Bu araştırmada,
sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel okuryazarlık
ve problem
çözme beceri düzeylerinin tespit edilmesi ve aralarındaki ilişkinin
ortaya konulması amaçlanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin
bilimsel okuryazarlık düzeyleri ile problem çözme becerilerinde, cinsiyet ve okul türü değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır.
Araştırmanın örneklemini sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma ilişkisel tarama
modelinden yararlanılarak gerçekleştirilen, betimsel nitelikte
bir
çalışmadır. Araştırma sonuçlarına göre;
öğrencilerin bilimsel okuryazarlık düzeyleri ve problem çözme becerilerinin ”orta
düzeyde” olduğu ve öğrencilerin bilimsel okuryazarlık
düzeyleri ile problem çözme becerileri
arasında pozitif doğrusal bir ilişki olduğu tespit
edilmiştir. Öğrencilerin bilimsel
okuryazarlık düzeylerinin; okul türüne göre, özel okulda öğrenim gören öğrenciler
lehine anlamlı düzeyde
farklılaştığı, cinsiyete göre ise, kız öğrencilerin lehine anlamlı
düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir. Öğrencilerin
problem çözme düzeylerinin; okul türüne göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı,
cinsiyete göre ise, kız
öğrencilerin lehine anlamlı düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen
sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin
bilimsel okuryazarlık ve problem çözme
becerilerinde farklılığa yol açabilecek faktörler doğrultusunda
öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
ISSN: 2548-0375