BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF THE TEACHING PIANO SIGHT READING PROGRAM ON THE MUSIC TEACHER CANDIDATES' ATTITUDE TOWARDS TO THE PIANO LESSON

Year 2012, Volume: 11 Issue: 41, 183 - 194, 01.06.2012

Abstract

The aim of this research is to test the effectiveness of the teaching piano sight reading program on the music teacher candidates' attitude towards to the piano lesson. The experimental method has been used for this research. Participants (N=12) in this research are third-year and fourth-year college students in piano performance majors during the 2010-2011 calendar year at the Department of Music Education at Marmara University. The experimental method is modeled on the Pretest-Posttest Control Group Design; students are assigned to two categories: the experimental group (n=6) and the control group (n=6). During the assessment process Piano Lesson Attitude Scale was used as the research tool. As a result, students in the experimental group demonstrated considerable improvement in term of attitude towards to the piano lesson. In sum, it showed that the program, which is prepared for this research, outstandingly enhances music teacher candidates' attitude towards to the piano lesson compared to the music teacher candidates who are educated with traditional methods.

References

  • Çevik, D. B., ve Güven, E. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 103-120.
  • Çimen, G. (2001). Piyanoda deşifre öğretimine yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 445-452.
  • Emir, S. (2001). Sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı düşünmenin erişiye ve kalıcılığa etkisi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gasımova, T. (2010). Piyano öğrenme ve öğretme teknikleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 25, 99-106.
  • Gün, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano derslerindeki başarı durumları ve başarılarını etkileyen faktörler. Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karabulut, G. (2009). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı 1. ve 3. sınıf öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. basım). Ankara: Nobel.
  • Kasap, B. T. (2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki yardımcı çalgı piyano dersleri üzerine bir araştırma. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Otacıoğlu, S. G. (2005). Müzik öğretmenliği piyano eğitimi dersi için bir model denemesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 57-63.
  • Piji, D. (2006). Dizgeli öğretime göre geliştirilen eşlik dersi programının akademik başarıya, tutuma, yeterlik algısına ve kalıcılığa etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sönmez, V. (2004). Dizgeli eğitim. Ankara: Anı.
  • Sönmez, V. (2009). Program geliştirmede öğretmen elkitabı (15. baskı). Ankara: Anı.
  • Tufan, E., ve Güdek, B. (2008). Piyano dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1), 75-90.
  • Tufan, S. (2000). Piyano eğitiminde deşifre çalışmaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (3), 101-104.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (3.baskı). Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yiğit, N. (2007). Bilimsel araştırmalarda nicel veri analizi ve yorum. D. Ekiz (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (161-188). İstanbul: Lisans.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yokuş, T. (2009). Gitar eğitiminde üstbilişsel becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin performans başarısına etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

PİYANODA DEŞİFRE ÖĞRETİMİ PROGRAMININ MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PİYANO DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ

Year 2012, Volume: 11 Issue: 41, 183 - 194, 01.06.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı müzik öğretmeni adaylarına yönelik geliştirilen piyanoda deşifre öğretimi programının müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarına etkisini saptamaktır. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu (N=12) Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda 2010–2011 eğitim-öğretim yılında piyano eğitimine devam eden 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. "Kontrol gruplu öntest-sontest deseni" kullanılan araştırmada gruplar random yolu ile deney (n= 6) ve kontrol (n= 6) grubu olarak atanmıştır. Araştırmanın verilerini elde etmek amacıyla Piyano Dersi Tutum Ölçeği ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesiyle elde edilen sonuçlarda deney grubunun uygulama süreci sonunda kontrol grubuna kıyasla bağımsız değişken düzeyinde artış görülmüştür. Sonuç olarak piyanoda deşifre öğretimi programının müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde farklılaştırmada etkili olduğu saptanmıştır.

References

  • Çevik, D. B., ve Güven, E. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 103-120.
  • Çimen, G. (2001). Piyanoda deşifre öğretimine yaklaşımlar. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 445-452.
  • Emir, S. (2001). Sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı düşünmenin erişiye ve kalıcılığa etkisi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gasımova, T. (2010). Piyano öğrenme ve öğretme teknikleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 25, 99-106.
  • Gün, E. (2007). Müzik öğretmeni adaylarının piyano derslerindeki başarı durumları ve başarılarını etkileyen faktörler. Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karabulut, G. (2009). Eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dalı 1. ve 3. sınıf öğrencilerinin piyano dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. basım). Ankara: Nobel.
  • Kasap, B. T. (2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki yardımcı çalgı piyano dersleri üzerine bir araştırma. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Otacıoğlu, S. G. (2005). Müzik öğretmenliği piyano eğitimi dersi için bir model denemesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özen, N. (2004). Çalgı eğitiminde yararlanılan müzik eğitimi yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 57-63.
  • Piji, D. (2006). Dizgeli öğretime göre geliştirilen eşlik dersi programının akademik başarıya, tutuma, yeterlik algısına ve kalıcılığa etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sönmez, V. (2004). Dizgeli eğitim. Ankara: Anı.
  • Sönmez, V. (2009). Program geliştirmede öğretmen elkitabı (15. baskı). Ankara: Anı.
  • Tufan, E., ve Güdek, B. (2008). Piyano dersi tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1), 75-90.
  • Tufan, S. (2000). Piyano eğitiminde deşifre çalışmaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (3), 101-104.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (3.baskı). Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yiğit, N. (2007). Bilimsel araştırmalarda nicel veri analizi ve yorum. D. Ekiz (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri (161-188). İstanbul: Lisans.
  • Yokuş, H. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yokuş, T. (2009). Gitar eğitiminde üstbilişsel becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin performans başarısına etkisi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M. Nevra Küpana This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 41

Cite

APA Küpana, M. N. (2012). PİYANODA DEŞİFRE ÖĞRETİMİ PROGRAMININ MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ PİYANO DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 183-194.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.