Research Article
BibTex RIS Cite

WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA

Year 2009, Issue: 4, 217 - 230, 03.05.2009

Abstract











Çağımızda
toplumlumun gelişmişlik düzeylerini belirleyen ölçütlerden biri de
eğitim alanında kullanılan yeni teknolojilerdir. Toplumsal kalkınmada, eğitim
alanında bilgi ve enformasyon teknolojilerinin yaygınlaştırılması, giderek
artan oranda önem kazanmakladır. Eğitimde devam etmekle olan fırsat
eşitsizlikleri, bu teknolojiler yoluyla azaltılubilnıektedir. Bilgi toplamıma
dönüşüm sürecinde ve eğitim hizmetlerinin yaygınlaştırılmasında, her
zamankinden daha fazla yeni teknolojilerin kullanılmasına gereksinim vardır.
Karşılaşılan sorunların çözümü, bir yandan bilgi ve iletişim
teknolojisindeki gelişmelerin yenilikler olarak eğitimin her alanına
yansıtılmasını diğer yandan da uygulamada dönemin eğitim felsefelerine önem
verilmesini gerektirmektedir.



Günümüzde
kullanılan eğitim teknolojilerinden biri olan web tabanlı uzaktan eğitim,
giderek toplamlarda merkezi bir konuma yerleşmiştir. Öğrenciler, farklı
yaşam ve eğilim ortamlarında olmalarına rağmen, gerek duyduklarında
merkezle, öğretmenleriyle ve arkadaşlarıyla da iletişim ve etkileşim
içerisinde olabilmektedir. Bu eğitim iletişimi, eğitimin hemen her
kademesinde uygulanabilir özelliğe sahip olduğundan, lise eğitimi için de
uygundur.



Açıköğrelim
liseleri, bir yandan lise eğitimine çeşitli nedenlerle devam edemeyen
öğrencilere, isledikleri takdirde eğilim imkânı sağlarken bir yandan da
örgün eğitime devam etme koşullarına salıip olmayan lise öğrencilerine
örgün eğitim hizmetlerinin götürülmesindeki aksamaların ve eksiklerin
giderilmesinde, kurumsal işlevini sürdürmekledir.



Bu çalışma;
çeşitli nedenlerle eğitimine ara vermiş ya da devam edememiş
Açıköğretinı lisesi öğrencilerinin, bilgi teknolojileri yoluyla
kendilerine sunulan eğitim olanaklarından yararlanma düzeylerini v e web
tabanlı eğitime bakış açılarını ortaya koymaktadır.



References

  • AKKOYUNLU, B. (1996). Bilgisayar Okur Yazarlığı Yeterlilikleri İle Mevcut Ders Programları'nın Kaynaştırılmasının Öğrenci Başarı Ve Tutumlarına Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12, 127-134.
Year 2009, Issue: 4, 217 - 230, 03.05.2009

Abstract

References

  • AKKOYUNLU, B. (1996). Bilgisayar Okur Yazarlığı Yeterlilikleri İle Mevcut Ders Programları'nın Kaynaştırılmasının Öğrenci Başarı Ve Tutumlarına Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12, 127-134.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İlknur Aydoğdu Karaaslan This is me

Publication Date May 3, 2009
Submission Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 4

Cite

APA Aydoğdu Karaaslan I. (2009). WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(4), 217-230.
AMA Aydoğdu Karaaslan I. WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA. Yeni Düşünceler Dergisi. May 2009;(4):217-230.
Chicago Aydoğdu Karaaslan İlknur. “WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 4 (May 2009): 217-30.
EndNote Aydoğdu Karaaslan I (May 1, 2009) WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 4 217–230.
IEEE Aydoğdu Karaaslan I., “WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 4, pp. 217–230, May 2009.
ISNAD Aydoğdu Karaaslan İlknur. “WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 4 (May 2009), 217-230.
JAMA Aydoğdu Karaaslan I. WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA. Yeni Düşünceler Dergisi. 2009;:217–230.
MLA Aydoğdu Karaaslan İlknur. “WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 4, 2009, pp. 217-30.
Vancouver Aydoğdu Karaaslan I. WEB TABANLI EĞİTİM İLETİŞİMİYLE YARATILAN ÖĞRENİM FIRSATLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİ: AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE YAPILAN BİR ARAŞTIRMA. Yeni Düşünceler Dergisi. 2009(4):217-30.