Aim: From history, the what is happening is carried to us/me, not only by writing, as also by talking.
This might be a mythology or epic history. So, whatever it is, I mean to indicate them, to all the
person, for the new generation, as an example, a philosophy, at least for listening.
Groundings: Sources are form my Grandfather and so old generation discussions, ancestor’s
advices. The written concept must be depend on Quran, as they said.
Introduction: Birth, thus, at the graduation form the Medical Faculty, for military duty, I have been
at my Country, then, my ancestors told this advices to me, as a heritage.
Notion: Ancestors are educated as same level of University, before the Independence of
Turkey. Those notions are discussed with me, for three days.
Results: As a result, those indications are not specific to me, as a mainly love and respect
indications, and concerning what is the truth concept.
Amaç: Tarihsel olarak bize aktarılan, belirli bir sosyal varlığı olan bir yapının bugün hayatta olan bir
canlıyım. Gelecek nesillere atalarınım anlattıklarını aktarmak dileğimdir.
Dayanaklar: Kaynaklar, yazılı değil, sözel söylenen ve destan gibi akılda kalanlardan oluşmaktadır.
Doğruluğu elbet tartışmalıdır, ama felsefenin kelimeleri farklı olsa bile kavramlar benzerdir. Temel
dayanak Kuran olduğu için, yazılı metin sabit, yorumlar farklı olmaktadır.
Giriş: Bir insan Tıp Fakültesinden mezun olup, askerlik tecili için memleketini gidip, atalarından miras
adı altında bu söylenenleri duyar ise, ayrıca bunu küçük kardeşi, çocukları ve gençlere aktarması
istenirse, ne yapar? İşte bu yazı bu amacı taşımaktadır.
Yaklaşım: Dedemin kardeşinden, Müderris, Cumhuriyet öncesi Medrese Eğitiminde 36 yıllık
eğitim, profesör olan ve bu nedenle İstiklal Savaşında subay olarak savaşan bir Dedemizden
duyulan ve 3 gün boyunca karşılıklı konuştuğumuz esasları kapsayan bir sunumdur.
Sonuç: Söylenenler tamamen kişisel olma ötesinde, genel insanlık boyutu olarak irdelendiği için
iletilmektedir.
Yorum: Bu belirtilenler övünmek için değil, atalara layık olmak için vurgular olup. Ortada abartı ve
azaltıcı yaklaşımın anlamı da olamaz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Paediatrics |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |