Research Article
BibTex RIS Cite

THE USE OF MUSIC ACTIVITIES IN THE TEACHING PRACTICE COURSE OF PRE-SCHOOL TEACHER CANDIDATES

Year 2024, Volume: 23 Issue: 89, 22 - 36, 09.01.2024
https://doi.org/10.17755/esosder.1267194

Abstract

References

  • Aktaş, A. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programındaki müzik etkinliklerini uygulama durumları (Niğde ili örneği). [Yayımlanmamış Yüksek Lisan Tezi]. Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Niğde.
  • Aral, N., & Can Yaşar, M. (2015). 36-72 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Okul Öncesi Eğitim Programları. (A. Akyol Köksal Ed.) Ankara: Hedef Yayınları
  • Aral, N., Kandır, A. & Yasar, M. C. (2003). Okul Öncesi Eğitim 1. (2. baskı). İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Barrett, M. S. (2009). Sounding lives in and through music: a narrative inquiry of the ‘everyday’ musical engagement of a young child. Journal of Early Childhood Research, 7(2), 115-134.
  • Bay, Döndü N., Şeker, T. P. & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty 4(1), 1-20.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (S. B. Demir ve M. Bütün Ed.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakmak Sünkür. M (2019) Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşleri. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7(13), 207-226.
  • Çilden, Ş. (2001). Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 1-8.
  • Denac, O. (2008). A case study of preschool children’s musical interests at home and at school. Early childhood education journal, 35, 439-444.
  • Dalgar, G & Kaytez, N. Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Scientific Educational Studies, 6(2), 259-277.
  • Eliason, C. ve Jenkins, L. (2003). A Practical Guide To Early Childhood Curriculum. New Jersey: Merrill.
  • Ertürk, G., Altınkaynak, Ş. Ö., Veziroğlu, M., & Erkan, S. (2014). Okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 897-908.
  • Göncü, İ. Ö. (2016). 4-6 yaş anaokulu çocuklarına uygulanan müzik eğitiminin müziksel ses ve işitsel algı gelişimlerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpekyolu Özel Sayısı), 2382-2392.
  • Güler, N. (2006). Okulöncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini gerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • Gül, G., & Bozkaya, İ. (2014). Okul öncesi öğretmenliği lisans programının müzik eğitimi açısından değerlendirilmesi: Uludağ Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 995-1008.
  • Gün, E. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin müzik dersine ilişkin yaklaşımlarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Burdur ve Isparta illeri örneği. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Burdur.
  • Johnson, R. B. & Christensen, L. (2020). Educational Research: Quantitative, Qualitative, And Mixed Approaches (7. baskı.). Thousans Oaks: Sage.
  • Kadakal, S., & Polatlar, D. Y. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlik Uygulaması I-II Dersinin Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Pearson Journal, 6(11), 1-20.
  • Koca, E. (2010). 6 yaş grubunda geri planda dinletilen müziğin çoklu zekâ alanlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul. Koca, Ş. (2016). Öğretmen adaylarının bakış açısıyla okul öncesi kurumlarda müzik etkinliklerinin değerlendirilmesi. Journal of International Social Research, 9(47), 654-661.
  • Köksoy, A., & Taş, A. (2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan anaokulu öğretmenlerinin okul öncesi dönemde müzik eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi Niğde ili örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 31-40.
  • Kuşçu, Ö. (2010). Orff-Schulwerk yaklaşımı ile yapılan müzik etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocuklarının dikkat becerilerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Konya.
  • Merriam, S.B. (1998). Qualitative Research And Case Study Applications İn Education. San Fransisco: Jossey-Bass.
  • Merrriam, S. B. & Tisdell, E. J. (2016). Qualitative Research: A Guide To Desgn And İmplementation. San Fransisco: Jossey-Bass.
  • Mertoğlu, E. (1993). Okul öncesi eğitimde müziğin gelişimi ve eğitimi. 9.Okul öncesi Eğitim ve Yaygınlaştırılması Semineri, 250-253.
  • Mertoğlu, E. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (Sevinç, M. Ed.) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Oğuz, T. (2019). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin müzik merkezi düzenleme durumları ile müzik etkinliklerine ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • Özal Göncü, İ. (2016). 4-6 yaş anaokulu çocuklarına uygulanan müzik eğitiminin müziksel ses ve işitsel algı gelişimlerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(İpekyolu Özel Sayısı), 2382-2392.
  • Suzuki, S. (1978). Suzuki Piano School Volume 1. New Jersey: Birch Tree Group.
  • T. C. Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. Ankara.
  • T. C. Millî Eğitim Bakanlığı. (2016). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara.
  • Temiz, E. (2007). Okul öncesi eğitimde üç yaş dönemindeki 35-40 aylık çocuklara uygulanan ses eğitiminin işitme kayıplı ve işitme kayıpsız çocukların müziksel ses gelişimlerine etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Tezel Şahin, F. (2006). Müzik ve Hareket. Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Türkkaş, M. (2020). Okul öncesi dönem için yaratıcı müzik etkinlikleri tasarımı. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Afyonkarahisar.
  • Uçan, A. (2001). Müzik Öğretimi, Ünite II “Okul Öncesi Çocuğun Müziksel Gelişimi”. Anadolu Üniversitesi Yayınları, 12-28. Eskişehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. (2019). Okulöncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin müzik etkinliklerinde Orff yaklaşımına yönelik görüşleri (Çankırı ili örneği). [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Burdur.
  • Yıldız, G., & Nacakcı, Z. (2016). Okul öncesi dönem çocuklarının müziksel gelişim özellikleri: bir literatür derlemesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 38-45.
  • Yönetken, H. B. (1952) Okulda Müzik Öğretimi ve Öğretim Metotları. Milli Eğitim Basımevi: İstanbul.
  • Yücesan, E. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerinde Orff yaklaşımını kullanma durumları. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 82-91.

