Çağımızda
toplumlumun gelişmişlik düzeylerini belirleyen ölçütlerden biri de
eğitim alanında kullanılan yeni teknolojilerdir. Toplumsal kalkınmada, eğitim
alanında bilgi ve enformasyon teknolojilerinin yaygınlaştırılması, giderek
artan oranda önem kazanmakladır. Eğitimde devam etmekle olan fırsat
eşitsizlikleri, bu teknolojiler yoluyla azaltılubilnıektedir. Bilgi toplamıma
dönüşüm sürecinde ve eğitim hizmetlerinin yaygınlaştırılmasında, her
zamankinden daha fazla yeni teknolojilerin kullanılmasına gereksinim vardır.
Karşılaşılan sorunların çözümü, bir yandan bilgi ve iletişim
teknolojisindeki gelişmelerin yenilikler olarak eğitimin her alanına
yansıtılmasını diğer yandan da uygulamada dönemin eğitim felsefelerine önem
verilmesini gerektirmektedir.
Günümüzde
kullanılan eğitim teknolojilerinden biri olan web tabanlı uzaktan eğitim,
giderek toplamlarda merkezi bir konuma yerleşmiştir. Öğrenciler, farklı
yaşam ve eğilim ortamlarında olmalarına rağmen, gerek duyduklarında
merkezle, öğretmenleriyle ve arkadaşlarıyla da iletişim ve etkileşim
içerisinde olabilmektedir. Bu eğitim iletişimi, eğitimin hemen her
kademesinde uygulanabilir özelliğe sahip olduğundan, lise eğitimi için de
uygundur.
Açıköğrelim
liseleri, bir yandan lise eğitimine çeşitli nedenlerle devam edemeyen
öğrencilere, isledikleri takdirde eğilim imkânı sağlarken bir yandan da
örgün eğitime devam etme koşullarına salıip olmayan lise öğrencilerine
örgün eğitim hizmetlerinin götürülmesindeki aksamaların ve eksiklerin
giderilmesinde, kurumsal işlevini sürdürmekledir.
Bu çalışma;
çeşitli nedenlerle eğitimine ara vermiş ya da devam edememiş
Açıköğretinı lisesi öğrencilerinin, bilgi teknolojileri yoluyla
kendilerine sunulan eğitim olanaklarından yararlanma düzeylerini v e web
tabanlı eğitime bakış açılarını ortaya koymaktadır.
Eğitimde Fırsat Eşitsizliği Açık Öğretim Lisesi Eğitim İletişimi Web Tabanlı Uzaktan Eğilim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 3, 2009 |
Submission Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 4 |