Kurumsal pazarlama alanı kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal iletişim,
kurumsal itibar, pazarlama ve paydaş yönetimi, kurumsal marka yönetiminden
oluşmakta ve de bunların hepsi kurumsal
pazarlama karması olarak adlandırılmaktadır. Tüm bu unsurların kurum çatısı
altında toplanması ve bütünleşik olarak yönetilmesi gerekmektedir. Kurumlar
her alandaki faaliyetlerinde olduğu gibi sosyal sorumluluk faaliyetlerinde de
kurumsal pazarlama karmasının tüm elemanlarını göz önünde bulundurmalıdır.
Kurumlar tarafından ortaya konulan sosyal sorumluluk kampanyaları, kurumsal bağlamda
kültür, kimlik, itibar, pazarlama ve paydaş yönetimi, iletişim, marka
yönetimi gibi unsurlara yani kurumsal pazarlama bileşenlerine göre şekilleneceği
gibi sosyal sorumluluk kampanyalarının yaratacağı sonuçlarla bu bileşenleri
etkilemesi de söz konusudur. Bu doğrultuda sosyal sorumluluk ve kurumsal
pazarlama bileşenleri arasında çift yönlü integral bir ilişki olduğu
söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2011 |
Submission Date | September 30, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 6 |