BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretim Elemanların Öğretim Amaçlı İnternet Kullanımları

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 12, 01.04.2013
https://doi.org/10.17943/etku.84218

Öz

In this research, the internet usage of the instructors of Gazi University, Gazi Faculty of Education in 2010-2011 academic year for educational purposes has been examined. The model of the study is descriptive survey. 100 instructors have participated in the study. In the research, a survey has been utilized as a means of data collection. In the survey, there are statements concerning the internet usage of the instructors for educational purposes. It is found out that on the average, the instructors are (sometimes) using internet for educational purposes. The frequency of internet usage of the instructors for educational purposes is not showing differences due to their departments. But due to their titles, it varies significantly. The frequency of Internet usage of research assistants is higher when compared to the frequency of Internet usage of professors and associate professors and Internet usage of assistant professors thereof. Besides, the usage also shows significant changes due to their gender. The frequency of the internet usage by male instructors for educational purposes is significantly higher than female instructors thereof.

Kaynakça

  • Akbaba-Altun, S., Altun, A. (2000). Bir eğitim aracı olarak internet. Milli Eğitim Dergisi, 147, 23-26.
  • Akkoyunlu, B. (2002a). Öğretmen ve öğretmen adayları için eğitimde İnternet kullanımı.
  • İstanbul: Ceren ve Bitav Yayınları.
  • Akkoyunlu, B. (2002b). Öğretmenlerin İnternet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Akkoyunlu, B., Yılmaz, E. (2005). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile
  • internet kullanım sıklıkları ve internet kullanım amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19, 1- 4.
  • Atav, E., Akkoyunlu, B., Sağlam, N. (2006). Öğretmen adaylarının internete erişim olanakları ve kullanım amaçları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 37-44.
  • Demir, S. (2001). Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin Internet in Öğretim Amaçlı Kullanımına ilişkin Görüş ve Tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., Eyduran, E. (2009). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti. Türk fen eğitimi dergisi, 6 (3).
  • Karahan, M., İzci, E. (2001). Üniversite öğrencilerinin İnternet kullanım düzeyleri ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 150. Web: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/karahan_izci.htm adresinden 31 Temmuz 2010 ’ da alınmıştır.
  • Okay, Ş. (2010). Teknik Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Amaçlarının İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma. Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, 7, 1 (97-109).
  • Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanım durumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, MALATYA.
  • Özbişirci, Ş. (2006). Öğretmenlerin İnternet kullanımlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Ankara.
  • Özden, M. Y., Çağıltay, K., ve Çağıltay, N. E. (1997). Teknoloji ve eğitim: ülke deneyimleri ve Türkiye için dersler. 3. Türkiye'de Internet Konferansı, Inet-tr 97 Ankara.
  • Ravitz, J. L. (1999). Conditions that facilitate teacher Internet use in the schools with high Internet connectivity: a national survey. Unpublished Doctoral Dissertation, Syracuse University.
  • Sünbül, M . (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Yayınları.
  • Usta, E., Bozdoğan, A. E. ve Yıldırım, K. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının internet kullanımına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 209-222.
  • Vanfossen, P. J. (2001). Degree of Internet/WWW use and barriers to use among secondary social studies teachers. International Journal of Instructional Media, 28 (1), 57-74.
  • Yavuz, U., Karaman, S. (2003). Ders Web Sayfalarının Oluşturulması ve Yönetimi İçin Bir Yazılım. Third International Education Technologies Symposium, Turkish Republic of Northern Cyprus, vol:I,( pp. 239-246).

