Other
BibTex RIS Cite

İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER

Year 2005, Issue: 1, 61 - 75, 26.09.2005

Abstract




















İnternet hızla gelişen yeni bir teknoloji olarak, birçok şirket
için önemli bir iletişim aracı haline gelmiştir. Şirketler hedef kitleleriyle
daha hızlı, daha kolay ve daha iyi bir interaktif iletişim kurabilmek için web
sitelerine yatırım yapmaktadırlar. Bu nedenle, internet halkla ilişkiler
uygulayıcılarını yeni meydan okumalarla karşı karşıya bırakmaktadır. İnternet
ortamı için geliştirilen iletişim stratejilerinin işletmenin genel iletişim
stratejileri ile ilişkili olmasında büyük yarar vardır. İnternet aracılığıyla
işletme kimliğine, işletme tasarımına katkı sağlamak mümkündür. Bu yeni teknolojinin
işletmelerin iletişim stratejilerine azami katkıyı sağlayabilmesi için ise,
öncelikle diğer iletişim araçlarından farklılıklarının bilinmesinde yarar
vardır. İnternet kullanıcıları web sitelerinden yalnızca bilgi almayı
beklemedikleri için, fotoğraflardan, vidolardan, metinlerden, animasyonlardan ve
diğer yaratıcı teknolojik uygulamalardan internet kullanıcılarının dikkatini
çekmek üzere yararlanılması gerekmektedir. Halkla ilişkiler uygulamacılarının
bilgilerin güvenilirliğinin,  miktarının ve yerleştirilmesinin uygun bir
format içinde yapılmasının internet kullanıcıları açısından önem taşıdığını
akıllarında tutmaları gereklidir. Bu çalışmada, internetin bir halkla ilişkiler
aracı olarak kullanılmasının, haklı eskiler uygulamacılarının şirket kimliği ve
imajı oluşturulmasındaki ve sürdürülmesindeki rolleri ve etkili bir web sitesi
 oluşturulma yolları üzerinde durulacaktır. 

References

  • Biber, A. (2000). Küreselleşen Dünyada Gelişen İnternet ve Değişen Halkla İlişkiler, İletişim, Gazi Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, 2000/8.
  • Kartal, C. (2002). İnternet Ortamında Pazarlama-Elektronik Ticarete İlk Adım, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Öncü, F. (2002). ePazarlama-İnternet Olanaklarıyla Ürün Ve Hizmetin Hedef Pazara Sunulması Ve Satışı, İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Mısırlı, İ. (2004). Genel Ve Teknik İletişim, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Levine, M. (2004). Halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı (Kablolu Dünyada), İstanbul: Rota Yayınları
  • Akın, M. (Temmuz-Ağustos 1998). İnternetin İşletmelere Sunduğu Yeni Ufuk: Sanal Pazarlama, Pazarlama Dünyası, Yıl: 12, Satı:70.
  • Fuchs, P., Mörhle, H., Schmidt-Marwede, U. (Februar 1998). Public Relations im Online-Zeitalter, PR-Guide, http://pr-guide.de/onlineb/p980201.htm
  • Theilmann, R, ve Mugele, D. Befindet sich PR im Internet in Guter Geselleschaft?, Public Relations Forum, 1/99.
  • Zehetner, S. (1999). PR im Internet, Internet für Public Relations, Carsten Dierks, Nobert Drees, Ralf Clasen (ed.), Kuchterhand.
  • Ertaş, S. (2000). Elektronik Ticaret: Tanımı, Gelişim, Avantajları, Güvenliği, Elektronik Ticaret, Der: Veysel Bozkurt, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Kızıloğlu, T ve Macit, M. (Şubat 2004). Elektronik Pazarlama (Siber Pazarlama), Standard, Yıl: 43, Sayı: 506, Ankara.
  • Bunz, U.K. (1998). Internet-Nutzung durch PR-Praktiker, PR Forum, 4. Jg., Nr.4, http:77www.dprg.de/PRFOR/ARCH/ar4-98_3.htm.
  • Odabaşı, Y. Ve Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCatKitapları.
Year 2005, Issue: 1, 61 - 75, 26.09.2005

Abstract

References

  • Biber, A. (2000). Küreselleşen Dünyada Gelişen İnternet ve Değişen Halkla İlişkiler, İletişim, Gazi Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, 2000/8.
  • Kartal, C. (2002). İnternet Ortamında Pazarlama-Elektronik Ticarete İlk Adım, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Öncü, F. (2002). ePazarlama-İnternet Olanaklarıyla Ürün Ve Hizmetin Hedef Pazara Sunulması Ve Satışı, İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Mısırlı, İ. (2004). Genel Ve Teknik İletişim, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Levine, M. (2004). Halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı (Kablolu Dünyada), İstanbul: Rota Yayınları
  • Akın, M. (Temmuz-Ağustos 1998). İnternetin İşletmelere Sunduğu Yeni Ufuk: Sanal Pazarlama, Pazarlama Dünyası, Yıl: 12, Satı:70.
  • Fuchs, P., Mörhle, H., Schmidt-Marwede, U. (Februar 1998). Public Relations im Online-Zeitalter, PR-Guide, http://pr-guide.de/onlineb/p980201.htm
  • Theilmann, R, ve Mugele, D. Befindet sich PR im Internet in Guter Geselleschaft?, Public Relations Forum, 1/99.
  • Zehetner, S. (1999). PR im Internet, Internet für Public Relations, Carsten Dierks, Nobert Drees, Ralf Clasen (ed.), Kuchterhand.
  • Ertaş, S. (2000). Elektronik Ticaret: Tanımı, Gelişim, Avantajları, Güvenliği, Elektronik Ticaret, Der: Veysel Bozkurt, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Kızıloğlu, T ve Macit, M. (Şubat 2004). Elektronik Pazarlama (Siber Pazarlama), Standard, Yıl: 43, Sayı: 506, Ankara.
  • Bunz, U.K. (1998). Internet-Nutzung durch PR-Praktiker, PR Forum, 4. Jg., Nr.4, http:77www.dprg.de/PRFOR/ARCH/ar4-98_3.htm.
  • Odabaşı, Y. Ve Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCatKitapları.
There are 13 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mine Saran This is me

Publication Date September 26, 2005
Submission Date May 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 1

Cite

APA Saran, M. (2005). İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(1), 61-75.
AMA Saran M. İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER. Yeni Düşünceler Dergisi. September 2005;(1):61-75.
Chicago Saran, Mine. “İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 1 (September 2005): 61-75.
EndNote Saran M (September 1, 2005) İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 61–75.
IEEE M. Saran, “İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 1, pp. 61–75, September 2005.
ISNAD Saran, Mine. “İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 1 (September 2005), 61-75.
JAMA Saran M. İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005;:61–75.
MLA Saran, Mine. “İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 1, 2005, pp. 61-75.
Vancouver Saran M. İNTERNET VE HALKLA İLİŞKİLER. Yeni Düşünceler Dergisi. 2005(1):61-75.