BibTex RIS Cite

DIRECTORATE GENERAL OF STATE SUPPLY OFFICE, AND THE PUBLIC PROCUREMENT SYSTEM IN TURKEY

Year 2010, Volume: 9 Issue: 32, 133 - 149, 01.06.2010

Abstract

ABSTRACT
Effective, economic and effcient use of public resources is closely related to the procurement system. Therefore, it is important that the public procurement system has a structure which increases transparency and competition, and which provides accountability ensurance and public control. Apart from these, an ideal procurement system should also cover the exception provisions. In this sense, it is clearly seen that Turkey's procurement system has equipped the State Supply Office (DMO) with extreme exception authority. Therefore, DMO's buying and selling system is understood to be encouraging corruption. Besides, public institutions are using DMO as a way of escaping from control. In addition, it is observed that the DMO is not institutionally managed well and that the foundation objectives lost its validity in today's conditions. As a conclusion, the exception provisions provided to the DMO in our procurement system, and the reason for existence of DMO according to the present conditions and form of institutional management of DMO must be re-evaluated.
Keywords: Public Procurement System, Corruption.

References

  • Çelik, K, 2003, Devlet Malzeme Ofisinden Yapılacak Alımlar, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Mayıs 2003, Cilt 8.
  • DMO, Yıllar İtibariyle Satış Durumu, http://www.dmo.gov.tr/Statik/Sayfalar.aspx?SayfaID=36, (4.11.2009).
  • DMO, 2008, Devlet Malzeme Ofisi Satınalma Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarih, Sayısı: 14.11.2008, 27054).
  • DMO, 2009, Katalog Kapsamındaki Firmalardan Gerçekleştirilecek Açık Satışlara Ait Satınalma Sözleşmesi,http://www.dmo.gov.tr/duyurular/EK-6%202009%20SÖZLEŞME%20ÖRNEĞİ.doc, (21.11.2009).
  • DMO, 2009a, 2008 Yılı Faaliyet Raporu, http://www.dmo.gov.tr/duyurular/Yıllık%20Faaliyet%20Raporu_2008.pdf, (21.11.2009).
  • DMO, 2007, Devlet Malzeme Ofisi Ana Statüsü, Resmi Gazete Tarih, Sayısı: 04.05.2007, 26512).
  • DMO, 2008a, Devlet Malzeme Ofisi Satış Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarih, Sayısı: 14.11.2008, 27054).
  • Hazine Müsteşarlığı, 2008, 2007 Kamu İşletmeleri Raporu, http://www.tdi.com.tr/public_upload/documents/2007%20kamuisletmeleriraporu.pdf, (4.11.2009).
  • Kamu İhale Kurumu, İhale İstatistikleri, http://www.ihale.gov.tr/Istatistikler_Raporlar/ihale_istatistikleri.htm, (04.11.2009).
  • Klitgaard, R., 1997, International Cooperation Against Corruption, http://www.icgg.org/downloads/contribution02_klitgaard.pdf, (11.11.2009).
  • Shah A., Corruption and Decentralized Public Governance, 2006, World Bank Research Working Paper No:3824, http://info.worldbank.org/etools/docs/library/239565/corruptionandDecentralized.pd f, (10.11.2009).
  • TBMM, 2002, Kamu İhale Kanunu, Kanun No:4734, Resmi Gazete Tarih, Sayısı:21.02.2002, 24648).
  • TBMM, 2002, Kamu İhale Kanunu, Kanun No:4735, Resmi Gazete Tarih, Sayısı:21.02.2002, 24648).
  • TBMM, 1983, Kamu İhale Kanunu, Kanun No:2886, Resmi Gazete Tarih, Sayısı:10.09.1983, 18161).
  • TEPAV, 2009, Kamu İhale Kanunu’nda Yapılan Değişiklikler Ne Anlama Geliyor? http://www.tepav.org.tr/tur/admin/dosyabul/upload/kamu_ihale_dn.pdf (10.11.2009).
  • Yılmaz, A. ve Kılavuz, R., 2002, Türk Kamu Bürokrasisinin İşlemsel Sorunları Üzerine Notlar, Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, (http://iibfdergi.cumhuriyet.edu.tr/archive/türk%20kamu%20bürokrasisinin%20İşle msel%20sorunları%20Üzerine%20notlar.pdf (10.11.2009).

