This paper is about online education during the COVID 19 pandemic. More particularly, it is about exploring how university students make sense of their online teaching and learning practices during the COVID 19 pandemic. In order to discover their sense-making practices, this study investigates how a group of freshman students in a public university experience online education, focusing on their routine interactions with it. Between October 2020 and January 2021, the study collects the data from 165 freshman students. 133 participants take part in the first stage, describing their initial experiences with online education in a one-page note, in the second stage 25 participants talking about those experiences in semi-structured interviews, in the third stage 89 responding to the online survey, and 7 sending feedback for the draft report in the last stage. The data from those four sources are presented in four sections: (1) the participants’ routines with online education, (2) the benefits and (3) the disadvantages of online education according to their online practices, and (4) the students’ suggestions to improve the quality of online learning. A closer look on the findings suggests that the sudden massive transition to online education due to the COVID 19 outbreak results in both some advantages and some unforeseen undesirable consequences, one of which is the common confusion among the students that online education lacks socialization opportunities or unfair access to resources.
Bu çalışmanın konusu, COVID 19 salgını sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim ile ilgili deneyimleri ve görüşleridir. Dolayısıyla, bu araştırma COVID 19 salgınında üniversite öğrencilerinin öğretim ve öğrenmelerini nasıl anlamlandırdıklarını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu anlamlandırma sürecini meydana çıkarmak için, birinci sınıf üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim ile deneyimleri irdelenmiş ve bu öğrencilerin uzaktan eğitim ile günlük etkileşimlerine odaklanılmıştır. 2020 Ekim ile Ocak 2021 döneminde 165 birinci sınıf üniversite öğrencilerinden veri toplanmıştır. Veri toplama sürecinin ilk aşamasında 133 öğrenci uzaktan öğretim deneyimlerini bir sayfalık notla açıklamıştır. İkinci aşamada 25 öğrenci yarı yapılandırılmış görüşmelerde bu deneyimleri ayrıntılı ortaya koymuştur. Üçüncü aşamada 89 öğrenci anket sorularına yanıt vermiş ve dördüncü aşamada 7 öğrenci araştırmanın taslak metnine geri dönüt sağlamıştır. Bu dört aşamadan elde edilen veriler dört bölümde bulgular olarak sunulmuştur: (1) uzaktan eğitim ile öğrencilerin günlük etkileşimi, (2) uzaktan eğitimin artıları, (3) eksileri ve (4) uzaktan eğitimi geliştirecek öneriler. Bu dört bölümdeki bulgulara yakından bakınca, COVID 19 salgını nedeniyle yükseköğretimin ani ve devasa dijital dönüşümünün bazı olumlu sonuç ve bazı öngörülmeyen ve arzu edilmeyen olumsuz sonuçlara neden olduğu öne sürülmüştür. Bu olumsuzluklardan birisi de üniversite öğrencilerin yaşadığı uzaktan eğitimin sosyalleşme olanaklarından ve kaynaklara eşit ulaşımdan mahrum olduğundan kaynaklı kavram kargaşasıdır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2021 |
Submission Date | March 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International