Research Article
BibTex RIS Cite

GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ

Year 2010, Issue: 5, 41 - 52, 15.06.2010

Abstract











Global işletmeler, uygun pazarlama
taktikleri bulmak için kültürel çalışmalardan yararlanmaktadırlar. Ancak
başka kültürleri daha iyi anlamak üzere yapılan karşılaştırmalı
kültürel araştırmalar, kültürleri tek boyutuyla ele alıp basit klişeler
ortaya koymaktadırlar. Bu tür karşılaştırmalar kültürleri anlamamıza
yardımcı olduğu kadar o kültürün bazı özelliklerini gözardı etmemize yol
açmaktadır. Bu çalışmanın amacı öncelikle kültürel miyopi kavramı ile
ilgili bir literatür çalışması 
yapmak ve miyopinin kültürel reklamı
nasıl etkileyebileceğini ortaya koymaktır. 



References

  • BENGİL, Didem (2003). “Uluslararası Pazarlamada Reklam Mesajı Yaratılmasında Kültür ve Önemi”. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Year 2010, Issue: 5, 41 - 52, 15.06.2010

Abstract

References

  • BENGİL, Didem (2003). “Uluslararası Pazarlamada Reklam Mesajı Yaratılmasında Kültür ve Önemi”. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Işıl Karpat Aktuğlu This is me

Bengü Emine Çolakoğlu This is me

Publication Date June 15, 2010
Submission Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 5

Cite

APA Karpat Aktuğlu I., & Çolakoğlu B. E. (2010). GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(5), 41-52.
AMA Karpat Aktuğlu I, Çolakoğlu BE. GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ. Yeni Düşünceler Dergisi. June 2010;(5):41-52.
Chicago Karpat Aktuğlu Işıl, and Çolakoğlu Bengü Emine. “GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 5 (June 2010): 41-52.
EndNote Karpat Aktuğlu I, Çolakoğlu BE (June 1, 2010) GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 41–52.
IEEE Karpat Aktuğlu I. and Çolakoğlu B. E., “GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 5, pp. 41–52, June 2010.
ISNAD Karpat Aktuğlu Işıl - Çolakoğlu Bengü Emine. “GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 5 (June 2010), 41-52.
JAMA Karpat Aktuğlu I, Çolakoğlu BE. GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010;:41–52.
MLA Karpat Aktuğlu Işıl and Çolakoğlu Bengü Emine. “GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 5, 2010, pp. 41-52.
Vancouver Karpat Aktuğlu I, Çolakoğlu BE. GLOBAL REKLAMCILIK STRATEJİLERİNDE KÜLTÜREL MİYOPİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2010(5):41-52.