Herhangi bir iş
alanında,
özellikle bugünün hızla gelişen pazar
ortamında, pazarlamacılar, tüketiciler hakkında bulabilecekleri her bir bilgi
parçacığına ihtiyaç duymaktadırlar. Tüketici davranışı çalışmaları, pazarlama
planının uygulanmasında, tüketim süreçleri üzerindeki karmaşık etkilerin anlaşılmasında
ve yöneticilerin geliştirdikleri pazarlama stratejilerine yönelik tüketicilerin
tepkilerini tahmin etmedeki becerilerini arttırmak için kullanılmaktadır. Bu doğrultuda,
tüketici karar verme süreçleri, tüketici karar verme süreçlerinin türlerini
anlamada, tüketici karar verme sürecindeki basamakları anlamada ve
tüketicilerin ürünler hakkında nasıl bilgi edindiklerini ve satın aldıklarını
keşfetme anlamında incelenmektedir. Bu çalışmada öncellikle, tüketici davranışı
ve tüketici karar verme süreci hakkında teorik bir yapı sunulmuş, ardından bu
teorik yapının ışığında tüketicilerin bisküvi pazarına yönelik tercihleri ve
satın alma davranışları yerel anlamda bir anket çalışmasıyla değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2007 |
Submission Date | January 2, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 2 |