Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde müzik etkinliklerini kullanma durumlarınınım tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılı, Amasya Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmen adaylarının çoğunlukla öğretmenlik uygulaması dersinde müzik etkinliklerini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Müzik etkinliklerini en çok sınıf içerisinde dikkati sağlamak için kullandıkları, müzik etkinlikleri olarak da en çok videolu şarkılar ve şarkılı oyunları kullandıkları ortaya çıkan diğer önemli sonuçlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2023 |
Publication Date | January 9, 2024 |
Submission Date | March 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 23 Issue: 89 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.