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNDE MÜZİK ETKİNLİKLERİNİ KULLANMA DURUMLARI

Year 2024, Volume: 23 Issue: 89, 22 - 36, 09.01.2024
https://doi.org/10.17755/esosder.1267194

Abstract

Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde müzik etkinliklerini kullanma durumlarınınım tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılı, Amasya Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmen adaylarının çoğunlukla öğretmenlik uygulaması dersinde müzik etkinliklerini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Müzik etkinliklerini en çok sınıf içerisinde dikkati sağlamak için kullandıkları, müzik etkinlikleri olarak da en çok videolu şarkılar ve şarkılı oyunları kullandıkları ortaya çıkan diğer önemli sonuçlardır.

References

  • Aktaş, A. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programındaki müzik etkinliklerini uygulama durumları (Niğde ili örneği). [Yayımlanmamış Yüksek Lisan Tezi]. Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Niğde.
  • Aral, N., & Can Yaşar, M. (2015). 36-72 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Okul Öncesi Eğitim Programları. (A. Akyol Köksal Ed.) Ankara: Hedef Yayınları
  • Aral, N., Kandır, A. & Yasar, M. C. (2003). Okul Öncesi Eğitim 1. (2. baskı). İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Barrett, M. S. (2009). Sounding lives in and through music: a narrative inquiry of the ‘everyday’ musical engagement of a young child. Journal of Early Childhood Research, 7(2), 115-134.
  • Bay, Döndü N., Şeker, T. P. & Alisinanoğlu, F. (2020). Öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Anadolu University Journal of Education Faculty 4(1), 1-20.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. (S. B. Demir ve M. Bütün Ed.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çakmak Sünkür. M (2019) Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşleri. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7(13), 207-226.
  • Çilden, Ş. (2001). Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 1-8.
  • Denac, O. (2008). A case study of preschool children’s musical interests at home and at school. Early childhood education journal, 35, 439-444.
  • Dalgar, G & Kaytez, N. Okul öncesi öğretmen adaylarının müzik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Scientific Educational Studies, 6(2), 259-277.
  • Eliason, C. ve Jenkins, L. (2003). A Practical Guide To Early Childhood Curriculum. New Jersey: Merrill.
  • Ertürk, G., Altınkaynak, Ş. Ö., Veziroğlu, M., & Erkan, S. (2014). Okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 897-908.
  • Göncü, İ. Ö. (2016). 4-6 yaş anaokulu çocuklarına uygulanan müzik eğitiminin müziksel ses ve işitsel algı gelişimlerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (İpekyolu Özel Sayısı), 2382-2392.
  • Güler, N. (2006). Okulöncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini gerçekleştirme durumları ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • Gül, G., & Bozkaya, İ. (2014). Okul öncesi öğretmenliği lisans programının müzik eğitimi açısından değerlendirilmesi: Uludağ Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 995-1008.
  • Gün, E. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin müzik dersine ilişkin yaklaşımlarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Burdur ve Isparta illeri örneği. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Burdur.
  • Johnson, R. B. & Christensen, L. (2020). Educational Research: Quantitative, Qualitative, And Mixed Approaches (7. baskı.). Thousans Oaks: Sage.
  • Kadakal, S., & Polatlar, D. Y. (2021). Okul Öncesi Öğretmenlik Uygulaması I-II Dersinin Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Pearson Journal, 6(11), 1-20.
