Veri madenciliği mevcut verileri analiz
etmede, ilişkileri çıkarmada ve eldeki verilerden anlamlı bilgiler ortaya
çıkarmada kullanılan bir tekniktir. Veri madenciliği sayesinde elle açığa
çıkarılması zor olan ve zaman alan gizli bilgiler daha kolay bir şekilde açığa
çıkarılmaktadır. Bu sebeplerle günümüzde veri madenciliğine yönelik araştırmaların
sayısı artmıştır. Veri madenciliği birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da
kullanılmaktadır. Eğitim sistemleriyle ilgili araştırmaların artmasıyla Eğitsel
Veri Madenciliği alanına yönelen bir araştırma topluluğu ortaya çıkmıştır. Eğitim
alanında; öğrencilerin öğrenme davranışları, öğretim, rehberlik, yönetim,
öğrencilerin başarı durumları, okuldan ayrılma nedenleri, seçmeli ders
seçimleri gibi çalışmalara alanyazında rastlanmıştır. Bu çalışmada 2006-2016
yılları arasında eğitsel veri madenciliği ile ilgili yayınlanmış olan
çalışmalar incelenmiştir. Eğitsel veri
madenciliği alanı ile ilgili yayınların yer aldığı düşünülen yedi farklı
veritabanındaki makaleler, belirlenen ölçütler kapsamında taranmıştır. İncelenen
çalışmalar, yayın yılı, araştırma konusu, veri türü, çalışma grubu, veri
toplama araçları vb. ölçütlere göre betimsel istatistikî yöntemlerle analiz edilmiştir.
Araştırma bulgularına göre, çalışmaların çoğunun araştırma konusu akademik
başarı ve öğrenci performansıdır. Yine araştırma bulgularına göre, çalışma
grubunu çoğunlukla lise ve üniversite öğrencilerinin oluşturduğu görülmektedir.
Elde edilen sonuçların
gelecek çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |