Research Article
BibTex RIS Cite

Başarılı bir emzirme nasıl olmalı?

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 342 - 360, 07.09.2017

Abstract

Amaç: Emzirme doğal olarak annelik boyutunda olduğu belirtilenler olsa bile, gebelikte eğitim ve beceri için
yaklaşımlar alan annelerin daha başarılı ve daha uzun süreli emzirme gerçekleştirdiği gözlenmektedir.
Giriş: Emzirme, annenin bebeğini sütü ile doyurması ötesinde, bir insanlık boyutu, sosyal ve ruhsal
karşılıklı etkileşim ve faydalınım boyutu olan bir durumdur. Anne ve aileler bu boyutu algılamak ve
kavramalıdır, bu sayede daha çok yararlanım gözlenebilir.
Başlıca boyutlar: Başarılı emzirmede 10 ilke tanımlanmıştır: 1) kurumun emzirme politikası oluşmalıdır,
2) Yürütmek için gerekli personel oluşmalı ve eğitilmelidir, 3) tüm gebelerin emzirme konusunu ve
uygulamaları öğrenmelidirler, 4) ilk birinci saatte emzirme başlatılmalıdır, 5) anneler bebeklerinden
ayrı olsalar bile anne sütü verilmesini, sütün sağılmasını öğrenmelidirler, 6) tıbbi gereksinim dışında
mama verilmemelidir, 7) anne ve bebek aynı odada kalmalıdır, 8) emzirme temelde yapılmalı, 9) Yalancı
emzik ve biberon verilmemelidir, 10) Anne eve gönderildikten sonra da iletişim ve destek yaklaşımları,
izlem sürdürülmelidir.
Yaklaşım: Emzirme Danışmanlığı, meme verirken pozisyon, rahatlık, ev durumunun düzenlenmesi gibi
birçok faktörler oluşturulmalıdır.
Yorum ve Sonuç: Anne ve bebek arasında engel olmadan, ten tene temas ile emzirme birçok yararı
oluşturmaktadır, bu yarar bebeğe olması ötesinde, anneye, topluma ve ekonomiye katkısı belirgindir.

References

  • 1000 Gün, Anne Sütü Kursu çalışmasıdır, Ankara
Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 342 - 360, 07.09.2017

Abstract

References

  • 1000 Gün, Anne Sütü Kursu çalışmasıdır, Ankara
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Rukiye Dursun Altın This is me

Publication Date September 7, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Altın, R. D. (2017). Başarılı bir emzirme nasıl olmalı?. Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi, 2(2), 342-360.