-
Araştırmalar üniversiteye yeni katılan öğrencilerin neyi okumaları gerektiğini bilmediklerinden dolayı okuma ödevlerinde zorlandıklarını göstermiştir. Bu çalışma, yabancı dil bilmenin ve cinsiyetin, üniversite öğrencilerinin metin alt çizme üzerine etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, bu konuda yüksek ve düşük notlar alan bazı öğrencilerin okuma ve alt çizme konusundaki görüşleri ile kendilerini birer okur olarak nasıl algıladıkları da araştırılmıştır. Bu amaçla, sınav sonuçlarına göre, her iki bölümden toplam 20 öğrenciden görüşme yoluyla nitel veri toplanmıştır. Nicel araştırma yabancı dil bilgisinin açıklamacı metin alt çizme üzerinde anlamlı bir fark yarattığını göstermiştir. Cinsiyet aynı konuda anlamlı bir belirleyici değildir. Nitel bulgular tema kodlaması ile tablolara aktarılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 27 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.