BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2008, Volume: 7 Issue: 25, 240 - 251, 01.08.2008

Abstract

-

References

  • Aksan, D. (2001). Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim. 1. Cilt. 2. Baskı, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu TDK Yayınları, 2000.
  • Binbaşıoğlu, C. (1994). Genel Öğretim Bilgisi. 7. Baskı. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Büyükkaragöz, S. S. ve Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları. 9. Baskı. Konya: Öz Eğitim Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2000). Türkçe Öğretimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Erzurum, U. (2001). İlköğretim Okulları Türkçe Ders Programının Niteliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaptan, S. (1973). Bilimsel Araştırma Teknikleri Tez Hazırlama Yolları. Ankara: Ayyıldız Matbaası
  • Kara, Ö. T. (2000). Öğretimde Yaratıcı Drama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 8. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1995). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Özer, K. (2002). İlköğretim 4-5. Sınıflarda Türkçe Öğretiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Metodunun Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Saban, A. (2001). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sağır, M. (2002). İlköğretim Okullarında Türkçe Dilbilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tekışık, H. H. (1994). İlköğretim Türkçe Öğretimi ve 4. Sınıf Ders Kitabı Uygulama Kılavuzu. Ankara: Tekışık Yayıncılık.
  • Ünalan, Ş. (2001).Türkçe Öğretimi. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2008, Volume: 7 Issue: 25, 240 - 251, 01.08.2008

Abstract

Bu araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma, Konya iline bağlı 7 ilçede, 49 ilköğretim okulunda; 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri ile sınırlıdır. Araştırma için geliştirilen anket, 244 katılımcıya uygulanmıştır. Araştırmada yüzde ve frekans kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin dörtte birinin kendilerini Türkçe öğretiminde yetersiz gördükleri, dörtte üçünün mezun oldukları okulları Türkçe öğretimi konusunda yetersiz gördükleri, Türkçe öğretim yöntemi olarak en çok bilinen ve uygulanan yöntemlerin, “Soru-Cevap”, “Drama” ve “Düz Anlatım” yöntemleri oluğu ortaya çıkmıştır. Katılımcılar, Türkçe dersinde kullanılacak yöntemlerin en önemli özelliğini: “Öğrencilerin derse katılımını artırması” olarak belirtmişlerdir. Araştırma sonuçlarına dayanarak, sınıf öğretmenlerinin Türkçe öğretim yöntemleri konusunda hizmet içi eğitim ile desteklenmesi önerilmiştir

References

  • Aksan, D. (2001). Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim. 1. Cilt. 2. Baskı, Ankara: Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu TDK Yayınları, 2000.
  • Binbaşıoğlu, C. (1994). Genel Öğretim Bilgisi. 7. Baskı. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Büyükkaragöz, S. S. ve Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları. 9. Baskı. Konya: Öz Eğitim Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2000). Türkçe Öğretimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem A Yayınevi.
  • Erzurum, U. (2001). İlköğretim Okulları Türkçe Ders Programının Niteliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaptan, S. (1973). Bilimsel Araştırma Teknikleri Tez Hazırlama Yolları. Ankara: Ayyıldız Matbaası
  • Kara, Ö. T. (2000). Öğretimde Yaratıcı Drama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 8. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1995). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Özer, K. (2002). İlköğretim 4-5. Sınıflarda Türkçe Öğretiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Metodunun Kullanımına Yönelik Bir Değerlendirme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Saban, A. (2001). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sağır, M. (2002). İlköğretim Okullarında Türkçe Dilbilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sever, S. (2000). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tekışık, H. H. (1994). İlköğretim Türkçe Öğretimi ve 4. Sınıf Ders Kitabı Uygulama Kılavuzu. Ankara: Tekışık Yayıncılık.
  • Ünalan, Ş. (2001).Türkçe Öğretimi. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serdarhan Musa Taşkaya This is me

Muammer Celalettin Muşta This is me

Publication Date August 1, 2008
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2008 Volume: 7 Issue: 25

Cite

APA Taşkaya, S. M., & Muşta, M. C. (2008). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(25), 240-251.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.