Yoğun rekabetin olduğu ve yüksek iş değerinin yaşandığı havayolu sektörü, müşteri-marka ilişkilerinin önemli olduğu sektörlerden biridir ve tüketici içgörüleri, pazardaki şirketlere avantaj sağlamaktadır. Dijitalleşme ve online platformların popülerliği, markalar için tüketicilerin tepkilerini anlamayı önemli hale getirmiştir. Çalışma çevrimiçi değerlendirmeleri kullanarak havayolu pazarını bir duygu perspektifinden değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Konuyu belirli alt bağlamlarda inceleyen literatürdeki çalışmalardan farklı olarak, farklı havayolu türlerini ve bölgelerini ve kullanıcı özelliklerini de ele alan kapsamlı bir yaklaşım sunulmaktadır. Çalışma üç ana bölümden oluşan (değerlendirmeler, havayolları ve yolcular) bir araştırma çerçevesini takip etmektedir. Bu amaçla, Skytrax'ın çevrimiçi inceleme web sitesinden 210 havayolundan 124.280 değerlendirme verisi toplanmıştır. Duygu analizi için bir dönüştürücü (transformers) model olan "Emotion English DistilRoBERTa-base" kullanılarak yedi duygu kategorisi; havayolu türleri, havayolu bölgeleri, kullanıcı seyahat türleri, kullanıcı seyahat sınıfları ve kullanıcı inceleme derecelendirme kategorileri üzerinden değerlendirilmiştir. Çalışma, çerçeve genelinde duygu kategorilerinin temel örüntülerini ortaya koymakta ve duyguların pazar ortamında ve kullanıcı-marka iletişimindeki kritik rolünü vurgulamaktadır.
The airline industry, which has intense competition and high business value, is one of the industries where customer-brand relationships are essential, and consumer insights provide an advantage to the companies in the market. Digitalization and the popularity of online platforms make understanding consumers' reactions essential for brands. This study aims to evaluate the airline market from a sentiment perspective using online reviews. Unlike studies that examine the subject in specific sub-contexts, a comprehensive approach is presented that also addresses different airline types regions and user characteristics. The study follows a research framework consisting of three main sections: review, airlines, and passengers. For this purpose, 124.280 reviews from 210 airlines are collected from Skytrax's online review website. Using “Emotion English DistilRoBERTa-base”, a transformative model for sentiment analysis, seven sentiment categories were evaluated based on airline types, airline regions, user travel types, user travel classes and user review rating categories. The study reveals the fundamental patterns of sentiment categories across the framework and highlights the critical role of sentiments in the market environment and user-brand communication.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Consumption and Everyday Life |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | May 29, 2025 |
Publication Date | May 31, 2025 |
Submission Date | October 2, 2024 |
Acceptance Date | March 15, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 22 |