BibTex RIS Cite

THE ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT FOR SOME OF DEMOGRAPHIC VARIABLES IN EDUCATION FAKULTY OF STUDENTS

Year 2012, Volume: 11 Issue: 39, 395 - 407, 01.04.2012

Abstract

Abstract
The aim of this study is to determine the relationship between the student academic achievement scores and the variables of family income of the students studying at the faculty of education, the place they are living in with their families, the education level of parents, in which entrance year of the university exam they have succeeded, whether they've gone to a special course or not and to determine to what extend finishing the high school degree explains academical success. The findings of the research ,which is a scanning patterned descriptive work, is a result of the investigation of demographic variables and the end of the term average success of the 333 students studying at the Muallim Rıfat Faculty of Education in the University of Kilis 7 Aralık in the 2010-2011 academic year. According to the findings obtained; the factors as the students' family income, father's level of education, in which year of the exam attending the university, the condition of going to a special course are determined to be %5 of impotance level and statisticaly significant ; a conclusion that finishing high school degree explains success at a low level is reached.
Key Words: Academic achievement, factors (variables) that affect success, regression analyze.

References

  • Alkan, C. & Kurt, M. (1998) Özel Öğretim Yöntemleri; Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyükkaragöz, S.S. & Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metodları; Öğretimde Planlama ve Uygulama. İstanbul: Beta basım.
  • Büyüköztürk, Ş., Bökeoğlu, Ö. Ç. & Köklü, N. (2010). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimleri İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik Araştırma Deseni-SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bruinsma, M. & Jansen, E. (2005). Who succeeds at university? Factors predicting academic achievement of first-year dutch student. Reice, Eficacia y cambio en Educa-cion, 3(1).
  • Celkan, Y.H. (1983). Öğrencilerin Akademik Başarılarında Zihin Dışındaki Faktörlerin Etkileri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koç, M., Avşaroğlu, S., & Sezer, A. (2004). Üniversite öğrencilerinin akademik başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 483– 497.
  • Martini, M. (1995) Features of home environments associated with children’s school success. Early Child Development and Care, 111, 49–68.
  • Özbay, G. (1997). Üniversite Öğrencilerinin Problem Alanlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özer, H., & Sarı, A. (2009) Kovaryans Analizi Modelleriyle Üniversite Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Atatürk Üniversitesi İİBF Öğrencileri için Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:24, Sayı:2, ss.105-126.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özgüven, İ.E. (1974). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Faktörler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Şermin, R. (1975). Okulda başarısızlık sosyo-kültürel kültürel açıdan şanssız çocuklar. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Taningco, M.T.V. & Pachon, H.P. (2008). Computer Use, Parental Expectations and Latino Academic Achievement. New York: Tomas Rivera Policy Institute.
  • Turmo, A. (2004). Scientific Literacy and Socio-Economic Background among 15-Year-Olds-A Nordic Perspective Scandinavian. Scandinavian Journal of Educational Research, 48 (3): 287–305.
  • Tavşancıl, E., & Karakaya, İ. (2007). Ortaöğretime Ait Bazı Değişkenlerin ve Cinsiyetin Yükseköğretimdeki Öğrencilerin Akademik Başarılarını Yordama Güçlerine İlişkin Bir Araştırma. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat.
  • Walker, S. P., Grantham-McGregor, S. M., Himes, J. H., Williams, S. & Duff, E. M. (1998). School Performance in Adolescent Jamaican Girls: Associations With Health, Social and Behavioural Characteristics and Risk Factors for Dropout, Journal of Adolescence, 21,109– 122.
  • Yıldırım, K. (2009). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2006 Yılı Verilerine Göre Türkiye’de Eğitimin Kalitesini Belirleyen Temel Faktörler (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI DÜZEYLERİNİN BAZI DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2012, Volume: 11 Issue: 39, 395 - 407, 01.04.2012

