BibTex RIS Cite

BELİRSİZLİK KOŞULLARI ALTINDA MEDYA PLANLAMA: SİMÜLASYON TEMELLİ ALTERNATİF BİR OPTİMİZASYON MODELİ

Year 2009, Volume: 8 Issue: 30, 224 - 234, 01.04.2009

Abstract

-

References

  • Argan, M., Argan, T.M. (2006), “Viral Pazarlama veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kuramsal Bir Çerçeve”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:6(2), ss. 231-249
  • Bhattacharyaa, U.K. (2009), “A chance constraints goal programming model for the advertising planning problem”, European Journal of Operational Research, Vol. 192, Issue 2, pp. 382- 395
  • Çakır, V. (2006), “Reklamların Beğenilmesinin Tüketicilerin Marka Tutumlarına Etkisi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:15, ss. 663-687
  • Çetin, E., Esen, S.T. (2006), “A Weapon–Target Assignment Approach to Media Allocation”, Applied Mathematics and Computation, Vol. 175, Issue 2, pp.1266-1275
  • Diansheng D., Schmit, T. M., Kaiser, H. M (2007), “Optimal Media Allocation of Generic Fluid Milk Advertising Expenditures: The Case of New York State”, Agricultural & Resource Economics Review, Vol. 36, Issue 2, pp. 253-266
  • Dias, M.A.G., Rivera, M.A. (2004), “Real options valuation in energy investment projects: Modeling hedging strategies using genetic algorithm softwares”, Problems & Perspectives in Management, Vol. 1, pp. 234-247
  • Gülsoy, T. (2007), “Reklamveren Reklam Ajansını Hangi Nedenlerle Seçer? Türkiye'nin En Büyük Reklam Verenleriyle Anket Çalışması”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7, Sayı:2, ss. 335-354
  • Huang, CY., Lin, CS. (2006), “Modeling the Audience's Banner Ad Exposure for Internet Advertising Planning”, Journal of Advertising, Vol.35, Issue 2, pp. 123 - 136
  • Kotler, P., Keller, K.L. (2006), Marketing Management, 12th Edition, Prentice Hall, New Jersey
  • Kwak N.K., Chang, W.L., Kim, J.H. (2005), “An MCDM Model for Media Selection in the Dual Consumer/Industrial Market”, European Journal of Operational Research, Vol. 166, pp. 255–265
  • Palisade Corporation (2006), RiskOptimizer: Optimization With Simulation for Spreadsheets, NY, www.palisade.com/RISKoptimizer (Son Erişim Tarihi: 16.03.2009)
  • Nersesian R.L.,Troutt, M.D.,Weinroth, G.J. (2001), “Utilizing RISKOptimizer to Manage Quality Performance”, Logistics Information Management, Vol. 14, Issue 3, ABI/INFORM Global, pp. 196-200
  • Sounderpandian J., Prasad S., Madan, M.(2008), “Supplies From Developing Countries: Optimal Order Quantities Under Loss Risks”, Omega, Vol. 36, Issue 1, pp.122-130
  • Ulucan, A., Ülker, O. (2005), “Televizyon Kanallarında Reklam Çizelgelemesi: Karışık Tam Sayılı Programlama Uygulaması”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 23 Sayı:2, ss. 221-233
  • Winston, W.L. (1999), Decision Making Under Uncertainty With RISKOptimizer: A Step-To- Step Guide Using Palisade's RISKOptimizer for Excel, Palisade Corporation, Newfield, NY
  • Winston, W.L., Albright, S.C. (2008), Practical Management Science, Revised 3rd edn., South- Western Cengage Learning, OH, USA

