BibTex RIS Cite

KAMU PERSONELİNİN ÜCRET TATMİN SEVİYELERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2007, Volume: 6 Issue: 21, 240 - 260, 01.04.2007

Abstract

-

References

  • Altunışık, Remzi ve diğerleri, 2002. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Geliştirilmiş 2. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya
  • Ataay, İsmail Durak,1985. Ücret Tatmini ve Ücret Sistemleri, , Cihad Matbaası, İstanbul
  • Başaran, İbrahim, 2000. Örgütsel Davranış, Feryal Matbaası, Ankara
  • Büyüköztürk, Şener, 2002. “Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı”, Eğitim Yönetimi Dergisi, Güz, 470-433
  • Cable, Daniel M., ve Judge, Timothy A. 1994. “Pay preferences and job search decisions: A person - organization fit perspective”. Personnel Psychology, 47: 317- 348.
  • Carrol, StephenJ. ve HenryL.Tosi, 1977. Organizational Behavior, Chicago, St.Clair press,
  • Erdoğan, İlhan, 1999. İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, İşletme Fakültesi Yayını, No.5, İstanbul
  • Eren, Erol, Erdil, Oya, Zehir, C., (2000), Türkiye’de Büyük Ölçekli işletmelerde Uygulanan Ücret Ve Maaş Politika Ve Stratejileri 8. Ulusal Yönetim Ve Organizasyon Kongresi Bildirileri 25-27 Mayıs, Nevşehir.
  • Fındıkçı, İlhami, 2000. İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul
  • Gerhart, Barry., ve Milkovich, George, T. 1990. Organizational Differences İn Managerial Compensation Financial Performance”. Academy of Management Journal, 33: 663-691.
  • Griffeth, Rodger W., Hom, Peter W., ve Gaertner, Stefan, 2000. “A Meta-Analysis Of Antecedents And Correlates Of Employee Turnover: Update, Moderator Tests, And Research İmplications For The Next Millennium”. Journal of Management, 26 (3): 463-479
  • Güven, Mehmet., Bakan, İsmail ve Yel, 2005. “Çalışanların İş Ve Ücret Tatmini Boyutlarıyla Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkiler: Bir Alan Çalışması”, Yönetim ve Ekonomi, 12 (1), 127-151
  • Hackett, Rick D. ve Guion, Robert M. 1985. ”A Reevaluation Of The Absenteeism-Job Satisfaction Relationship”. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 35 (3), 340-381.
  • Huber, Vandra ve Crandall, S. 1994. “Job measurement: A social-cognitive decision perspective” , Research in personnel and human resources management, 12: 223-269.
  • Işıkhan, Vedat, 1996. “Sosyal Hizmet Örgütlerinin İşlevsellik Ölçütü: İş Doyumu”, Mpm, Verimlilik Dergisi, 1:117-130
  • Karasar, Niyazi, 2000. Bilimsel Araştırma Yöntemi, 10.bs., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Kaynak, Tuğray ve diğerleri, 2000. İnsan Kaynakları Yönetimi içinde, İşletme İktisadı Enstitüsü Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No:7, Dönence Basım ve Yayın, İstanbul
  • King, Michael, A.Murray Ve Tom, Atkinson, 1982. “Background, Personality, Job Characteristics, And Satisfaction With Work In A National Sample”, Human Relation, 35 (2):120
  • Kurtuluş, Kemal, 1996. Pazarlama Araştırmaları, 6.bs., İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 274, Avcılar, Basım-Yayın, İstanbul
  • Milkovich, George T ve Newman, Jerry M. 2002. Compensation. Boston: McGraw-Hill Irwin.
  • Nightingale, D. V., (1980), “Does Profit Sharing Really Make A Difference”? Ottawa: Conference Board Inm Canada, Canada.
  • Norbeck, Jane S., 1985. “Perceived S, Joband Psychological Symptoms İn Critical Care Nursing”, Research İn Nursing And Health, 8, 253-259.
  • Organ, Dennis .W ve Ryan, Katherine,1995. “A Meta-Analytic Review Of Attitudinal And Dispositional Predictors Of Organizational Citizenship Behavior” Personnel Psychology, 48: 775-803.
  • Ostroff, Sheri. 1992. “The Relationship Between Satisfaction, Attitudes, And Performance: An Organizational Level Analysis”. Journal of Applied Psychology, 77: 963-974.
  • Özgen, Hüsyin. Öztürk, Azim. Ve Yalçın, Azmi, 2002. İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Kitabevi, Adana,
  • Paksoy, Mahmut, 2002. Çalışma Ortamında İnsan Ve Toplam Kalite Yönetimi, İsatnbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No: 4356, İstanbul
  • Poole, M. Ve Jenkins, G.,1988. “How Employees Respond To Profit Sharing” , Personel Management, July, 31-34
  • Price, James L.,1997. “Handbook of Organizational Measurement”, International Journal of Manpower, 18:471-480.
  • Seymour, Adler; Skow Richard B. Ve Nat J. Salvemini, 1985. “Job Characteristics And Job Satisfaction: When Cause Becomes Consequence”, Organizational Behavior And Human Decision Processes, 35, 266-278
  • Simon, Lam, 1996. “Total Quality Management And İts Impact On Middle Managers And Front-Line Workers”, Journal Of Management Development, 15(7), 41- 43
  • Spector, Paul E. 1997. Job Satisfaction: Application, Assessment, Cause and Consequences, Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications,
  • Vroom, H. Victor, 1964. The Determination of Job Satisfaction Work and Motivation. New York: John Wiley ve Sons, Inc.,
  • Waskiewicz, Stanley P., 1999. “Variables That Contribute to Secondary School Assistant Principals <http://www.psyc.vt.edu>(17 Mayıs 2006)
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat, Personel Yönetimi - Politika ve Yönetsel Teknikler, İstanbul 1991.

