Kurumların kim
olduklarını tanımlayan kurum kimliği, temel olarak kaynağını kurumun yönetim
felsefesi ve düşünce anlayışını ifade eden kurum kültüründen alır. Kurum kimliği
birbiriyle yakın ilişki içinde olan ve güçlü bir kurum kimliğinin oluşumu için birbiriyle tutarlı bir bütünlük oluşturması gereken
dört temel unsurdan oluşur. Bu unsurlar, kurum felsefesi, kurumsal iletişim, kurumsal davranış ve kurumsal dizayndır.
Bir kurumun sahip olduğu yönetim felsefesini içeren kurum
felsefesi; kurumun iç ve dış hedef kitleleriyle kurduğu
iletişim biçimi ve kurumun sahip olduğu iletişim yapısını ifade eden kurumsal
iletişim; kurumun çalışanlarının birbirileriyle ve dış hedef kitleleriyle ilişkilerinde ortaya
koydukları davranış kalıplarından
oluşan kurumsal davranışlar; kurumun iç ve
dış mimari dizaynları, logoları, kurumsal
renkleri, kullandıkları yazı tipografileri, ürün ambalajları vb. bir çok görsel
kimlik ifadesini içeren kurumsal dizayn unsurlarının tutarlı birlikteliğinden
oluşan kurum kimliği, bu dört ana öğenin birbirlerini tamamlayıcı bir şekilde
bir araya gelmesini gerekli kılmaktadır. Bu dört ana unsurdan birinin olmaması
ya da içerisindeki bir eksiklik kurumun güçlü bir kurum kimliğine sahip
olamamasına neden olacaktır.
Kurumların kim
oldukları, neyi, nasıl yaptıklarının ifadesi olan kurum kimliğinin iç ve dış hedef kitleler nezdinde
oluşturduğu algı, kurum imajı olarak adlandırılmaktadır. Kurum imajı, kurum
kimliği unsurlarının tümünün hedef kitleler
üzerinde bıraktığı tesir ya da anlamlandırmaların toplamı olarak da ifade
edilebilir.
Kurumların sahip
oldukları kendine özgü karakteristiklerinin toplamı olan kurum kimliği ve kurum
kimliğinin dışa yansıması olan kurum imajının, hedef kitlelere en doğru şekilde
aktarılmasında kurumsal reklamın önemli bir rol oynadığını söylemek mümkündür.
Kurumsal reklam, mal
ya da hizmetler yerine bu mal ve hizmetlerin üreticisi olan kurumların hedef
kitlelere tanıtıldığı, bu kurumlara yönelik hedef kitlelerde olumlu ve güçlü
bir tutumun oluşturulmasına çalışıldığı bir reklam türüdür. Bu özelliği
nedeniyle halkla ilişkiler amaçlı reklam olarak da adlandırılan kurumsal
reklamların en önemli amacı, söz konusu kurumun sahip olduğu güçlü kurum kimliği
ve kurum imajını hedef kitlelere aktarmaktır.
kurum kimliği kurum felsefesi kurumsal davranış kurumsal dizayn kurumsal iletişim kurum imajı
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 26, 2005 |
Submission Date | May 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 1 |