This study was carried out to identify how the level of the pre-service teachers' self efficacy and problem solving skills changed in terms of some variables. For the data collection, Teachers' Sense of Efficacy Scale, Problem Solving Scale and also Personal Information Form were used. The study was carried out on 429 pre-service teachers are educated department of science, social sciences and classroom teaching. Percent and frequency values were calculated and analysis of one-way ANOVA and 't' test were applied. According to findings; science, social sciences and classroom pre-service teachers' self efficacy levels don't show significance differences according to departments, gender, class level, graduated high school, science, social sciences and classroom pre-service teachers' problem solving skills show significance differences according to departments, gender, class level and graduated high school. There is a significant correlation (r=,387) at the level of .000 between pre-service teachers' self efficacy and problem solving skills.
Bu araştırma, öğretmen adaylarının öz-yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenlere göre nasıl değiştiğini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak; Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği, Problem Çözme Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Çalışma fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören toplam 429 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmadan elde edilen verilerin yüzde ve frekans dökümleri alınmış, tek yönlü varyans analizi ve t testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre; fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının öz-yeterlik düzeyleri anabilim dalı, cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun olunan lise türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermezken, problem çözme becerileri anabilim dalı, cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun olunan lise türü değişkenlerine göre alt boyut puanlarında farklılık göstermektedir. Öğretmen adaylarının öz-yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerileri arasında ise .000 düzeyinde pozitif (r=,387) bir korelasyon bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 39 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.