BibTex RIS Cite

SANAT EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN GEORGE ORWELL'IN 1984 ADLI YAPITI TEMELİNDE SANAT VE SANATÇILARIN DURUMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2012, Volume: 11 Issue: 41, 214 - 230, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin, sanatın ve sanatçıların durumunun George Orwell'in 1984 adlı yapıtında adı geçen "Büyük Birader"in istemleri yönünden incelenmesidir. Çalışma nitel olarak tasarlanmıştır. Veriler 43 öğrenciye sorulan açık uçlu soru formu uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler, Büyük Birader'in istemlerinin gerçekleştiği atmosferin sanat ve sanatçıların varlığına tehdit oluşturduklarını dile getirmişlerdir. Öğrenciler, bu atmosferin bireysel farklılıkları, düşünmeyi ve özgürlüğü tehdit ettiğini söylemişlerdir.

References

  • Bakioğlu, A., (2009), Çağdaş Sınıf Yönetimi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Feldman, D. H., (2003), Key İssues ın Creativty and Development. New York Oxford Press
  • Lorand, D.B ve Galnoor, E. (2009), Philosophy of Art Education in the Visual Culture: Aesthetics for Art Teachers, Journal of Philosopy of Education Vol 13(1), pp. 133- 148.
  • Micheal, J., (1983), Art and Adolecence, New York- London: Teachers College, Press, Columbia University.
  • Moore, R., (1994), Aesthetics for Young People: Problems and Prospects, Journal of Aesthetic Education Vol. 28(3), pp. 5-18
  • Orwell, G. (1949), Bin dokuz yüz seksen dört, Can Yayınları
  • Özsoy, V., (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-iş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri, Ankara: Gündüz Yayınları.
  • San,I., (1983), Sanat Egitimi Kuramları, (1. Baskı), Tan Yayınları Ankara: 25, Egitim Dizisi:1.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

THE VIEWS OF ART STUDENTS ATTRIBUTED TO THE CONDITIONS OF ART AND ARTISTS ON THE BASIS OF 1984 BY GEORGE ORWELL

Year 2012, Volume: 11 Issue: 41, 214 - 230, 01.06.2012

Abstract

The aim of this paper is to research the conditions of art and artist on the basis of the policies of Big Brother, who is the main character of the novel known as 1984 by George Orwell. The research has qualitative characteristics. The data was collected by open-ended questions asked to 43 fine art education students. The data was analyzed by the content analysis. In conclusion, according to the students, the Big Brother's demands are the threat to the existences of art and artists. The students expressed that this atmosphere threat individual differences, freedom of thoughts and liberty.

References

  • Bakioğlu, A., (2009), Çağdaş Sınıf Yönetimi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Feldman, D. H., (2003), Key İssues ın Creativty and Development. New York Oxford Press
  • Lorand, D.B ve Galnoor, E. (2009), Philosophy of Art Education in the Visual Culture: Aesthetics for Art Teachers, Journal of Philosopy of Education Vol 13(1), pp. 133- 148.
  • Micheal, J., (1983), Art and Adolecence, New York- London: Teachers College, Press, Columbia University.
  • Moore, R., (1994), Aesthetics for Young People: Problems and Prospects, Journal of Aesthetic Education Vol. 28(3), pp. 5-18
  • Orwell, G. (1949), Bin dokuz yüz seksen dört, Can Yayınları
  • Özsoy, V., (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-iş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri, Ankara: Gündüz Yayınları.
  • San,I., (1983), Sanat Egitimi Kuramları, (1. Baskı), Tan Yayınları Ankara: 25, Egitim Dizisi:1.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Çiçek Kumral This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 41

Cite

APA Kumral, Ç. (2012). SANAT EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN GEORGE ORWELL’IN 1984 ADLI YAPITI TEMELİNDE SANAT VE SANATÇILARIN DURUMLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), 214-230.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.