Araştırma artırılmış gerçeklikle ilgili eğitim alanında yapılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden erişilebilen, 2013-2020 yılları arasında artırılmış gerçeklikle ilgili eğitim alanında yapılan 76 tez araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans türünde olduğu, tezlerin genel olarak artma eğilimi gösterdiği, 44 üniversite, 6 enstitü ve 21 anabilim dalında yapıldığı, farklı konu alanlarında gerçekleştiği, en çok karma yöntem ve deneysel desenin kullanıldığı, lisans ve ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin araştırmalara daha çok dahil edildiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda doktora tez çalışmalarının artırılması, farklı konularda çalışma yapılması, okul öncesi çocukların dahil edildiği çalışmaların yapılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 |