BibTex RIS Cite

INSERVICE EDUCATION NEEDS OF CLASS TEACHERS TEACHING AT ELEMENTARY SCHOOLS

Year 2012, Volume: 11 Issue: 42, 55 - 66, 01.07.2012

Abstract

Abstract
The aim of this study is to determine the needs of class teachers working at elementary schools. The study was conducted at 15 elementary schools that are subordinate to the Ministry of National Education in the city center of Ankara, during the fall term of 2008-2009 School Year. The application was performed with a total of 90 teachers. In the study, "the survey for the determination of the in-service educational needs of class teachers working at elementary schools", which was developed by the researchers, was used as the data collection tool. The most important finding of the study is that class teachers find it necessary to receive in-service training, in order to harmonize with scientific, technological and social changes, attain the knowledge, skills and behaviors that are required by the innovations and developments in the field of education and to develop themselves. As a consequence, it was determined that the needs of in-service education are prior on the subjects of respectively; attention deficit, learning disability, hyperactivity and educational technology (educational usage of computer etc.).
Key Words: Inservice education, the needs inservice education, elementary school, class teachers.

References

  • Ataünal, A. (2003). Niçin ve Nasıl Bir Öğretmen. Ankara: Milli Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Aytaç, T. (2000). Hizmet içi Eğitim Kavramı ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 66-69.
  • Bağcı, N., Şimşek, S. (2000). Milli Eğitim Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 146, 9-12.
  • Başkan, H. (2001). “İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Hizmet içi Eğitim Programlarının Etkililiğine İlişkin Algı ve Beklentileri (Denizli İli Örneği)”. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Boydak, M. (1999). Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, “Yayımlanmamış Doktora Tezi”, Elazığ.
  • Çetinkaya, T., Z. (1999). “Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütünde İlk Kademe Yöneticilerine Dönük Olarak Düzenlenen Hizmet içi Eğitim Çalışmalarının İhtiyaç Saptama Açısından Değerlendirilmesi.” “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmet içi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Glatthorn, A. (1987). Cooperative Professionel Development Peer Centered Options for Teacher Growth. Educational Leadership , 31-35.
  • Gültekin, M. ve Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitime İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi , 12-16.
  • Dağlı, A., Baysal, N. (2011). İlköğretim II. Kademede Görevli Öğretmenlerin Sınıfta Karşılaştıkları Disiplin Sorunlarına ve Bunların Çözüm Yollarına İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.esosder.org),10, 38, 61-78.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları. BİLİG, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 133-149.
  • Durmuş, E. (2003). Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri (Ankara İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hamdan, N. (2003). “İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın Hizmet içi Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri”. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2002). 2000 Yılında Ankara'da Fizik Öğretmenleri İçin Düzenlenen Hizmet içi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1992). Hizmet İçi Eğitim Teori ve Uygulamalar. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Maatbası.
  • Murphy, C. (1992). Study Groups Foster Schoolwide Learning. Educational Leadership, 71-74.
  • Özdemir, S. (1997). Her Organizasyon Hizmet içi Eğitim Yapmak Zorundadır. Milli Eğitim Dergisi, 17-19.
  • Özer, M., A. (2005). Etkin Öğrenmede Yeni Arayışlar: İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Buluş Yoluyla Öğrenme. BİLİG, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 105-131.
  • Özyürek, L. (1981). Öğretmenlere Yönelik Hizmet içi Eğitim Proğramlarının Etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, 102.
  • Uçar, R. ve İpek, C. (2006). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin MEB Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. III, (I), 34-53.
  • Taymaz, A., H. (1997). Hizmet içi Eğitim"Kavramlar,İlkeler,Yöntemler". Ankara: Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Taymaz, A., H., Sunay, Y., Aytaç, T. (1997). Hizmet İçi Eğitimde Koordinasyon Sağlanması Toplantısı, Milli Eğitim Dergisi, 133, 13-17.
  • Tanyel, A. (1999). İlköğretim Okullarında Görevli Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitim İhtiyacı. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tezcan, M. (1992). Eğitim Sosyolojisi (Gen. 8.Baskı), Ankara, Zirve Ofset, 1992.

