Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE MOBİL UYGULAMA TASARIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 257 - 279, 31.01.2020
https://doi.org/10.17943/etku.635303

Öz

Günümüz teknolojisi çok hızlı bir değişim ve ilerleme içerisindedir.
Değişen teknoloji eğitim anlayışımıza farklı bir boyut kazandırmaktadır. Mobil
uygulamalar hayatımızda büyük bir yer edinerek, eğitime uyarlanmaya
başlanmıştır. Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi de mobil uygulamalarla birlikte
kullanılabilen ve eğitime uyarlandığında büyük yenilikler ortaya çıkaran
gelişmelerdendir. Bu araştırmanın temel amacı Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile mobil uygulama tasarlamak ve tasarlanan mobil uygulamayı Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programındaki öğrencilere, Genel Biyoloji dersinde uygulayarak öğrenci görüşlerini almaktır. Araştırmanın
çalışma alanını 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde bir devlet
üniversitesinde, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı, ikinci sınıfta öğrenim
görmekte olan 20 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminin
kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
hazırlanan 10 adet yarı yapılandırılmış açık uçlu soru kullanılmıştır.
Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar içerik analizi yöntemi
kullanılarak incelenmiş ve temalara ayrılmıştır. Bu araştırmanın sonucuna göre
çalışmaya katılan öğrencilerin, Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin eğitimde
kullanılmasının, derse olan ilgiyi artıracağı, soyut olayları
somutlaştırmalarına yardımcı olacağı ve laboratuvar derslerine büyük katkılar
sağlayacağı yönünde görüşleri olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Abdüsselam, M. S. ve Karal, H. (2012). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının kullanımlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: 11. Sınıf manyetizma konusu örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(1),170-181.
  • Altınpulluk, H. ve Kesim, M. (4-6 Şubat 2015). Geçmişten günümüze artırılmış gerçeklik uygulamalarında gerçekleşen paradigma değişimleri. Akademik Bilişim Konferansında sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Atasoy, B., Tosik, E. ve Karaoğlu, A. (2017). İlköğretim Öğrencilerinin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Karşı Tutumlarının Ve Güdülenme Durumlarının Belirlenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 435-448.
  • Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Teleoperators and Virtual Environments, 6, 355-385.
  • Balcı, B., Eşme, İ. (2001). Teknoloji Eğitimi, Yeni Binyılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 7-8 Eylül, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çakal, M.A. ve Eymirli, E.B. (2012). Artırılmış gerçeklik teknolojisi. Kuzeydoğu Kalkınma Ajansı.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitim Bilimleri Sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Erbaş, Ç. (2016). Mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. ve Göktaş, Y. (2014). İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176), 393-404.
  • Lee, K. (2012). Augmented reality in education and training. TechTrends, 56(2), 13-21.
  • Rodgers, C. (2014). Augmented reality books and the reading motivation of fourth-grade students. Unpublished doctoral dissertation, Union University, ABD.
  • Sırakaya, M., Alsancak Sırakaya, D. (2018). Artırılmış Gerçekliğin Fen Eğitiminde Kullanımının Tutum ve Motivasyona Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (3), 887-905.
  • Sırakaya, S. ve Kılıç-Çakmak, E. (2016, Mayıs). Ortaokul öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına karşı olan tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulmuş bildiri, Rize, Türkiye.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, A., Mil, B. ve Bilim, Y. (2007). Nitel Araştırma Tekniği Olarak Görüşme. Nitel Araştırma: Neden, Nasıl, Niçin? Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, S. (2016). Fen bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin başarısına, motivasyonuna, problem çözme becerilerine yönelik algısına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şeyma Nur Sivri 0000-0001-5906-9246

Aslı Görgülü Arı Bu kişi benim 0000-0002-6034-3684

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sivri, Ş. N., & Görgülü Arı, A. (2020). GENEL BİYOLOJİ DERSİNE YÖNELİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE MOBİL UYGULAMA TASARIMI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 10(1), 257-279. https://doi.org/10.17943/etku.635303