This letter is an attempt to introduce the department of Computer Education and Instructional Technology (CEIT) and to describe the concepts in the field and relations among them. To this end, educational and instructional technology, basic concepts in the field, were explained initially. Technologies which are fundamental constituents of the field, influential relations of the learning approaches to the field and instructional systems development were elaborated. Finally, information concerning performance technologies, originated from educational technologies and later covered all, were given and job opportunities for a graduate of CEIT were briefly discussed.
CEIT instructional technology; performance technology; learning approach; instructional systems development
Bu mektupta Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE)'nü tanıtmak, alandaki kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler açıklanmaya çalışılmıştır. Bu amaçla öncelikle alandaki temel kavramlar olan eğitim ve öğretim teknolojisi kavramlarının tanımlarına yer verilmiştir. Ayrıca alanın temel bileşenleri olan teknolojilerine, öğrenme yaklaşımlarının alana etkilerine ve öğretim sistemleri geliştirme kavramlarına da değinilmiştir. Çalışmada son olarak eğitim teknolojilerinden doğan ancak daha sonra onu da kapsayan performans teknolojileri hakkında bilgi verilmiş ve bir BÖTE mezunun kendine hangi alanlarda yer bulabileceği kısaca açıklanmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 2 |