Öğrenci ihtiyaçlarını karşılamak ve eğitim kurumlarında oluşan sorunlarla başa çıkması için öğretmenlerin çeşitli bilgi, beceri ve yöntemlere sahip olması beklenir. Yeni öğretmenler gerçek sınıflarına çeşitli yeterlilik seviyesiyle giderler ki bu yeterlilikler kendi bölümlerine özgüdür ve çeşitli alanlarda bulunur ki bu da paydaşların oluşturduğu beklentilerin altında kalma riskini taşır. Bu sebeple bu çalışma bir devlet üniversitesindeki son sınıf İngilizce öğretmeni adaylarının Türk Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan genel öğretmen yeterlikleri ve İngilizce öğretmeni yeterlilikleri kapsamındaki yeterlilik düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin işe koşulduğu karma yöntem üzerine kurulmuştur. Öyle ki veri toplama araçları olarak öz değerlendirme formları ve 5 sorudan oluşan yazılı mülakat protokolü kullanılmıştır. Toplanan verinin analizi için SPSS 16 ve içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun (N: 114, 93.4%) bu yeterlikler hakkındaki bilgi sahibi olmadığı bulunmuştur. Ayrıca katılımcı öğretmen adaylarının kendilerini en çok öğrencilerin değerlerine saygı gösterme maddesinde yeterli gördüğü fakat müfredat dışı etkinlikler hakkındaki ilgili mevzuatı bilme maddesinde kendilerini en az yeterli gördüğü tespit edilmiştir. Bulgular ışığında denilebilir ki öğretmen adayları mezun olmadan önce bu yeterliklerle donatılırsa ve hizmet öncesi eğitimleri boyunca gerekli yeterlikleri deneyim ederlerse daha etkili bir şekilde öğrenci ihtiyaçlarını karşılayabilirler ve eğitimsel sorunlarla başa çıkabilirler
Hizmet öncesi öğretmen eğitimi genel öğretmen yeterlikleri İngilizce öğretmeni yeterlikleri
Teachers are expected to possess a variety of skills, knowledge and strategies to meet student needs and cope with uncertainties or problems occurring in educational contexts. New teachers arrive at their real classes with different levels of competencies in different domains regarding their department, which carries the risk to be overwhelmed by the expectations of the related stakeholders. Therefore, this study aims to find out the competency levels of pre-service English teachers at a state university in line with the generic and English teacher competencies set by Turkish Ministry of National Education (MoNE). This study is based on mixed-method research for complementary purposes of quantitative and qualitative research procedures in that self-assessment forms and Written Interview Protocol (WIP) with 5 questions were used as data collection tools. SPSS 16 and content analysis were employed for the analysis of the gathered data. It was found that high majority of the participant student teachers (N: 114, 93.4%) were uninformed about these competencies. Moreover, mean scores of the participant student teachers were found to be highly competent in respecting student values while they were a little competent in knowing the related regulations about extra-curricular activities compared to all the competencies. In light of the results, it can be said that if student teachers are equipped with these competencies before they graduate and experience the required competencies during their pre-service education, they could serve student needs and cope with educational problems more efficiently
Other ID | JA46YV94GE |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International