-
Öğretmen eğitimi ülkemizde ve dünyada sürekli tartışılan konuların başında gelmektedir. Bunun için daha nitelikli öğretmen yetiştirme amacıyla, öğretmen eğitimi programları geliştirilmektedir. Öğretmen eğitimi sorunlarına çözüm olması ve daha nitelikli öğretmen yetiştirmek için uygulanan standart programdan mezun olan fen bilgisi öğretmenlerinin, mesleklerinin ilk üç yılında karşılaştıkları sorunların neler olduğu konusu araştırmacılar tarafından yeterince incelenmemiştir. Bu çalışma, fen bilgisi öğretmenlerinin mesleklerinin ilk yıllarında ne tür problemlerle karşılaştıklarını ve ne tür çözüm önerdiklerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Van, Bitlis, Ağrı ve Bingöl’de görev yapan 30 öğretmenle 2006 Bahar yarıyılında yürütülmüştür. Veriler yarı yapılandırılmış mülakat ve gözlem formları kullanılarak elde edilmiştir. Mülakat ve gözlem verilerinin analizinde, ifadeler ortak payda altında toplanarak yüzde ve frekanslama tekniği kullanılmıştır. Hizmet öncesinde alınan eğitim ve öğretimin, öğretmenleri farklı kültürlere sahip bölgelere ve öğretim ortamına hazırlayamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin mesleğinin ilk yıllarında daha başarılı olmaları için, hizmet öncesi öğrenimlerinde gerçek yaşamla ilgili etkinliklerin yapılması ve araç gereç kullanımının başarıyı artırdığının üzerinde durulması önerilmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2007 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 22 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.