BELİRSİZLİK KOŞULLARI ALTINDA MEDYA PLANLAMA: SİMÜLASYON TEMELLİ ALTERNATİF BİR OPTİMİZASYON MODELİ

Year 2009, Volume: 8 Issue: 30, 224 - 234, 01.04.2009

Abstract

Medya sektörünün her geçen gün büyümesi, medya planlama probleminin gittikçe daha zor ve karmaşık niteliğe sahip olmasına yol açmaktadır. Özellikle rekabetin çok yoğun olduğu görsel ve yazılı medya sektöründe izleyici ve okuyucu sayıları sürekli olarak değişkenlik göstermektedir. Bu çalışmada belirsizliğin var olduğu koşullarda bütçenin en etkin şekilde kullanılarak hedef kitleye mümkün olduğunca çok sayıda ulaşabilecek hipotetik bir medya planlama problemi tanımlanmış ve çözülmüştür. Söz konusu çalışma daha önce medya planlama problemini genellikle doğrusal tamsayılı veya doğrusal hedef programlama tekniklerini kullanarak çözen modellere alternatif olarak, izleyici ve okuyucu sayılarının değişkenlik gösterdiği belirsizlik faktörünü de dikkate almaktadır. Oluşturulan model Monte Carlo simülasyonu temellidir. Problem, yeni bir optimizasyon aracı olan ve genetik algoritma ile Monte Carlo simulasyonunu birleştirerek belirsizlik içeren karar problemlerine optimum çözüm üreten “RISKOptimizer” aracı ile çözülmüş, elde edilen sonuçlar doğrusal tamsayılı modelin ürettiği sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. RISKOptimizer ile elde edilen sonuçların, doğrusal tamsayılı model ile elde edilen sonuçlara göre daha etkin olduğu görülmüştür

References

  • Argan, M., Argan, T.M. (2006), “Viral Pazarlama veya İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Reklam: Kuramsal Bir Çerçeve”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:6(2), ss. 231-249
  • Bhattacharyaa, U.K. (2009), “A chance constraints goal programming model for the advertising planning problem”, European Journal of Operational Research, Vol. 192, Issue 2, pp. 382- 395
  • Çakır, V. (2006), “Reklamların Beğenilmesinin Tüketicilerin Marka Tutumlarına Etkisi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:15, ss. 663-687
  • Çetin, E., Esen, S.T. (2006), “A Weapon–Target Assignment Approach to Media Allocation”, Applied Mathematics and Computation, Vol. 175, Issue 2, pp.1266-1275
  • Diansheng D., Schmit, T. M., Kaiser, H. M (2007), “Optimal Media Allocation of Generic Fluid Milk Advertising Expenditures: The Case of New York State”, Agricultural & Resource Economics Review, Vol. 36, Issue 2, pp. 253-266
  • Dias, M.A.G., Rivera, M.A. (2004), “Real options valuation in energy investment projects: Modeling hedging strategies using genetic algorithm softwares”, Problems & Perspectives in Management, Vol. 1, pp. 234-247
  • Gülsoy, T. (2007), “Reklamveren Reklam Ajansını Hangi Nedenlerle Seçer? Türkiye'nin En Büyük Reklam Verenleriyle Anket Çalışması”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7, Sayı:2, ss. 335-354
  • Huang, CY., Lin, CS. (2006), “Modeling the Audience's Banner Ad Exposure for Internet Advertising Planning”, Journal of Advertising, Vol.35, Issue 2, pp. 123 - 136
  • Kotler, P., Keller, K.L. (2006), Marketing Management, 12th Edition, Prentice Hall, New Jersey
  • Kwak N.K., Chang, W.L., Kim, J.H. (2005), “An MCDM Model for Media Selection in the Dual Consumer/Industrial Market”, European Journal of Operational Research, Vol. 166, pp. 255–265
  • Palisade Corporation (2006), RiskOptimizer: Optimization With Simulation for Spreadsheets, NY, www.palisade.com/RISKoptimizer (Son Erişim Tarihi: 16.03.2009)
  • Nersesian R.L.,Troutt, M.D.,Weinroth, G.J. (2001), “Utilizing RISKOptimizer to Manage Quality Performance”, Logistics Information Management, Vol. 14, Issue 3, ABI/INFORM Global, pp. 196-200
  • Sounderpandian J., Prasad S., Madan, M.(2008), “Supplies From Developing Countries: Optimal Order Quantities Under Loss Risks”, Omega, Vol. 36, Issue 1, pp.122-130
  • Ulucan, A., Ülker, O. (2005), “Televizyon Kanallarında Reklam Çizelgelemesi: Karışık Tam Sayılı Programlama Uygulaması”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 23 Sayı:2, ss. 221-233
  • Winston, W.L. (1999), Decision Making Under Uncertainty With RISKOptimizer: A Step-To- Step Guide Using Palisade's RISKOptimizer for Excel, Palisade Corporation, Newfield, NY
  • Winston, W.L., Albright, S.C. (2008), Practical Management Science, Revised 3rd edn., South- Western Cengage Learning, OH, USA
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Seyhan Sipahi This is me

Publication Date April 1, 2009
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 8 Issue: 30

Cite

APA Sipahi, S. (2009). BELİRSİZLİK KOŞULLARI ALTINDA MEDYA PLANLAMA: SİMÜLASYON TEMELLİ ALTERNATİF BİR OPTİMİZASYON MODELİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(30), 224-234.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.