KAMU PERSONELİNİN ÜCRET TATMİN SEVİYELERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2007, Volume: 6 Issue: 21, 240 - 260, 01.04.2007

Abstract

Bu çalışma, ülkemizdeki bir kamu kurumunda çalışan personelin ücret tatmin düzeylerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Konuya ilişkin kuramsal çerçevenin sunulmasını müteakip, büyük oranda, yazında kullanılan ölçeklerden istifade edilerek hazırlanan ölçüm aracıyla, araştırmaya konu personelin ücretin adilliği ve yeterliliği boyutundaki tatmin düzeyleri ölçülerek statü, eğitim ve yaş demografik değişkenlerine göre analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya konu kamu personelinin genel olarak ücret tatmin düzeylerinin oldukça düşük seviyede olduğu ve ücretlerine ilişkin tutumların bazı demografik özelliklere göre anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir

References

  • Altunışık, Remzi ve diğerleri, 2002. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Geliştirilmiş 2. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya
  • Ataay, İsmail Durak,1985. Ücret Tatmini ve Ücret Sistemleri, , Cihad Matbaası, İstanbul
  • Başaran, İbrahim, 2000. Örgütsel Davranış, Feryal Matbaası, Ankara
  • Büyüköztürk, Şener, 2002. “Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı”, Eğitim Yönetimi Dergisi, Güz, 470-433
  • Cable, Daniel M., ve Judge, Timothy A. 1994. “Pay preferences and job search decisions: A person - organization fit perspective”. Personnel Psychology, 47: 317- 348.
  • Carrol, StephenJ. ve HenryL.Tosi, 1977. Organizational Behavior, Chicago, St.Clair press,
  • Erdoğan, İlhan, 1999. İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, İşletme Fakültesi Yayını, No.5, İstanbul
  • Eren, Erol, Erdil, Oya, Zehir, C., (2000), Türkiye’de Büyük Ölçekli işletmelerde Uygulanan Ücret Ve Maaş Politika Ve Stratejileri 8. Ulusal Yönetim Ve Organizasyon Kongresi Bildirileri 25-27 Mayıs, Nevşehir.
  • Fındıkçı, İlhami, 2000. İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul
  • Gerhart, Barry., ve Milkovich, George, T. 1990. Organizational Differences İn Managerial Compensation Financial Performance”. Academy of Management Journal, 33: 663-691.
  • Griffeth, Rodger W., Hom, Peter W., ve Gaertner, Stefan, 2000. “A Meta-Analysis Of Antecedents And Correlates Of Employee Turnover: Update, Moderator Tests, And Research İmplications For The Next Millennium”. Journal of Management, 26 (3): 463-479
  • Güven, Mehmet., Bakan, İsmail ve Yel, 2005. “Çalışanların İş Ve Ücret Tatmini Boyutlarıyla Demografik Özellikleri Arasındaki İlişkiler: Bir Alan Çalışması”, Yönetim ve Ekonomi, 12 (1), 127-151
  • Hackett, Rick D. ve Guion, Robert M. 1985. ”A Reevaluation Of The Absenteeism-Job Satisfaction Relationship”. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 35 (3), 340-381.
  • Huber, Vandra ve Crandall, S. 1994. “Job measurement: A social-cognitive decision perspective” , Research in personnel and human resources management, 12: 223-269.
  • Işıkhan, Vedat, 1996. “Sosyal Hizmet Örgütlerinin İşlevsellik Ölçütü: İş Doyumu”, Mpm, Verimlilik Dergisi, 1:117-130
