-
Bu çalışmanın amacı, Anadolu lisesi öğrencilerinin Almanca dersine yönelik tutumlarını saptamaktır. Bu saptama; alan, öğrencilerin cinsiyetleri ve ailelerin gelir düzeylerine göre yapılmıştır. Bu amaçla Hanbay’ın (2007) geliştirdiği “Almanca dersine ilişkin tutum ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Adıyaman Merkez Fatih ve GAP Anadolu liselerinin 10. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Veriler, bağımsız gruplar t-testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda alan ve ailelerin gelir düzeyleri açısından herhangi bir puan farkı görülmemiştir. Ancak, cinsiyete göre öğrencilerin tutumlarında kız öğrencilerin lehine bir durum saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 30 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.