Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ

Year 2009, Issue: 4, 53 - 66, 03.05.2009

Abstract











Araştırmanın temel
amacı, üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma stratejilerini belirlemektir.
Araştırma, Ege ve Dokuz Eylül Üniversiteleri Eğitim Fakültelerindeki Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği ve Psikolojik
Danışmanlık ve Rehberlik bölümlerinde okuyan I. sınıf öğrencilerinden olmak
üzere toplam 273 öğrenci üzerinde yapılmıştır.



Verilerin elde
edilmesinde, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir kişisel bilgi formu
ile Amirkhan (1990) tarafından geliştirilen ve Aysan (1994) tarafından
geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapılan “Başa Çıkma Stratejisi Ölçeği
(BÇSÖ)” kullanılmıştır. Ölçeğin üç alt boyutuna ilişkin alfa
güvenilirlik katsayıları sırasıyla Problem Çözme için r -.79, Sosyal Destek
Arama için r-.SH ve Kaçınma için de r .70'tir. Araştırmada tek yönlü varyans
analizi, t ve Scheffe testleri uygulanmış, önem düzeyi .05 olarak
alınmıştır.



Araştırma sonuçlarına
göre; gençlerin başa çıkma stratejilerinin bazı değişkenlere göre
değiştiği, öğretmen adaylarının en çok; problem çözme, sosyal destek
arama ve kaçınma stratejilerini kullandıkları ortaya konmuştur. Öğrencilerin
sosyal problem çözme davranışları genel olarak “yeterli”, buna karşın sosyal
destek arama ve kaçınma davranışları “orta” düzeyde bulunmuştur.



References

  • AMIRKHAN, J. (1990). A Factor Analytically Derived Measure of Coping: The Coping Stralegy Indicator. Journal of Personality and Social Psychology. 59(5), 1066-1074.
Year 2009, Issue: 4, 53 - 66, 03.05.2009

Abstract

References

  • AMIRKHAN, J. (1990). A Factor Analytically Derived Measure of Coping: The Coping Stralegy Indicator. Journal of Personality and Social Psychology. 59(5), 1066-1074.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

H. Aydan Sı̇lkü This is me

Asuman Seda Saracaloğlu This is me

Nilay Özkütük This is me

Publication Date May 3, 2009
Submission Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 4

Cite

APA Sı̇lkü H. A., Saracaloğlu A. S., & Özkütük N. (2009). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(4), 53-66.
AMA Sı̇lkü HA, Saracaloğlu AS, Özkütük N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. May 2009;(4):53-66.
Chicago Sı̇lkü H. Aydan, Saracaloğlu Asuman Seda, and Özkütük Nilay. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 4 (May 2009): 53-66.
EndNote Sı̇lkü HA, Saracaloğlu AS, Özkütük N (May 1, 2009) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 4 53–66.
IEEE Sı̇lkü H. A., Saracaloğlu A. S., and Özkütük N., “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 4, pp. 53–66, May 2009.
ISNAD Sı̇lkü H. Aydan et al. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 4 (May 2009), 53-66.
JAMA Sı̇lkü HA, Saracaloğlu AS, Özkütük N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2009;:53–66.
MLA Sı̇lkü H. Aydan et al. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 4, 2009, pp. 53-66.
Vancouver Sı̇lkü HA, Saracaloğlu AS, Özkütük N. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2009(4):53-66.