The study aimed to identify the primary school teachers' views about new understandings in 2004 Social Studies curriculum. Survey model were used for this purpose. 105 primary school teachers who are working in Eskişehir participated in the study. Data were gathered through the questionnaire which was developed by the researchers. As a result primary school teachers consider that aquisition, learning areas, sub-disciplines, spiral principle ve related with other courses in the curriculum as an improvement and these improvements have been applied as predicted. Their views about these improvements are positive. On the other hand, appropriateness for student level, being student-centered, relationships of the aquisition and contents with real life are emphasized. The primary school teachers also mentioned the insufficient course books, superficial contents and limited course time.
Social studies Acquisition Learning Areas Sub-Disciplines Spiral Principle Related With Other Courses
Bu araştırmanın amacı, 2004 Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki yeni anlayışlar konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, tarama modeli benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, Eskişehir İl merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 105 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenleri, programda yer alan kazanımlar, öğrenme alanları, ara disiplinler, sarmallık ilkesi ve diğer derslerle ilişkilendirmenin bir yenilik olduğunu ve bu yeniliklerin programda genelde öngörüldüğü biçimde uygulandığını düşünmektedir. Ayrıca sınıf öğretmenleri, programda yer alan kazanımlar, öğrenme alanları, ara disiplinler, sarmallık ilkesi ve diğer derslerle ilişkilendirme konularında olumlu görüş belirtmişlerdir. Öte yandan sınıf öğretmenleri kendilerine yöneltilen açık uçlu sorulara programda yer alan yeni anlayışların öğrenci düzeyine uygun ve öğrenci merkezli olduğuna, kazanımlar ve konuların yaşamla bağlantılı olduğuna vurgulamışlardır. Sınıf öğretmenleri, programda yer alan yeni anlayışlar bağlamında ders kitaplarının yetersiz, konuların yüzeysel ve ders süresinin yetersiz olduğuna değinmişlerdir.
Sosyal Bilgiler Kazanım Öğrenme Alanı Ara Disiplin Sarmallık Diğer Derslerle İlişkilendirme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2013 |
Submission Date | September 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 46 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.