Araştırmanın temel
amacı, üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma stratejilerini belirlemektir.
Araştırma, Ege ve Dokuz Eylül Üniversiteleri Eğitim Fakültelerindeki Bilgisayar
ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Sınıf Öğretmenliği ve Psikolojik
Danışmanlık ve Rehberlik bölümlerinde okuyan I. sınıf öğrencilerinden olmak
üzere toplam 273 öğrenci üzerinde yapılmıştır.
Verilerin elde
edilmesinde, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir kişisel bilgi formu
ile Amirkhan (1990) tarafından geliştirilen ve Aysan (1994) tarafından
geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapılan “Başa Çıkma Stratejisi Ölçeği
(BÇSÖ)” kullanılmıştır. Ölçeğin üç alt boyutuna ilişkin alfa
güvenilirlik katsayıları sırasıyla Problem Çözme için r -.79, Sosyal Destek
Arama için r-.SH ve Kaçınma için de r .70'tir. Araştırmada tek yönlü varyans
analizi, t ve Scheffe testleri uygulanmış, önem düzeyi .05 olarak
alınmıştır.
Araştırma sonuçlarına
göre; gençlerin başa çıkma stratejilerinin bazı değişkenlere göre
değiştiği, öğretmen adaylarının en çok; problem çözme, sosyal destek
arama ve kaçınma stratejilerini kullandıkları ortaya konmuştur. Öğrencilerin
sosyal problem çözme davranışları genel olarak “yeterli”, buna karşın sosyal
destek arama ve kaçınma davranışları “orta” düzeyde bulunmuştur.
Stresle Başa Çıkma Stratejileri Problem Çözme Sosyal Destek Arama Kaçınma Üniversite Öğrencileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 3, 2009 |
Submission Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 4 |