Olgubilim desenine sahip bu nitel çalışmada son yıllarda ortaokul
düzeyinde popülerleşen bir kavram olan kodlama ve kodlama eğitiminin farklı
katılımcı grupları üzerinde nasıl algılandığı ve onların bu fenomeni nasıl
deneyimledikleri açıklanmaya çalışılmıştır. Katılımcı grubu olarak okul
idarecileri, BT öğretmenleri, öğrenciler ve velileri belirlenmiş olup, bu
gruplar ile derinlemesine görüşmeler yapılarak veriler toplanmıştır. Çalışmada
veri çeşitlemesi için görüşmelerin yanı sıra gözlem ve fotoğraflar kullanılmıştır.
Veri analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmış, önceden belirlenen kodların
yanı sıra veri toplama sürecinden sonrada yeni kodlar düzenlenerek temalar
araştırma sorularının etrafında şekillenmiştir. Analiz sonucunda; kodlama ve
kodlama eğitiminin katılımcı grupları üzerinde farklı algılar oluşturduğu,
veliler, öğrenciler ve branş itibari ile farklılaşan idareci görüşleri
oluştuğu, fenomen ile ilgili hala tam olarak bir kavram bütünlüğünün ve
farkındalığının sağlanamadığı görülmüştür. BT Öğretmenlerinin kodlama eğitimi
konusunda farklı görüşler oluştuğu hem içerik hem de süreç olarak değişik
uygulamaların olduğu, bu eğitimi verebilmek için kendi yeterliliklerini eksik
gördükleri, kodlamanın yaygınlaştırılması için okul içi ve okul dışı ortamlarda
herhangi bir etkinlik içerisinde bulunmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Bilgisayar eğitimi kodlama eğitimi fenomenoloji görsel programlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |