Research Article
BibTex RIS Cite

GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ

Year 2018, Issue: 10, 36 - 52, 28.12.2018

Abstract

Kültürün bir parçası olarak
görsel kültür toplumlar içerisinde kültürün özelliklerine göre şekillenir.
Dolayısıyla yaşam alanı içerisinde görsel kültürün parçaları yer almaktadır.
Görsel kültürün ifade bulduğu en önemli materyallerden biri olarak medya görsel
kültürün üreticisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Medya içerisinde çeşitli
biçimlerde kültürün öğeleri görsel kültür çerçevesinde bizlere sunulmaktadır.
Görsel kültürün üretilerek bizlere sunulmasında çok çeşitli faktörler ve
kuramlar konusunda çalışmalar bulunmaktadır ancak bu çalışmada görsel kültürü
eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek için Frankfurt okulu ele alınmıştır. Frankfurt
okulunun ortaya koyduğu kültür endüstrisi kavramı çerçevesinde Truman Show
filmi üzerine inceleme yapılmış ve görsel kültürün üretilmesinde hangi
dinamiklerin rol oynadığı kültür endüstrisi kavramı ışığında açıklanmaya
çalışılmıştır.

References

  • KitapAlemdar, K, Erdogan, İ (1994). Popüler Kültür Ve İletişim. Ankara: Ümit Yayınları.Bahar, İbrahim Halil (2009). Sosyoloji. (3.Baskı), Ankara: Uşak Yayınları Bottomore, T (1997). Frankfurt Okulu. (Ç. A Çiğdem). AnkaraCuran, J (1997). Medya ve Demokrasi: Yeniden Değer Biçme, Medya Kültür Siyaset. Der.: S. İrvan, Ark Yayınları, s. 141, AnkaraHofstede, G. H (1984). Culture’s consequences: In ternational Differences in Work-related Values. Sage: Beverly Hills, CAGrossberg, L (1992). We Gotta Get of Out of This Place. New York: Routledge.Larraın, Jorge (1995). İdeoloji ve Kültürel Kimlik. İstanbul: Sarmal YayıneviMonaghan, J., ve Just, P (2000). Social & Culturel Anthropology. A Very Short Introduction. New York: Oxford University Press IncOktay, A (2002).Popüler Kültürler. İstanbul: İletişim YayınlarıOng, W (1999). Sözlü Ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi.(Çev., Sema Postacıoğlu Banon), İstanbul:Metis yayınlarıParsa, Alev Fatoş (2004). İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi . Medyada Yeni Yaklaşımlar,Editör: Metin Işık, Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları Saybaşılı, N (2007). Sınırlar ve Hayaletler: Görsel Kültürde Göç Hareketleri. İstanbul: Metis yayınları STRİK, P. M (1999). Critical Theory, Politics and Society. London: PinterTavın, K. M (2003). A Critical Pedagogy Of Visual Culture As Art Education: Toward a Performative Inter/Hypertextual Practice. Unpublished Doctoral Dissertation, Pennsylvania State UniversityTomlinson, John (1999). Kültürel Emperyalizm. (Çev: E. Zeybekoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Dergide Makale Aykut, Aygül (2013). Güncel Sistemden Estetik Eğitime Bir Öneri: Görsel Kültür Kuramı, International Periodical For The Languages. Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/9Coşkun, M (2012). Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, Cilt 1:, Sayı:1Gönenç, E.Özgür (1997). Kitle Kültürü ve Kitle İletişimi. İletişim Fakültesi Dergisi,Sayı:5Koluaçık, İhsan (2017), Eleştirel Teorisyenlerin kültür endüstrisi kavramı çerçevesinde sanata ve sinemaya yaklaşımları, Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR), Cilt 2, Sayı 3, 135-156Konyar, Hürriyet (2010). Popüler Kültürde Hegemonik Anlamların Üretilmesinde Gençlik Altkültürlerinin Önemi, İletişim Kuram ve Araştırma DergisiUlutaş, Ümit G., Ulutaş, Selçuk (2015). Sosyal Medya Ve Görsel Kültür İlişkisi Eksenin My Shoes Kısa Filminin Estetik Çözümlenmesi. İdil Dergisi, Cilt:4, Sayı:18, Volume 4
  • TezBaşer,İsmail (2015). Görsel Sanatlar Eğitiminde Görsel Kültür Kuramının Kullanımı. Yükseklisans Tezi,NiğdeBoz, Afitap (2001).Bir İmge Üretme Biçimi Olarak Fotoğraf ve Görsel Kültür. Doktora Tezi, Ankara Çitçi,Erol (2009). Görsel Kültür Elemanı Olarak 20. Yy Da Afişin Toplumsal Süreçlere Etkisi.Yükseklisans tezi, Adanaİçağasıoğlu,Arzu., Buz,Sema (2008). Eleştirel Teori Gelişimi: Kabulleri Ve Sosyal Hizmette Kullanımı. Cilt:19, Sayı 1Öztürk, Neslihan., (2006).Görsel Kültür Ve Reklam Etkileşimi: Pazar Benzerliği, Ürün Kategorisi, Ve Standartlaşma Açısında Dergi Reklamlarında Türkiye. Yükseklisans Tezi, İstanbulSwingewood, Alan (1996). Kitle Kültürü Efsanesi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.Şan, Mustafa Kemal.,Hira, İsmail, (xx), Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi Eleştirisi,
  • WEB REFERANSLARIhttp://sk.sagepub.com/books/visual-culture-studies/n1.xml
Year 2018, Issue: 10, 36 - 52, 28.12.2018

Abstract

References

  • KitapAlemdar, K, Erdogan, İ (1994). Popüler Kültür Ve İletişim. Ankara: Ümit Yayınları.Bahar, İbrahim Halil (2009). Sosyoloji. (3.Baskı), Ankara: Uşak Yayınları Bottomore, T (1997). Frankfurt Okulu. (Ç. A Çiğdem). AnkaraCuran, J (1997). Medya ve Demokrasi: Yeniden Değer Biçme, Medya Kültür Siyaset. Der.: S. İrvan, Ark Yayınları, s. 141, AnkaraHofstede, G. H (1984). Culture’s consequences: In ternational Differences in Work-related Values. Sage: Beverly Hills, CAGrossberg, L (1992). We Gotta Get of Out of This Place. New York: Routledge.Larraın, Jorge (1995). İdeoloji ve Kültürel Kimlik. İstanbul: Sarmal YayıneviMonaghan, J., ve Just, P (2000). Social & Culturel Anthropology. A Very Short Introduction. New York: Oxford University Press IncOktay, A (2002).Popüler Kültürler. İstanbul: İletişim YayınlarıOng, W (1999). Sözlü Ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi.(Çev., Sema Postacıoğlu Banon), İstanbul:Metis yayınlarıParsa, Alev Fatoş (2004). İmgenin Gücü ve Görsel Kültürün Yükselişi . Medyada Yeni Yaklaşımlar,Editör: Metin Işık, Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları Saybaşılı, N (2007). Sınırlar ve Hayaletler: Görsel Kültürde Göç Hareketleri. İstanbul: Metis yayınları STRİK, P. M (1999). Critical Theory, Politics and Society. London: PinterTavın, K. M (2003). A Critical Pedagogy Of Visual Culture As Art Education: Toward a Performative Inter/Hypertextual Practice. Unpublished Doctoral Dissertation, Pennsylvania State UniversityTomlinson, John (1999). Kültürel Emperyalizm. (Çev: E. Zeybekoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları
  • Dergide Makale Aykut, Aygül (2013). Güncel Sistemden Estetik Eğitime Bir Öneri: Görsel Kültür Kuramı, International Periodical For The Languages. Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/9Coşkun, M (2012). Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, Cilt 1:, Sayı:1Gönenç, E.Özgür (1997). Kitle Kültürü ve Kitle İletişimi. İletişim Fakültesi Dergisi,Sayı:5Koluaçık, İhsan (2017), Eleştirel Teorisyenlerin kültür endüstrisi kavramı çerçevesinde sanata ve sinemaya yaklaşımları, Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR), Cilt 2, Sayı 3, 135-156Konyar, Hürriyet (2010). Popüler Kültürde Hegemonik Anlamların Üretilmesinde Gençlik Altkültürlerinin Önemi, İletişim Kuram ve Araştırma DergisiUlutaş, Ümit G., Ulutaş, Selçuk (2015). Sosyal Medya Ve Görsel Kültür İlişkisi Eksenin My Shoes Kısa Filminin Estetik Çözümlenmesi. İdil Dergisi, Cilt:4, Sayı:18, Volume 4
  • TezBaşer,İsmail (2015). Görsel Sanatlar Eğitiminde Görsel Kültür Kuramının Kullanımı. Yükseklisans Tezi,NiğdeBoz, Afitap (2001).Bir İmge Üretme Biçimi Olarak Fotoğraf ve Görsel Kültür. Doktora Tezi, Ankara Çitçi,Erol (2009). Görsel Kültür Elemanı Olarak 20. Yy Da Afişin Toplumsal Süreçlere Etkisi.Yükseklisans tezi, Adanaİçağasıoğlu,Arzu., Buz,Sema (2008). Eleştirel Teori Gelişimi: Kabulleri Ve Sosyal Hizmette Kullanımı. Cilt:19, Sayı 1Öztürk, Neslihan., (2006).Görsel Kültür Ve Reklam Etkileşimi: Pazar Benzerliği, Ürün Kategorisi, Ve Standartlaşma Açısında Dergi Reklamlarında Türkiye. Yükseklisans Tezi, İstanbulSwingewood, Alan (1996). Kitle Kültürü Efsanesi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.Şan, Mustafa Kemal.,Hira, İsmail, (xx), Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi Eleştirisi,
  • WEB REFERANSLARIhttp://sk.sagepub.com/books/visual-culture-studies/n1.xml
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yeliz Yapıcıoğlu Ayaz

Publication Date December 28, 2018
Submission Date October 24, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 10

Cite

APA Yapıcıoğlu Ayaz, Y. (2018). GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(10), 36-52.
AMA Yapıcıoğlu Ayaz Y. GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. December 2018;(10):36-52.
Chicago Yapıcıoğlu Ayaz, Yeliz. “GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 10 (December 2018): 36-52.
EndNote Yapıcıoğlu Ayaz Y (December 1, 2018) GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 10 36–52.
IEEE Y. Yapıcıoğlu Ayaz, “GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 10, pp. 36–52, December 2018.
ISNAD Yapıcıoğlu Ayaz, Yeliz. “GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 10 (December 2018), 36-52.
JAMA Yapıcıoğlu Ayaz Y. GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2018;:36–52.
MLA Yapıcıoğlu Ayaz, Yeliz. “GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 10, 2018, pp. 36-52.
Vancouver Yapıcıoğlu Ayaz Y. GÖRSEL KÜLTÜRÜN FRANKFURT EKOLÜ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ: TRUMAN SHOW FİLMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2018(10):36-52.