Bu araştırmanın amacı yabancı dil İngilizce dil sınıflarında İngilizce öğrenen öğrencilerin iletişim engellerini araştırmaktır. İletişim engellerinin başında kaygı ve isteksizlik durumu gelmektedir. Bu araştırmada öğrencilerin kaygı ve isteksizlik durumları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma 2007/08 öğretim yılı bahar döneminde Adıyaman Üniversitesi Eğitim fakültesinde gerçekleştirildi. Araştırmaya İngilizce dersi alan 139 birinci sınıf öğrencisi, 66 maddeden oluşan ankete cevap vererek katılmışlardır. Araştırma sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğu, İngilizce derslerinde kişiler arası iletişim kurmada ve sınıfta İngilizce konuşmada istekli görünmüşler. 2. Öğrencilerin yarısı İngilizce dersinde konuşmada ve anadili İngilizce olanlarla konuşmada kendilerini kaygılı hissetmişler. 3. Bayan öğrenciler erkek öğrencilere göre İngilizce dersinde iletişim kurmada daha az kaygılı ve daha istekliler. 4. Sosyal Bilimlerdeki öğrenciler, Matematik, Fen Bilgisi ve Sınıf öğretmenliği bölümündeki öğrencilere göre İngilizce dersinde iletişim kurmada kendilerini daha kaygılı ve daha isteksiz hissetmektedirler. 5. İngilizce dersinde kendilerini “zayıf” algılayanlar, kendilerini “ çok iyi”, “iyi”, ve yeterli” algılayanlara göre İngilizce dersinde iletişim kurmada daha kaygılı ve isteksizler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 29 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.