Abstract

Öz
Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin aile gelir durumu, ailesi ile yaşadığı yer, anne-baba eğitim düzeyi, üniversiteyi kaçıncı yılda kazandığı, dershaneye gitme değişkenleri ile öğrenci akademik başarı puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve lise bitirme derecesinin akademik başarıyı ne derece açıkladığını tespit etmektir. Tarama modelli betimsel bir çalışma olan araştırmanın bulguları, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı Kilis 7 Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi birinci sınıfta öğretim gören 333 öğrencinin dönem sonu başarı ortalamaları ile demografik değişkenlerinin incelenmesi sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin aile gelir durumu, baba eğitim düzeyi, üniversiteyi kaçıncı yılda kazandığı, dershaneye gitme durumu değişkenlerinin öğrencinin akademik başarı puanı üzerinde istatistiksel bakımdan anlamlı oldukları tespit edilmiş, lise bitirme derecesinin akademik başarıyı düşük düzeyde açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Akademik başarı, başarıyı etkileyen değişkenler, regresyon analizi.

References

  • Alkan, C. & Kurt, M. (1998) Özel Öğretim Yöntemleri; Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyükkaragöz, S.S. & Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metodları; Öğretimde Planlama ve Uygulama. İstanbul: Beta basım.
  • Büyüköztürk, Ş., Bökeoğlu, Ö. Ç. & Köklü, N. (2010). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimleri İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik Araştırma Deseni-SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bruinsma, M. & Jansen, E. (2005). Who succeeds at university? Factors predicting academic achievement of first-year dutch student. Reice, Eficacia y cambio en Educa-cion, 3(1).
  • Celkan, Y.H. (1983). Öğrencilerin Akademik Başarılarında Zihin Dışındaki Faktörlerin Etkileri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koç, M., Avşaroğlu, S., & Sezer, A. (2004). Üniversite öğrencilerinin akademik başarıları ile Problem Alanları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 483– 497.
  • Martini, M. (1995) Features of home environments associated with children’s school success. Early Child Development and Care, 111, 49–68.
  • Özbay, G. (1997). Üniversite Öğrencilerinin Problem Alanlarını Belirlemeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özer, H., & Sarı, A. (2009) Kovaryans Analizi Modelleriyle Üniversite Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Atatürk Üniversitesi İİBF Öğrencileri için Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:24, Sayı:2, ss.105-126.
  • Özdamar, K. (1999). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi (Çok Değişkenli Analizler). Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özgüven, İ.E. (1974). Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Faktörler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Şermin, R. (1975). Okulda başarısızlık sosyo-kültürel kültürel açıdan şanssız çocuklar. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Taningco, M.T.V. & Pachon, H.P. (2008). Computer Use, Parental Expectations and Latino Academic Achievement. New York: Tomas Rivera Policy Institute.
  • Turmo, A. (2004). Scientific Literacy and Socio-Economic Background among 15-Year-Olds-A Nordic Perspective Scandinavian. Scandinavian Journal of Educational Research, 48 (3): 287–305.
  • Tavşancıl, E., & Karakaya, İ. (2007). Ortaöğretime Ait Bazı Değişkenlerin ve Cinsiyetin Yükseköğretimdeki Öğrencilerin Akademik Başarılarını Yordama Güçlerine İlişkin Bir Araştırma. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat.
  • Walker, S. P., Grantham-McGregor, S. M., Himes, J. H., Williams, S. & Duff, E. M. (1998). School Performance in Adolescent Jamaican Girls: Associations With Health, Social and Behavioural Characteristics and Risk Factors for Dropout, Journal of Adolescence, 21,109– 122.
  • Yıldırım, K. (2009). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2006 Yılı Verilerine Göre Türkiye’de Eğitimin Kalitesini Belirleyen Temel Faktörler (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

H.ismail Arslantaş This is me

Metin Özkan This is me

Ebru Külekçi This is me

Publication Date April 1, 2012
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 39

Cite

APA Arslantaş, H., Özkan, M., & Külekçi, E. (2012). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI DÜZEYLERİNİN BAZI DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 395-407.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.