Course books and teaching materials have huge importance in carrying out the education process more efficiently and effectively. Teaching materials and course boks have important roles in providing the permanent learning. In this study, it is aimed to define the thoughts of primary school teachers on course books and teaching materials and their problems and according to this to develop solution offers. Research was carried out on 134 primary school teachers teaching in Elazığ province. As a result, together with their finding the course boks and student work boks are easy to understand and use, it was determined that they have time problem in applying the activities. According to primary school teachers, courses are more enjoyable for the students and students have more active roles with the new program. Male teachers are determined to have more sufficient knowledge about using technological devices than female teahers. Besides, teachers teaching in crowded classes were determined to have more difficulty in using course books and teaching materials during teaching process than teachers teaching in less crowded classes.
Keywords: Course books, teaching materials.
Eğitim-öğretim sürecinin verimli ve etkili yürütülmesinde ders kitapları ve öğretim materyallerinin önemi büyüktür. Öğretim materyalleri ve ders kitapları daha planlı, etkili ve verimli bir öğretim sürecinin yürütülmesi ve öğrenmede kalıcılığın sağlanması açısından önemli role sahiptir. Bu çalışmada öğretmenlerin öğretim sürecinde kullandıkları ders kitapları ve öğretim materyallerine yönelik görüşleri ve yaşadıkları sorunları ortaya çıkaramak ve buna dayalı olarak çözüm önerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Araştırma, Elazığ il merkezinde görev yapan toplam 134 sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin öğrenci çalışma ve ders kitaplarını anlaşılması ve kullanımı kolay görmeleriyle birlikte, yer alan etkinlikleri uygulamada zaman problemi yaşadıkları belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerine göre yeni programla birlikte dersler çocuklar için daha eğlenceli ve zevkli geçmekte olup, öğretim sürecinde öğrenciler daha aktif bir role bürünmüştür. Erkek öğretmenlerin, kadın öğretmenlere göre teknolojik araç-gereçlerin özellikleri ve kullanımı konusunda daha çok yeterli bilgiye sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca sınıf mevcutları kalabalık olan sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenleri, sınıf mevcudu daha az olan öğretmenlere göre öğretim sürecinde ders kitapları ve öğretim materyalleri kullanımında daha çok zorlandıkları sonucuna da ulaşılmıştır.
Anahtar sözcükler: Ders kitapları, öğretim materyalleri.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2010 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 34 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.