Amaç: Hücrenin sağlıklı işlevlerinin görmesi ve sorunların oluşmaması açısından oksijenlenme ile
ilintili doku sistemleri birlikte ele alınması amaçlanmıştır. Atomdan patolojiye bir geçiş yapılmaktadır.
Dayanaklar: Atomdan fizyolojik boyut birlikte temel Tıp/Fizik/Biyokimya Bilimleri temelinde ele
alınmaktadır.
Giriş: Yaşam bir süreç olarak, varlığını devam ettirmesi, sağlıklı olması için tüm çabaları yapması,
öncelikle fizyolojik dengesini sağlaması gerekmektedir. Bunu yapamayanın yaşamı ancak geçici bir
süre, adaptasyon ve etkileri kompanze etmesine bağlıdır.
Hekimlerin bulgulara göre tanı koyma ve karar verme boyutu, önemli bir boyut olmaktadır, çünkü buna
göre fayda ve zarar dengesini kurabilmelidirler. Temel hücre olmasına karşın, ölçüm cihazları sıklıkla
olayın diğer etkileşimleri olmaktadır. Bu nedenle olayın temeli atom, atomlar arası ilişkiler, yenidoğan
dokularının özelliği, büyüme ve gelişimde doku olgunlaşmaları, oksijenlenme, gaz alış-verişi, doğumdan
yetişkine doğru gelişim ve oluşan patolojik bozukluklar birlikte irdelenmiştir.
Yaklaşım: Atomlar, çekim boyutları ve onları özel ve özgün kılan boyutları ile oluşan canlı
fizyolojisi ele alınmaktadır. Bu yapının, bütünleşmeleri ile bozulması ile oluşan sorunlar,
hastalıklar ve patoloji de irdelenmektedir.
Sonuç: Bir canlıyı yapan temel yapı, hücre ötesi, atomları ve bunların su içindeki dengesi ve dağılımı
olmaktadır. Bu açıdan bakarak, yaşamdaki ince denge vurgulanmaya çalışılmaktadır.
Yorum: Birçok verinin gerçek değil, hücre ve yapının yansıması olduğu, bu açıdan da karar
mekanizmasının doğru ve yerinde kullanılmasının gerekliliği, zararımızın dokunmaması etik ilkesi
temelinde, gereken koruma, gözetme ve tedbirin alınması tedavinin önüne geçmektedir.
Bedenimizdeki temel atomlar ve su tıpta karar mekanizması ölçüm aletlerinin verilerinin yorumu solunum fizyolojisi ve fizyo-patolojik oluşumlar
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |