BibTex RIS Cite

Öz Düzenlemeye Dayalı Karma Öğrenimin Öğrenci Motivasyonuna Etkisi

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 125 - 141, 01.04.2011

Abstract

This study is conducted in order to determine the effects of learning in blended learning based on self-regulated, on students' motivation and use of learning strategies. Of 23 students were assigned to experimental and control groups randomly. The students in the experimental groups worked in the blended learning environment based on the self-regulated and the students in the control group worked in traditional blended learning in four weeks. Although there was change in the means of sub-factors points of students' motivation and learning strategies in blended learning based one self-regulated and traditional blended learning environments, this change was not found as significant.

ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI KARMA ÖĞRENİMİN ÖĞRENCİ MOTİVASYONUNA ETKİSİ

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 125 - 141, 01.04.2011

Abstract

Bu araştırma, karma öğrenme ortamında öz düzenlemeye dayalı öğrenimin öğrencinin motivasyonu üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Rastgele seçilerek atanan, her biri 23 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubu olarak alınan öğrenciler öz düzenlemeye dayalı karma öğrenme ortamında, kontrol grubu olarak alınan öğrenciler de geleneksel karma öğrenme ortamında dört hafta çalışmışlardır. Öz düzenlemeye dayalı karma öğrenme ve geleneksel karma öğrenme ortamında öğrenen öğrencilerin güdülenme ve öğrenme stratejilerinin alt boyutlarının ortalama puanlarında değişim olmasına rağmen, bu değişim anlamlı bulunmamıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emine Cabı This is me

H. İbrahim Yalın This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Cabı, E., & Yalın, H. İ. (2011). ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI KARMA ÖĞRENİMİN ÖĞRENCİ MOTİVASYONUNA ETKİSİ. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 1(1), 125-141.