Avrupa Birliği’nin tarımsal politikasının temel amacı, topluluğa üye ülkelerin tarımsal üretimini artırmak, üreticilere daha iyi bir yaşam sağlamak, çevre dostu tarım uygulamalarını teşvik etmek, bitki ve hayvan sağlığı standartlarının yaygınlaştırılması, kırsal bölgeler arasında işbirliği ve kırsal gelişmeyle ilgili deneyim ve bilgi alışverişini sağlamaktır. Ayrıca, tarım piyasalarını istikrara kavuşturarak arzın devamlılığını sürekli kılmak hedeflerini de gütmektedir. Türkiye’de 18 milyon hektar tarım arazisi ve üç milyonun üzerinde de tarım işletmesi vardır. Tarım işletmelerinin büyük çoğunluğu küçük işletmelerden oluşmaktadır. Ülkemizde tarım işletmelerinin dağınık ve küçük olması, bir yandan teknoloji kullanımını kısıtlamakta ve öbür taraftan da birim alandan alınan verimi de düşürmektedir. Ayrıca gereğinden fazla kullanılan kimyasal maddeler de insan sağlığını tehdit etmektedir. Optimum işletme büyüklüklerine sahip, ileri teknoloji kullanabilen ve nitelikli eleman istihdam edebilen, iç ve dış pazarın ihtiyaç duyduğu tarımsal ürünleri sürekli arz edebilen işletmelerin kurulması veya sayılarının artırılması tarım sektöründen beklenen ana hedeflerdir. Ayrıca, üreticilerin gelirlerinin artırılabilmesi için az gelişmiş bölgelerde işletmelerin maliyetlerini düşürmek, çiftçilerinin üretim gücünü ve gelirlerini artırmak ve sıkıntılarını azaltmak amacıyla entegre tesislerin kurulmaları da büyük bir önem taşımaktadır. Bu makalede, önce AB’nin ortak tarım politikası daha sonra da insan sağlığı açısından organik tarıma konu olan ürünlerin yetiştirilmesinin önemi üzerinde bilgi verilmeye çalışılacaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2007 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 21 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.