BibTex RIS Cite

ANALYSIS OF TEACHERS' CONSTRUCTIVIST LEARNING ENVIRONMENT MANAGEMENT SKILLS IN TERMS OF SOME VARIABLES

Year 2012, Volume: 11 Issue: 42, 79 - 92, 01.07.2012

Abstract

Abstract
The purpose of the present research is to determine elementary and secondary education teachers' constructivist learning environment management skills level. In this research, the survey model was used. The research population consists of 4778 elementary and high school teachers who work in central district of Şanlıurfa. The sample of this study consists of 431 elementary and secondary education teachers. Personal information form and "Scale of Constructivist Learning Environment Management Skills (SCLEMS)" which was developed by Yıldırım (2012) were utilized to collect data. Arithmetic mean, standard deviation, independent samples t-test, ANOVA, and Welch test techniques were used for the statistical analysis of the data. The findings show that elementary and secondary education teachers' constructivist learning environment management skills level was successful.
Key Words: Constructivism, constructivist learning environment, constructivist learning environment management skill.

References

  • Ağlagül, D. (2009). Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (4. baskı). Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Arkün, S. ve Aşkar, P. (2010). Yapılandırmacı öğrenme ortamlarını değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 32–43.
  • Babaoğlan, E. ve Korkut, K. (2010). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile sınıf yönetimi beceri algıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 1–19.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (5. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Brooks, J. G. & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: ASCD.
  • Burden, P. R. & Byrd, D. M. (2010). Methods for effective teaching: Meeting the needs of all students (5th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Celep, C. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çelik, N. A. (2006). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları: Denizli İli örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çelik, V. (2005). Sınıf yönetimi (3. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çubukçu, Z. ve Girmen, P. (2008). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin görüşleri. Bilig, 44, 123–142.
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (4. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Duman, B. (2008). Öğrenme-öğretme kuramları ve süreç temelli öğretim (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • EBSAM. (2010). Sınıf yönetimi ve yapılandırmacı yaklaşım araştırması. Eğitime Bakış, 6 (17), 63–72.
  • Gould, J. S. (2007). Dil becerilerinin öğrenimi ve öğretimine oluşturmacı bir perspektif (Çev. T. Temur ve M. Demir). C. T. Fosnot (Ed.), Oluşturmacılık: Teori, perspektifler ve uygulama (2. baskı) (s.111-124). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 2005)
  • Güneş, F. (2007). Yapılandırıcı yaklaşımla sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaya, A. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını uygulayan sınıf öğretmenleri ile bu yaklaşımı uygulamayan dal öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması: Gaziantep ili örneği. Yayınlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Korkut, K. ve Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26 (2), 146–156.
  • Mısır, Z. E. ve Çalışkan, N. (2007). Yapılandırmacı öğrenmede dikkat edilmesi gereken koşullar. E. Karadağ ve T. Korkmaz (Ed.), Kuramdan uygulamaya yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: 1–5. sınıf etkinlik örnekleriyle (s.59–84). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z. ve Küllük, M. C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 617–635.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve öğretme (7. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (3. baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım ve Dağıtım.
  • Taylor, P. C. & Fraser, B. J. (1991, April). CLES: An instrument for assessing constructivist learning environments. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Wisconsin. Retrieved Dec 25, 2011, from http://home.southernct.edu/~gravess1/scsu_courses/edu493/CLES1 NARST1991.doc
  • Turan, H. ve Erden, M. (2010). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı ortam düzenleme becerilerinin incelenmesi. e-Journal of New World Science Academy, 5 (4), 1572-1582. [Online]: http://www.newwsa.com
  • Turan, S. (2005). Yönetimle ilgili temel teori ve yaklaşımlar. M. Şişman ve S. Turan (Ed.), Sınıf yönetimi (3. baskı) (s.1–11). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yelken, T. Y., Üredi, L., Tanrıseven, I. ve Kılıç, F. (2010). İlköğretim müfettişlerinin yapılandırmacı öğrenme program ile öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (2), 31–46.
  • Yıldırım, M. C. (2012). Developing a scale on constructivist learning environment management skills. Çalışmanın yayın için başvurusu yapılmıştır.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamalarının sınıf yönetimine etkileri üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 7 (3), 664–679. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yılmaz, B. (2006). Beşinci sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

ÖĞRETMENLERİN YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINI YÖNETME BECERİLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2012, Volume: 11 Issue: 42, 79 - 92, 01.07.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ve lise öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerilerinin ne düzeyde olduğunun belirlenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Şanlıurfa il merkezindeki 4778 ilköğretim ve lise öğretmeni araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise 431 ilköğretim ve lise öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında, kişisel bilgi formu ve Yıldırım tarafından geliştirilen "Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarını Yönetme Becerileri Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklemler t testi, ANOVA ve Welch testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, ilköğretim ve lise öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerilerinin iyi düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacılık, yapılandırmacı öğrenme ortamı, yapılandırmacı öğrenme ortamını yönetme becerisi.

