Research Article
BibTex RIS Cite

Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Şekillerin Çevre-Alan İlişkisini Anlama Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 77 - 87, 31.07.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı altıncı sınıf öğrencilerinin geometrik şekillerin çevre-alan ilişkisini anlama düzeyini ortaya koymaktır. Araştırmada altıncı sınıf öğrencilerinin geometri anlama düzeyleri Van Hiele geometri anlama düzeylerine göre sınıflandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Eskişehir merkezinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören altıncı sınıfta okuyan 3 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma nitel bir çalışma olup öğrencilere birim karelerden oluşturulan geometrik şekillerin çevre-alan ilişkisini ortaya çıkarmak amaçlı hazırlanan açık uçlu sorulardan oluşan bir test uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin biri çevre-alan ilişkisini belirlemede daha başarılı olduğunu fakat iki öğrencinin çevre ve alan hesaplayabildikleri ama bir şeklin alanındaki değişimi çevresini nasıl etkilediği belirlemekte zorlandığı söylenebilir.

References

  • Altun M. (1997). Çocukta Geometrik Düşünmenin Gelişimi, III. Ulusal Sınıf ÖğretmenliğiSempozyumu Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Altun M. (2004). İlköğretim İkinci Kademede (6,7.ve 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi, Bursa: AktuelYayıncılık.
  • Altun M. & Kırcal H. (1998). 3-7 Yaş Çocuklarında Geometrik Düşünmenin Gelişimi, IV. SınıfÖğretmenliği Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi, Denizlihttp://www.matimat.com/devam.asp?id=86, ziyaret tarihi: 10.06.2008, 03:20.
  • Duatepe Paksu, A. (2016). Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri, E. Bingölbali, S. Arslan, I.O. Zembat(Eds.), Matematik Eğitiminde Teoriler içinde (265-275). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. (8. Basım). Ankara: Nobel Yayın
  • Malloy C.E., (1999). Perimeter and area; through the van hiele model. The National Council of Teachersof Mathematics, 5(2), 87-90.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği:Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 24, 543-559.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: SeçkinYayıncılık.
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 77 - 87, 31.07.2016

Abstract

References

  • Altun M. (1997). Çocukta Geometrik Düşünmenin Gelişimi, III. Ulusal Sınıf ÖğretmenliğiSempozyumu Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Altun M. (2004). İlköğretim İkinci Kademede (6,7.ve 8. sınıflarda) Matematik Öğretimi, Bursa: AktuelYayıncılık.
  • Altun M. & Kırcal H. (1998). 3-7 Yaş Çocuklarında Geometrik Düşünmenin Gelişimi, IV. SınıfÖğretmenliği Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi, Denizlihttp://www.matimat.com/devam.asp?id=86, ziyaret tarihi: 10.06.2008, 03:20.
  • Duatepe Paksu, A. (2016). Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri, E. Bingölbali, S. Arslan, I.O. Zembat(Eds.), Matematik Eğitiminde Teoriler içinde (265-275). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. (8. Basım). Ankara: Nobel Yayın
  • Malloy C.E., (1999). Perimeter and area; through the van hiele model. The National Council of Teachersof Mathematics, 5(2), 87-90.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği:Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 24, 543-559.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: SeçkinYayıncılık.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Arşiv
Authors

Aytaç Kurtuluş This is me

Tevfik Avcu This is me

Publication Date July 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Kurtuluş, A., & Avcu, T. (2016). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Şekillerin Çevre-Alan İlişkisini Anlama Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 1(1), 77-87.

ISSN: 2548-0375