Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)

Year 2011, Issue: 6, 137 - 156, 01.11.2011

Abstract











Üretimin çeşitlenerek yüksek düzeylere ulaştığı günümüzde sayısız
ürün/hizmet bulmak mümkün olmakta, bu ürünlerin/hizmetlerin farklı
kalitelerdeki benzerlerine kolayca rastlanmaktadır. Bu noktada kurumlar hedef
kitlelerine ulaşıp ürünlerini/ hizmetlerini anlatmak ve satın alma kararlarını
etkilemek üzere pozitif algı yaratmak için fırsatlar aramaktadır; ancak bu
durum gerek zaman basksı, gerek müşterilerin isteksizliği gibi nedenlerle
mümkün olamamaktadır. Kurumlar da bu sıkıntıları gidermek için yeni iletişim
ortamlarına yönelmektedir.



Bu yeni iletişim ve pazarlama ortamlarında kurumlar, ““en iyi müşteri
gönüllü müşteridir” prensibiyle yarattıkları inovatif stratejiler doğrultusunda,
mesajlarını sanal ortamda ulaştırma çabası içerisine girmektedir. İşte bu
çabaların bir sonucu olarak kurumsal web siteleri, eklenen linklerle daha eğlenceli
hale getirilmeye çalışılmakta ya da müşteriyle doğrudan iletişim kurabilecek
ve kurumun sitesinden ayrı ““reklâm oyunu sitesi” şeklinde yeni bir yapılanmaya
gitmektedir. Böylelikle müşteriye kendi rızasıyla, eğlence, oyun, reklâm,
toplu olarak sunulmakta ve pozitif algı yaratılarak doğrudan etkileşim sağlanmaktadır.



References

  • AYALON, N. (2009). Social Media: Creating Commercial Buzz Through web Games. http://www.mediamanagementcenter.org/social/whitepapers/AYALON.pdf. Erişim Tarihi: 18.09.2010.
Year 2011, Issue: 6, 137 - 156, 01.11.2011

Abstract

References

  • AYALON, N. (2009). Social Media: Creating Commercial Buzz Through web Games. http://www.mediamanagementcenter.org/social/whitepapers/AYALON.pdf. Erişim Tarihi: 18.09.2010.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mikail Bat

Mine Saran This is me

Publication Date November 1, 2011
Submission Date September 30, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 6

Cite

APA Bat, M., & Saran, M. (2011). KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(6), 137-156.
AMA Bat M, Saran M. KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Yeni Düşünceler Dergisi. November 2011;(6):137-156.
Chicago Bat, Mikail, and Mine Saran. “KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 6 (November 2011): 137-56.
EndNote Bat M, Saran M (November 1, 2011) KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 6 137–156.
IEEE M. Bat and M. Saran, “KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)”, Yeni Düşünceler Dergisi, no. 6, pp. 137–156, November 2011.
ISNAD Bat, Mikail - Saran, Mine. “KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 6 (November 2011), 137-156.
JAMA Bat M, Saran M. KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Yeni Düşünceler Dergisi. 2011;:137–156.
MLA Bat, Mikail and Mine Saran. “KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, no. 6, 2011, pp. 137-56.
Vancouver Bat M, Saran M. KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Yeni Düşünceler Dergisi. 2011(6):137-56.