DEVLET MALZEME OFİSİ VE KAMU İHALE SİSTEMİMİZ

Year 2010, Volume: 9 Issue: 32, 133 - 149, 01.06.2010

Abstract

ÖZ
Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli olarak kullanılması ihale sistemiyle yakından ilişkilidir. Bu nedenle kamu ihale sisteminin saydamlığı, rekabeti artıran, hesap verebilirliği ve kamuoyu denetimini sağlayan bir yapıya sahip olması önemlidir. İdeal bir ihale sisteminin, bunların yanında istisna hükümlerine de çok az yer vermesi gerekir. Bu anlamda Türk ihale sisteminin Devlet Malzeme Ofisini(DMO) aşırı istisna yetkileriyle donattığı görülmektedir. Bu nedenle; DMO'nun alım ve satım sisteminin yolsuzluğu teşvik edici olduğu anlaşılmaktadır. Bunun yanında kamu kuruluşları, denetimden kaçmanın bir yolu olarak DMO'yu kullanmaktadırlar. Ayrıca DMO'nun kurumsal olarak iyi yönetilmediği ve kuruluş amaçlarının günümüz şartlarında geçerliliğini kaybettiği görülmektedir. Sonuç olarak; ihale sistemimizde DMO'ya tanınan istisna hükümleri ile DMO'nun günümüz şartlarına göre varlık nedeni ve kurumsal yönetim şekli yeniden değerlendirilmelidir.
Anahtar Kelimeler: Kamu İhale Sistemi, Yolsuzluk.

References

  • Çelik, K, 2003, Devlet Malzeme Ofisinden Yapılacak Alımlar, Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi, Mayıs 2003, Cilt 8.
  • DMO, Yıllar İtibariyle Satış Durumu, http://www.dmo.gov.tr/Statik/Sayfalar.aspx?SayfaID=36, (4.11.2009).
  • DMO, 2008, Devlet Malzeme Ofisi Satınalma Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarih, Sayısı: 14.11.2008, 27054).
  • DMO, 2009, Katalog Kapsamındaki Firmalardan Gerçekleştirilecek Açık Satışlara Ait Satınalma Sözleşmesi,http://www.dmo.gov.tr/duyurular/EK-6%202009%20SÖZLEŞME%20ÖRNEĞİ.doc, (21.11.2009).
  • DMO, 2009a, 2008 Yılı Faaliyet Raporu, http://www.dmo.gov.tr/duyurular/Yıllık%20Faaliyet%20Raporu_2008.pdf, (21.11.2009).
  • DMO, 2007, Devlet Malzeme Ofisi Ana Statüsü, Resmi Gazete Tarih, Sayısı: 04.05.2007, 26512).
  • DMO, 2008a, Devlet Malzeme Ofisi Satış Yönetmeliği, Resmi Gazete Tarih, Sayısı: 14.11.2008, 27054).
  • Hazine Müsteşarlığı, 2008, 2007 Kamu İşletmeleri Raporu, http://www.tdi.com.tr/public_upload/documents/2007%20kamuisletmeleriraporu.pdf, (4.11.2009).
  • Kamu İhale Kurumu, İhale İstatistikleri, http://www.ihale.gov.tr/Istatistikler_Raporlar/ihale_istatistikleri.htm, (04.11.2009).
  • Klitgaard, R., 1997, International Cooperation Against Corruption, http://www.icgg.org/downloads/contribution02_klitgaard.pdf, (11.11.2009).
  • Shah A., Corruption and Decentralized Public Governance, 2006, World Bank Research Working Paper No:3824, http://info.worldbank.org/etools/docs/library/239565/corruptionandDecentralized.pd f, (10.11.2009).
  • TBMM, 2002, Kamu İhale Kanunu, Kanun No:4734, Resmi Gazete Tarih, Sayısı:21.02.2002, 24648).
  • TBMM, 2002, Kamu İhale Kanunu, Kanun No:4735, Resmi Gazete Tarih, Sayısı:21.02.2002, 24648).
  • TBMM, 1983, Kamu İhale Kanunu, Kanun No:2886, Resmi Gazete Tarih, Sayısı:10.09.1983, 18161).
  • TEPAV, 2009, Kamu İhale Kanunu’nda Yapılan Değişiklikler Ne Anlama Geliyor? http://www.tepav.org.tr/tur/admin/dosyabul/upload/kamu_ihale_dn.pdf (10.11.2009).
  • Yılmaz, A. ve Kılavuz, R., 2002, Türk Kamu Bürokrasisinin İşlemsel Sorunları Üzerine Notlar, Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, (http://iibfdergi.cumhuriyet.edu.tr/archive/türk%20kamu%20bürokrasisinin%20İşle msel%20sorunları%20Üzerine%20notlar.pdf (10.11.2009).
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kadir Kartalcı This is me

Publication Date June 1, 2010
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 32

Cite

APA Kartalcı, K. (2010). DEVLET MALZEME OFİSİ VE KAMU İHALE SİSTEMİMİZ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 133-149.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.