  • Koca, E. (2010). 6 yaş grubunda geri planda dinletilen müziğin çoklu zekâ alanlarına etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul. Koca, Ş. (2016). Öğretmen adaylarının bakış açısıyla okul öncesi kurumlarda müzik etkinliklerinin değerlendirilmesi. Journal of International Social Research, 9(47), 654-661.
  • Köksoy, A., & Taş, A. (2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan anaokulu öğretmenlerinin okul öncesi dönemde müzik eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi Niğde ili örneği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 31-40.
  • Kuşçu, Ö. (2010). Orff-Schulwerk yaklaşımı ile yapılan müzik etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocuklarının dikkat becerilerine etkisi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Konya.
  • Merriam, S.B. (1998). Qualitative Research And Case Study Applications İn Education. San Fransisco: Jossey-Bass.
  • Merrriam, S. B. & Tisdell, E. J. (2016). Qualitative Research: A Guide To Desgn And İmplementation. San Fransisco: Jossey-Bass.
  • Mertoğlu, E. (1993). Okul öncesi eğitimde müziğin gelişimi ve eğitimi. 9.Okul öncesi Eğitim ve Yaygınlaştırılması Semineri, 250-253.
  • Mertoğlu, E. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (Sevinç, M. Ed.) İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Oğuz, T. (2019). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin müzik merkezi düzenleme durumları ile müzik etkinliklerine ilişkin görüşleri. [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Eskişehir.
  • Özal Göncü, İ. (2016). 4-6 yaş anaokulu çocuklarına uygulanan müzik eğitiminin müziksel ses ve işitsel algı gelişimlerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(İpekyolu Özel Sayısı), 2382-2392.
  • Suzuki, S. (1978). Suzuki Piano School Volume 1. New Jersey: Birch Tree Group.
  • T. C. Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. Ankara.
  • T. C. Millî Eğitim Bakanlığı. (2016). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara.
  • Temiz, E. (2007). Okul öncesi eğitimde üç yaş dönemindeki 35-40 aylık çocuklara uygulanan ses eğitiminin işitme kayıplı ve işitme kayıpsız çocukların müziksel ses gelişimlerine etkisi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Tezel Şahin, F. (2006). Müzik ve Hareket. Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Türkkaş, M. (2020). Okul öncesi dönem için yaratıcı müzik etkinlikleri tasarımı. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Afyonkarahisar.
  • Uçan, A. (2001). Müzik Öğretimi, Ünite II “Okul Öncesi Çocuğun Müziksel Gelişimi”. Anadolu Üniversitesi Yayınları, 12-28. Eskişehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. (2019). Okulöncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin müzik etkinliklerinde Orff yaklaşımına yönelik görüşleri (Çankırı ili örneği). [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Burdur.
  • Yıldız, G., & Nacakcı, Z. (2016). Okul öncesi dönem çocuklarının müziksel gelişim özellikleri: bir literatür derlemesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 38-45.
  • Yönetken, H. B. (1952) Okulda Müzik Öğretimi ve Öğretim Metotları. Milli Eğitim Basımevi: İstanbul.
  • Yücesan, E. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinliklerinde Orff yaklaşımını kullanma durumları. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 27(46), 82-91.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Songül Pektaş 0000-0002-3824-1518

Davut Elmacı 0000-0001-9712-0727

Early Pub Date December 28, 2023
Publication Date January 9, 2024
Submission Date March 18, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 23 Issue: 89

Cite

APA Pektaş, S., & Elmacı, D. (2024). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNDE MÜZİK ETKİNLİKLERİNİ KULLANMA DURUMLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 23(89), 22-36. https://doi.org/10.17755/esosder.1267194

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.