İnternet Adresi / Web: http://dergipark.ulakbim.gov.tr/etku/ E-‐Posta / E-‐Mail: tguyer@gmail.com Telefon / Phone: +90 (312) 202 83 17 Belgegeçer / Fax: +90 (312) 202 83 87
Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri, öğretmen adaylarının eğitim-öğretim süreci içerisinde öğrenmiş oldukları kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürdükleri ve mesleki deneyim elde ettikleri önemli bir derstir. Bu açıdan öğretmenlik mesleğine hazırlanma süreci üzerine titizlikle durulması gerekmekte ve öğretmenlerin kaliteli bir staj sürecinden geçmeleri gerekmektedir. Alan yazında yapılan araştırma sonuçlarına göre staj uygulamalarının hedeflendiği şekilde gerçekleşmediği ve bazı sorunlar olduğu görülmektedir. Bu sorunların çözülmesine yönelik çevrimiçi bir bilişim destek sisteminin geliştirilmesinin katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Bu nedenle staj uygulamalarında çevrimiçi bir bilişim sistemine duyulan ihtiyaç ve beklentiler nitel araştırma yöntemlerinden olgu-bilim deseni kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde staj uygulamalarını yürüten 15 uygulama öğretim elemanı, stajını tamamlayan 17 öğretmen adayı ve okullarda görev yapan 15 uygulama öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada, açık uçlu sorulardan oluşan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, katılımcılarla yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının tamamı ile uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanlarının tamamına yakınının sisteme bilgisayar veya akıllı telefondan erişebilmeyi istedikleri görülmüştür. Araştırmada öğretim elemanlarının, uygulama öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının yarısına yakını bu sistemde iletişimin çok önemli olduğunu belirtmiş iletişimin sağlanması adına sistemde duyurular, blog, forum, sosyal ağlar ve anlık sohbet bileşenlerinin olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca katılımcıların büyük çoğunluğu sistemde staj uygulaması sürecinde yapılması gereken görevlerin bulunmasının, hazırlanan raporların yüklenebilmesinin ve öğrencilere not verilebilmesinin gerekliliğine işaret etmişlerdir. Bunun yanında katılımcılar öğrenci bilgileri, devam takip çizelgesi, rol ve sorumlulukların sistemde bulunmasına ihtiyaç duyduklarını ifade etmişlerdir. Bu açıdan çevrimiçi bir bilişim sistemin geliştirilmesinde bu araştırma sonuçlarının dikkate alınmasının fayda sağlayabileceği düşünülmektedir.
öğretmenlik uygulaması öğretmenlik stajı bilişim destek sistemi ihtiyaç analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |