İnternet hızla gelişen yeni bir teknoloji olarak, birçok şirket
için önemli bir iletişim aracı haline gelmiştir. Şirketler hedef kitleleriyle
daha hızlı, daha kolay ve daha iyi bir interaktif iletişim kurabilmek için web
sitelerine yatırım yapmaktadırlar. Bu nedenle, internet halkla ilişkiler
uygulayıcılarını yeni meydan okumalarla karşı karşıya bırakmaktadır. İnternet
ortamı için geliştirilen iletişim stratejilerinin işletmenin genel iletişim
stratejileri ile ilişkili olmasında büyük yarar vardır. İnternet aracılığıyla
işletme kimliğine, işletme tasarımına katkı sağlamak mümkündür. Bu yeni teknolojinin
işletmelerin iletişim stratejilerine azami katkıyı sağlayabilmesi için ise,
öncelikle diğer iletişim araçlarından farklılıklarının bilinmesinde yarar
vardır. İnternet kullanıcıları web sitelerinden yalnızca bilgi almayı
beklemedikleri için, fotoğraflardan, vidolardan, metinlerden, animasyonlardan ve
diğer yaratıcı teknolojik uygulamalardan internet kullanıcılarının dikkatini
çekmek üzere yararlanılması gerekmektedir. Halkla ilişkiler uygulamacılarının
bilgilerin güvenilirliğinin, miktarının ve yerleştirilmesinin uygun bir
format içinde yapılmasının internet kullanıcıları açısından önem taşıdığını
akıllarında tutmaları gereklidir. Bu çalışmada, internetin bir halkla ilişkiler
aracı olarak kullanılmasının, haklı eskiler uygulamacılarının şirket kimliği ve
imajı oluşturulmasındaki ve sürdürülmesindeki rolleri ve etkili bir web sitesi
oluşturulma yolları üzerinde durulacaktır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 26, 2005 |
Submission Date | May 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 1 |