Associate degree
students of universities will start to work in various sectors following their
basic education. The decisions that they will take regarding their life and
their career planning are the most important decisions they will take during
their life. Some of the graduates who want to graduate from any undergraduate
program in their area of interest to become a bachelor's degree while others
want to take a direct career. The decision to find a job or to find a job after
these two options leads to a great deal of concern. The anxiety, which is
expressed as uncontrollable and unclear emotions, emerges as a situation that
causes university students to worry about their daily life, friendship
relations, social circles, shortly before and after graduation. In this study,
it was aimed to determine the anxiety levels of the students of the Hittite
University Osmancık Ömer Derindere Vocational School, including the Office
Management students, and the relationships between the factors that affect
these anxiety levels. In the study, Personal Information Form was used to
collect personal information and demographic status of the participants. In
order to measure the students' anxiety levels, a four-point Likert-type Trait
Anxiety Inventory was developed by Spielberger et al. The primary data obtained
through the questionnaire were evaluated with SPSS 21.0 package program and
descriptive statistics, standard deviation, t-test and variance analysis were
used in the analysis. According to the
results of the study; There were no statistically significant differences
between the levels of students' trait anxiety according to the variables such
as gender, study time, grade point average, parental attitude, family average
income level and place of shelter and it was concluded that there was a
statistically significant difference between the anxiety levels of the
students' departments.
Üniversitelerin ön lisans öğrencileri, üniversite öğrenimleri boyunca aldıkları temel eğitimler sonrasında çeşitli sektörlerde çalışmaya başlayacaklardır. Akademik eğitim hayatları sona erme aşamasında hayata dair alacakları kararlar ve kariyer planlamaları, yaşamları boyunca alacakları en önemli kararlardan biridir. Mezun olan bazı ön lisans öğrenicileri kendi alanıyla ilgili herhangi bir lisans programına geçiş yaparak lisans mezunu olmayı isterken bazıları da direk iş hayatına atılmayı istemektedir. Bu iki seçenek arasında karar vermek veya iş hayatına atılma seçeneğinden sonra iş bulma süreci öğrencilerde fazlaca kaygıya yol açmaktadır. Kontrol edilemeyen ve sebebi belli olmayan duygular olarak ifade edilen kaygı, üniversite öğrencilerinin mezuniyet öncesinde ve sonrasında günlük yaşantılarını, arkadaşlık ilişkilerini, sosyal çevrelerini kısacası hayatın her anında kendilerini endişeye sürükleyen bir durum olarak karşılarına çıkmaktadır.Bu araştırmada, Büro Yönetimi öğrencilerinin de aralarında bulunduğu, Hitit Üniversitesi Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin kaygı düzeylerinin ve bu kaygı düzeylerini etkileyen faktörlerin ilişkilerinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcıların kişisel bilgilerinin ve demografik durumlarının sorulduğu ‘Kişisel Bilgi Formu’ kullanılmıştır. Öğrencilerin kaygı düzeylerini ölçmek amacıyla Spielberger ve arkadaşları tarafından oluşturulan ve dörtlü likert tipindeki kırk maddelik ‘Sürekli Kaygı Ölçeği’ kullanılmıştır. Çalışmada anket yoluyla elde edilen birincil veriler SPSS 21.0 paket programıyla değerlendirilmiş ve analizlerde tanımlayıcı istatistiklere, standart sapma, t-testine, varyans analizine yer verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin cinsiyet, öğrenim süreleri, not ortalamaları, anne-baba tutumu, ailenin ortalama gelir düzeyi ve barınma yeri değişkenlerine göre öğrencilerin sürekli kaygı düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıkların olmadığı, öğrencilerin okudukları bölümünün kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social Sciences, Interdisciplinary |
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019, Volume , Issue 8 |