Bu çalışmanın amacı medya okuryazarlığı dersini veren öğretmenlerin bu derse ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu çalışma nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu Aydın merkezde bulunan 10 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen nitel veriler bilgisayar ortamında yazılı metin haline dönüştürülerek kodlamalar yapılıp temalar ve kategoriler oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin yarısı bu dersle ilgili herhangi bir kursa katılmamış, öğretmenlerin çoğu medya okuryazarlığı konusunda kendini yeterli hissetmekte, okullarda medya okuryazarlığı dersini işlemek için özel bir sınıf bulunmamakta, ders kitabı ve öğretmen kılavuz kitaplarında bazı eksiklikler olduğu ve öğrencilerin bazı konuları kavramada güçlük yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 |