ÖĞRETİM ELEMANLARIN ÖĞRETİM AMAÇLI İNTERNET KULLANIMLARI

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 12, 01.04.2013
https://doi.org/10.17943/etku.84218

Öz

Bu çalışmada, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde çalışmakta olan öğretim elemanlarının öğretim amaçlı İnternet kullanımları araştırılmıştır. Modeli betimsel tarama olan bu çalışmaya 100 öğretim elemanı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Ankette öğretim elemanlarının öğretim amaçlı internet kullanımlarına yönelik ifadeler yer almıştır. Öğretim elemanlarının öğretim amaçlı olarak interneti kullanımları ortalama bir sıklıkta olup bu konuda ankette çoğunlukla "bazen " seçeneğini işaretledikleri görülmüştür. Öğretim elemanlarının öğretim amaçlı internet kullanımları bölümlere göre değişmezken, unvanlarına göre ise anlamlı bir şekilde değişmektedir. Araştırma görevlisi öğretim elemanlarının, profesör ve doçent öğretim elemanlarına ve yardımcı doçent öğretim elemanlarına göre daha sıklıkla öğretim amaçlı olarak interneti kullandıkları görülmüştür. Ayrıca kullanım cinsiyete göre de anlamlı bir şekilde değişmektedir. Erkek öğretim elemanları kadın öğretim elemanlarına göre interneti öğretim amaçlı olarak daha sık kullanmaktadırlar.

Kaynakça

  • Akbaba-Altun, S., Altun, A. (2000). Bir eğitim aracı olarak internet. Milli Eğitim Dergisi, 147, 23-26.
  • Akkoyunlu, B. (2002a). Öğretmen ve öğretmen adayları için eğitimde İnternet kullanımı.
  • İstanbul: Ceren ve Bitav Yayınları.
  • Akkoyunlu, B. (2002b). Öğretmenlerin İnternet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Akkoyunlu, B., Yılmaz, E. (2005). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile
  • internet kullanım sıklıkları ve internet kullanım amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19, 1- 4.
  • Atav, E., Akkoyunlu, B., Sağlam, N. (2006). Öğretmen adaylarının internete erişim olanakları ve kullanım amaçları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 37-44.
  • Demir, S. (2001). Öğretim Elemanları ve Öğrencilerin Internet in Öğretim Amaçlı Kullanımına ilişkin Görüş ve Tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., Eyduran, E. (2009). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti. Türk fen eğitimi dergisi, 6 (3).
  • Karahan, M., İzci, E. (2001). Üniversite öğrencilerinin İnternet kullanım düzeyleri ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 150. Web: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/karahan_izci.htm adresinden 31 Temmuz 2010 ’ da alınmıştır.
  • Okay, Ş. (2010). Teknik Öğretmen Adaylarının İnternet Kullanım Amaçlarının İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma. Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, 7, 1 (97-109).
  • Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanım durumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, MALATYA.
  • Özbişirci, Ş. (2006). Öğretmenlerin İnternet kullanımlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Ankara.
  • Özden, M. Y., Çağıltay, K., ve Çağıltay, N. E. (1997). Teknoloji ve eğitim: ülke deneyimleri ve Türkiye için dersler. 3. Türkiye'de Internet Konferansı, Inet-tr 97 Ankara.
  • Ravitz, J. L. (1999). Conditions that facilitate teacher Internet use in the schools with high Internet connectivity: a national survey. Unpublished Doctoral Dissertation, Syracuse University.
  • Sünbül, M . (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Yayınları.
  • Usta, E., Bozdoğan, A. E. ve Yıldırım, K. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının internet kullanımına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 209-222.
  • Vanfossen, P. J. (2001). Degree of Internet/WWW use and barriers to use among secondary social studies teachers. International Journal of Instructional Media, 28 (1), 57-74.
  • Yavuz, U., Karaman, S. (2003). Ders Web Sayfalarının Oluşturulması ve Yönetimi İçin Bir Yazılım. Third International Education Technologies Symposium, Turkish Republic of Northern Cyprus, vol:I,( pp. 239-246).
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mohammed Q. Mustafa Bu kişi benim

Sami Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mustafa, M. Q., & Şahin, S. (2013). ÖĞRETİM ELEMANLARIN ÖĞRETİM AMAÇLI İNTERNET KULLANIMLARI. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 3(1), 1-12. https://doi.org/10.17943/etku.84218

Cited By

Öğretim Üyelerinin Öğretim Sürecinde Kullandıkları Kaynaklar
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hülya SERT ÇELİK
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.883478