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYAÇLARI

Year 2012, Volume: 11 Issue: 42, 55 - 66, 01.07.2012

Abstract

Öz
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Çalışma 2008-2009 eğitim ve öğretim yılı güz döneminde Ankara il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 15 ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Uygulama toplam 90 öğretmen ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen "İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi anketi" kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda ortaya çıkan en önemli bulgu sınıf öğretmenlerinin bilimsel, teknolojik ve toplumsal değişmelere uyum sağlayabilmek, eğitim alanındaki yenilik ve gelişmelerin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları kazanabilmek, kendilerini geliştirebilmek için hizmet içinde eğitilmeyi gerekli görmeleridir. Sonuç olarak sırasıyla, dikkat eksikliği, öğrenme güçlüğü, hiperaktivite eğitim teknolojisi (bilgisayarı öğretim amaçlı kullanma vd.) konularında hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının öncelikli olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Hizmetiçi Eğitim, Hizmetiçi Eğitimin İhtiyaçları, İlköğretim Okulları, Sınıf Öğretmenleri

References

  • Ataünal, A. (2003). Niçin ve Nasıl Bir Öğretmen. Ankara: Milli Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Aytaç, T. (2000). Hizmet içi Eğitim Kavramı ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 66-69.
  • Bağcı, N., Şimşek, S. (2000). Milli Eğitim Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 146, 9-12.
  • Başkan, H. (2001). “İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Hizmet içi Eğitim Programlarının Etkililiğine İlişkin Algı ve Beklentileri (Denizli İli Örneği)”. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Boydak, M. (1999). Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, “Yayımlanmamış Doktora Tezi”, Elazığ.
  • Çetinkaya, T., Z. (1999). “Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütünde İlk Kademe Yöneticilerine Dönük Olarak Düzenlenen Hizmet içi Eğitim Çalışmalarının İhtiyaç Saptama Açısından Değerlendirilmesi.” “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmet içi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Glatthorn, A. (1987). Cooperative Professionel Development Peer Centered Options for Teacher Growth. Educational Leadership , 31-35.
  • Gültekin, M. ve Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitime İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi , 12-16.
  • Dağlı, A., Baysal, N. (2011). İlköğretim II. Kademede Görevli Öğretmenlerin Sınıfta Karşılaştıkları Disiplin Sorunlarına ve Bunların Çözüm Yollarına İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.esosder.org),10, 38, 61-78.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları. BİLİG, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 133-149.
  • Durmuş, E. (2003). Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri (Ankara İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hamdan, N. (2003). “İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın Hizmet içi Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri”. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2002). 2000 Yılında Ankara'da Fizik Öğretmenleri İçin Düzenlenen Hizmet içi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1992). Hizmet İçi Eğitim Teori ve Uygulamalar. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Maatbası.
  • Murphy, C. (1992). Study Groups Foster Schoolwide Learning. Educational Leadership, 71-74.
  • Özdemir, S. (1997). Her Organizasyon Hizmet içi Eğitim Yapmak Zorundadır. Milli Eğitim Dergisi, 17-19.
  • Özer, M., A. (2005). Etkin Öğrenmede Yeni Arayışlar: İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Buluş Yoluyla Öğrenme. BİLİG, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 105-131.
  • Özyürek, L. (1981). Öğretmenlere Yönelik Hizmet içi Eğitim Proğramlarının Etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, 102.
  • Uçar, R. ve İpek, C. (2006). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin MEB Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. III, (I), 34-53.
  • Taymaz, A., H. (1997). Hizmet içi Eğitim"Kavramlar,İlkeler,Yöntemler". Ankara: Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Taymaz, A., H., Sunay, Y., Aytaç, T. (1997). Hizmet İçi Eğitimde Koordinasyon Sağlanması Toplantısı, Milli Eğitim Dergisi, 133, 13-17.
  • Tanyel, A. (1999). İlköğretim Okullarında Görevli Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitim İhtiyacı. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tezcan, M. (1992). Eğitim Sosyolojisi (Gen. 8.Baskı), Ankara, Zirve Ofset, 1992.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İsmet Ergin This is me

Bekir Akseki This is me

Ebru Deniz This is me

Publication Date July 1, 2012
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 42

Cite

APA Ergin, İ., Akseki, B., & Deniz, E. (2012). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYAÇLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 55-66.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.