Günümüz teknolojisi çok hızlı bir değişim ve ilerleme içerisindedir.
Değişen teknoloji eğitim anlayışımıza farklı bir boyut kazandırmaktadır. Mobil
uygulamalar hayatımızda büyük bir yer edinerek, eğitime uyarlanmaya
başlanmıştır. Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi de mobil uygulamalarla birlikte
kullanılabilen ve eğitime uyarlandığında büyük yenilikler ortaya çıkaran
gelişmelerdendir. Bu araştırmanın temel amacı Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile mobil uygulama tasarlamak ve tasarlanan mobil uygulamayı Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programındaki öğrencilere, Genel Biyoloji dersinde uygulayarak öğrenci görüşlerini almaktır. Araştırmanın
çalışma alanını 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde bir devlet
üniversitesinde, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı, ikinci sınıfta öğrenim
görmekte olan 20 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminin
kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
hazırlanan 10 adet yarı yapılandırılmış açık uçlu soru kullanılmıştır.
Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar içerik analizi yöntemi
kullanılarak incelenmiş ve temalara ayrılmıştır. Bu araştırmanın sonucuna göre
çalışmaya katılan öğrencilerin, Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin eğitimde
kullanılmasının, derse olan ilgiyi artıracağı, soyut olayları
somutlaştırmalarına yardımcı olacağı ve laboratuvar derslerine büyük katkılar
sağlayacağı yönünde görüşleri olduğu tespit edilmiştir.
artırılmış gerçeklik fen eğitimi öğrenci görüşleri nitel araştırma mobil uygulama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1 |