Yeni
teknolojilerin iletişim alanındaki yansımaları, halkla ilişkiler çalışmalarını
da büyük ölçüde etkilemiş ve her geçen gün daha da fazla etkilemeye devam
etmektedir. Özellikle de bu teknolojiler arasında en çok kullanılan araçlardan
biri olan internet, halkla ilişkiler açısından giderek artan bir öneme sahip
olmakta ve halkla ilişkiler çalışmalarında kullanılan araştırmalara da yeni bir
boyut kazandırmaktadır. Geleneksel araştırmalarda kullanılan pek çok tekniğin çevrimiçi
ortamlara adapte edilmesi olarak tanımlanan çevrimiçi araştırmalar sayesinde;
hedef kitleler ile daha az maliyetli, çift yönlü, hızlı ve kesintisiz bir iletişim
kurarak onların görüşlerini ve geri bildirimlerini almak, hedef kitlelere ilişkin
bilgiler edinip veri tabanları oluşturmak vb. mümkün olabilmektedir. Halkla ilişkiler
uzmanları ise söz konusu bu faaliyetleri gerçekleştirebilmek için elektronik posta
anketleri, çevrimiçi derinlemesine görüşmeler, çevrimiçi odak gruplar, çevrimiçi
deneyler, netnografi gibi pek çok çevrimiçi araştırma tekniklerinden
yararlanmaktadırlar. Bu kapsamda çalışmanın amacı; halkla ilişkilerde araştırmanın
önemi üzerinde durarak, çevrimiçi araştırma tekniklerinin halkla ilişkilerde
nasıl kullanıldığını teorik olarak ortaya koymaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2013 |
Submission Date | April 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 7 |