  • Karasar, Niyazi, 2000. Bilimsel Araştırma Yöntemi, 10.bs., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Kaynak, Tuğray ve diğerleri, 2000. İnsan Kaynakları Yönetimi içinde, İşletme İktisadı Enstitüsü Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No:7, Dönence Basım ve Yayın, İstanbul
  • King, Michael, A.Murray Ve Tom, Atkinson, 1982. “Background, Personality, Job Characteristics, And Satisfaction With Work In A National Sample”, Human Relation, 35 (2):120
  • Kurtuluş, Kemal, 1996. Pazarlama Araştırmaları, 6.bs., İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayın No: 274, Avcılar, Basım-Yayın, İstanbul
  • Milkovich, George T ve Newman, Jerry M. 2002. Compensation. Boston: McGraw-Hill Irwin.
  • Nightingale, D. V., (1980), “Does Profit Sharing Really Make A Difference”? Ottawa: Conference Board Inm Canada, Canada.
  • Norbeck, Jane S., 1985. “Perceived S, Joband Psychological Symptoms İn Critical Care Nursing”, Research İn Nursing And Health, 8, 253-259.
  • Organ, Dennis .W ve Ryan, Katherine,1995. “A Meta-Analytic Review Of Attitudinal And Dispositional Predictors Of Organizational Citizenship Behavior” Personnel Psychology, 48: 775-803.
  • Ostroff, Sheri. 1992. “The Relationship Between Satisfaction, Attitudes, And Performance: An Organizational Level Analysis”. Journal of Applied Psychology, 77: 963-974.
  • Özgen, Hüsyin. Öztürk, Azim. Ve Yalçın, Azmi, 2002. İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Kitabevi, Adana,
  • Paksoy, Mahmut, 2002. Çalışma Ortamında İnsan Ve Toplam Kalite Yönetimi, İsatnbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No: 4356, İstanbul
  • Poole, M. Ve Jenkins, G.,1988. “How Employees Respond To Profit Sharing” , Personel Management, July, 31-34
  • Price, James L.,1997. “Handbook of Organizational Measurement”, International Journal of Manpower, 18:471-480.
  • Seymour, Adler; Skow Richard B. Ve Nat J. Salvemini, 1985. “Job Characteristics And Job Satisfaction: When Cause Becomes Consequence”, Organizational Behavior And Human Decision Processes, 35, 266-278
  • Simon, Lam, 1996. “Total Quality Management And İts Impact On Middle Managers And Front-Line Workers”, Journal Of Management Development, 15(7), 41- 43
  • Spector, Paul E. 1997. Job Satisfaction: Application, Assessment, Cause and Consequences, Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications,
  • Vroom, H. Victor, 1964. The Determination of Job Satisfaction Work and Motivation. New York: John Wiley ve Sons, Inc.,
  • Waskiewicz, Stanley P., 1999. “Variables That Contribute to Secondary School Assistant Principals <http://www.psyc.vt.edu>(17 Mayıs 2006)
  • Sabuncuoğlu, Zeyyat, Personel Yönetimi - Politika ve Yönetsel Teknikler, İstanbul 1991.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sait Gürbüz This is me

Publication Date April 1, 2007
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 6 Issue: 21

Cite

APA Gürbüz, S. (2007). KAMU PERSONELİNİN ÜCRET TATMİN SEVİYELERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(21), 240-260.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.