Mesci This is me

Publication Date April 1, 2007
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 6 Issue: 21

Cite

APA Çatı, Y. D. D. K., Kıngır, Y. D. D. S., & Mesci, M. (2007). KIYASLAMAYA İLİŞKİN TEORİK BİR ÇALIŞMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(21), 147-171.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.