References

  • Ağlagül, D. (2009). Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı (4. baskı). Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Arkün, S. ve Aşkar, P. (2010). Yapılandırmacı öğrenme ortamlarını değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 32–43.
  • Babaoğlan, E. ve Korkut, K. (2010). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile sınıf yönetimi beceri algıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 1–19.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (5. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Başar, H. (1999). Sınıf yönetimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Brooks, J. G. & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: ASCD.
  • Burden, P. R. & Byrd, D. M. (2010). Methods for effective teaching: Meeting the needs of all students (5th ed.). Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Celep, C. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çelik, N. A. (2006). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algıları: Denizli İli örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çelik, V. (2005). Sınıf yönetimi (3. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çubukçu, Z. ve Girmen, P. (2008). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin görüşleri. Bilig, 44, 123–142.
  • Demirel, Ö. (2002). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (4. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Duman, B. (2008). Öğrenme-öğretme kuramları ve süreç temelli öğretim (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • EBSAM. (2010). Sınıf yönetimi ve yapılandırmacı yaklaşım araştırması. Eğitime Bakış, 6 (17), 63–72.
  • Gould, J. S. (2007). Dil becerilerinin öğrenimi ve öğretimine oluşturmacı bir perspektif (Çev. T. Temur ve M. Demir). C. T. Fosnot (Ed.), Oluşturmacılık: Teori, perspektifler ve uygulama (2. baskı) (s.111-124). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 2005)
  • Güneş, F. (2007). Yapılandırıcı yaklaşımla sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • İlgar, L. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaya, A. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını uygulayan sınıf öğretmenleri ile bu yaklaşımı uygulamayan dal öğretmenlerinin sınıf yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması: Gaziantep ili örneği. Yayınlanmamış doktora tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Korkut, K. ve Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26 (2), 146–156.
  • Mısır, Z. E. ve Çalışkan, N. (2007). Yapılandırmacı öğrenmede dikkat edilmesi gereken koşullar. E. Karadağ ve T. Korkmaz (Ed.), Kuramdan uygulamaya yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: 1–5. sınıf etkinlik örnekleriyle (s.59–84). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z. ve Küllük, M. C. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi ve karşılaştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 617–635.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve öğretme (7. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi (3. baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım ve Dağıtım.
  • Taylor, P. C. & Fraser, B. J. (1991, April). CLES: An instrument for assessing constructivist learning environments. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Wisconsin. Retrieved Dec 25, 2011, from http://home.southernct.edu/~gravess1/scsu_courses/edu493/CLES1 NARST1991.doc
  • Turan, H. ve Erden, M. (2010). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı ortam düzenleme becerilerinin incelenmesi. e-Journal of New World Science Academy, 5 (4), 1572-1582. [Online]: http://www.newwsa.com
  • Turan, S. (2005). Yönetimle ilgili temel teori ve yaklaşımlar. M. Şişman ve S. Turan (Ed.), Sınıf yönetimi (3. baskı) (s.1–11). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yelken, T. Y., Üredi, L., Tanrıseven, I. ve Kılıç, F. (2010). İlköğretim müfettişlerinin yapılandırmacı öğrenme program ile öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamı oluşturma düzeylerine ilişkin görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (2), 31–46.
  • Yıldırım, M. C. (2012). Developing a scale on constructivist learning environment management skills. Çalışmanın yayın için başvurusu yapılmıştır.
  • Yıldırım, M. C. ve Dönmez, B. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı uygulamalarının sınıf yönetimine etkileri üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 7 (3), 664–679. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Yılmaz, B. (2006). Beşinci sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M. Cevat Yıldırım This is me

Publication Date July 1, 2012
Submission Date September 10, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 42

Cite

APA Yıldırım, M. C. (2012). ÖĞRETMENLERİN YAPILANDIRMACI ÖĞRENME ORTAMINI YÖNETME BECERİLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 79-92.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.