BibTex RIS Cite

EVALUATION OF STUDENT OPINIONS ON PRACTICE OF VISUAL ARTS

Year 2008, Volume: 7 Issue: 24, 325 - 336, 01.07.2008

Abstract

-

GÖRSEL SANATLAR DERSİNİN MÜZE VE SINIF ORTAMINDA İŞLENİŞİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2008, Volume: 7 Issue: 24, 325 - 336, 01.07.2008

Abstract

Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar dersinin müze ortamında ve sınıf ortamında işlenişine ilişkin öğrenci görüşlerini değerlendirmektir. Nitel olarak gerçekleştirilen bu araştırmada elde edilen veriler “betimsel analiz” yaklaşımı ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda müze ortamında öğretime tabi tutulan öğrenciler (9-C sınıfı), sanatın değerini fark ettikleri, dersten hoşlandıkları ve benzer öğretimin bundan sonraki derslerinde de uygulanması görüşündedirler. Sınıf ortamında öğretime tabi tutulan öğrenciler (9-E sınıfı) ise, dersin sıkıcı geçtiği, farklı etkinlik yapmadıkları ve benzer öğretimin başka derslerde de olmasını istemedikleri görüşündedirler. Ayrıca 9-C sınıfı öğrencileri derse yönelik duygu ve düşüncelerinin oluşmasında, müzede görerek öğrenmenin etkili olduğu görüşünde iken, 9-E sınıfı öğrencileri duygu ve düşüncelerinde herhangi bir değişiklik olmadığı görüşündedirler. Bu araştırmada elde edilen sonuçlara göre, görsel sanatlar eğitimi dersinin sınıf dışında müze ortamlarıyla da desteklenmesi gerektiği önerilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Levent Mercin This is me

Publication Date July 1, 2008
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2008 Volume: 7 Issue: 24

Cite

APA Mercin, L. (2008). GÖRSEL SANATLAR DERSİNİN MÜZE VE SINIF ORTAMINDA İŞLENİŞİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 325-336.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.